Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@22:45:37 GMT

حرکت لاک‌پشتی احداث جاده ملی سنخواست _ بجنورد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۳۰۸۹

حرکت لاک‌پشتی احداث جاده ملی سنخواست _ بجنورد

پروژه جاده سنخواست- شوقان- بجنورد یک پروژه ملی از سال ۸۶ آغازشده اما بعد از گذشت چندین سال، پیشرفت چشم‌گیری در این پروژه حاصل نشده، حال‌آنکه در سال‌های گذشته کمبود اعتبار از دلایل تعطیلی این پروژه بود و اکنون عزمی برای اجرا و اتمام آن دیده نمی‌شود.

خبرگزاری فارس خراسان شمالی، فاطمه معینی؛ پروژه جاده سنخواست- شوقان- بجنورد یک پروژه  ملی  به طول ۷۸ کیلومتر که در ۴ قطعه از سال ۸۶ آغازشده است اما بعد از گذشت چندین سال پیشرفت چشم‌گیری در این پروژه حاصل نشده، حال‌آنکه در سال‌های گذشته کمبود اعتبار از دلایل تعطیلی  این پروژه بود در حال حاضر محور فعلی که وسایل نقلیه سبک و سنگین در آن تردد دارند، جاده‌ای با مشخصات روستایی و عرض کم است و آسفالت نامناسب دارد و پیچ‌های خطرناک در آن به‌وفور دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تردد بالای وسایل نقلیه به‌ویژه کامیون‌ها در این محور، هرلحظه ممکن است برخوردی بین خودروها صورت گیرد که نیاز است مسئولان توجه ویژه‌ای به این محور داشته باشند و همچنین با توجه به بارندگی‌های اخیر، خطر ریزش سنگ‌ها در جاده بیش‌ازپیش شده است.

عرض کم و آسفالت خراب
"ابراهیمی" یکی از رانندگانی که در این محور تردد داشت می‌گوید: به علت نزدیک بودن و مسافت کم این مسیر به مرکز استان، بیشتر رانندگان آن را برای تردد انتخاب می‌کنند اما به دلیل کم‌عرض و کهنه بودن آسفالت معضلات بسیار زیادی برای آن‌ها ایجادشده است.

وی می‌افزاید: با بارندگی‌های امسال، مسیر خطرناک‌تر از قبل شده است و احتمال ریزش سنگ‌ها و صخره‌ها وجود دارد و این جاده به مسیری برای تردد وسایل نقلیه سنگین تبدیل‌شده است

خسارت به وسایل نقلیه
به گفته «سیدی»، یکی دیگر از رانندگان، آسفالت این مسیر بسیار نامرغوب است و خسارات زیادی به خودرو و رانندگان وسایل نقلیه سبک وارد می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: روزی دوبار از این جاده استفاده می‌کنم و به دلیل خرابی آسفالت و چاله‌های زیاد، هزینه تعمیر خودرو را  نیز متحمل می‌شوم.

 

«پدرام» دیگر راننده‌ای که از این محور برای تردد استفاده می‌کند هم می‌گوید: مسئولین  باید برنامه‌ای و راه‌کاری برای  دست‌اندازهای این محور  داشته باشند و یا حداقل با ملات سیمان آسفالت خراب و چاله‌های ایجادشده را پر کنند.

تردد کامیون‌ها و خطر برای جان مردم
عابدی یکی از اهالی روستای دربند بخش سنخواست هم می‌گوید: با توجه به ممنوع بودن تردد وسایل نقلیه سنگین، همچنان تردد در این محور ادامه دارد و ممکن است در هنگام عبور از پیچ‌ها به دلیل نداشتن دید مناسب برخورد صورت گیرد و رانندگانی که برای اولین بار در این جاده تردد می‌کنند به علت عرض کم جاده و افتادگی‌های متعدد دچار حادثه شوند.

به گفته عضو شورای روستای دربند، مسیر عبور این جاده از  روستای دربند است و به علت عرض کم و آسفالت خراب و به‌ویژه تردد کامیون‌ها در ساعات پایانی شب بسیار خطرناک است.

«معینی» ادامه می‌دهد: روزانه خودروهای زیادی ازجمله کامیون‌ها با بارهایی همچون علوفه و سایر نهاده‌ها از این مسیر عبور می‌کنند و این در حالی است که عبور خودروهای سنگین از این جاده که بخشی از مسیر در وسط روستای دربند واقع‌شده ممنوع است اما همچنان شاهد تردد کامیون‌ها هستیم که به دلیل خرابی آسفالت و عرض کم ممکن است حوادث ناگواری را به همراه داشته باشد.

 

وی می‌افزاید: از مسئولین خواستاریم حداقل مسیر عبوری از داخل روستا را تعریض و روکش آسفالت کنند تا خطرات این جاده برای مردم کمتر شود.

یکی دیگر از اهالی روستای دربند می‌گوید:  جاده کنونی که تردد به‌سختی در آن صورت می‌گیرد، کاملاً خراب است

محبوبی می‌افزاید:  محور سنخواست- بجنورد سال گذشته چند کیلومتر روکش آسفالت شد اما همچنان در بیشتر مسیر اسفالت خراب و عرض بسیارکمی دارد و هرلحظه امکان برخورد دو خودرو در پیچ‌های خطرناک این محور وجود دارد.

تعطیلی محور به دلیل نبود اعتبار
به گفته صادقی  رئیس شورای شهر سنخواست محور فعلی سنخواست _بجنورد در محدوده سنخواست به شوقان که تردد خودروها به‌ویژه خودروهای سنگین در آن به‌وفور دیده می‌شود دارای آسفالت خراب وسرد است که به خودروها آسیب جدی می‌رساند.

وی با گلایه از اینکه اعتبار این محور تخصیص پیدا نکرده  می‌افزاید: محور جدید که یک فاز آن به طول ۱۰ کیلومتر از روستای خراشا تکمیل‌شده باقی این محور نیازمند اعتبار است و در حال حاضر این محور که یک راه اصلی محسوب می‌شود به دلیل نبود اعتبار تعطیلی شده است.

 

داوودی رئیس شورای شهرستان هم می‌گوید: پروژه محور سنخواست _بجنورد یک پروژه ملی است اما اعتبار لازم برای آن تخصیص پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه دو بخش سنخواست و شوقان در این محور قرارگرفته است متأسفانه مورد بی‌توجهی قرار گرفته و سال‌هاست با توجه به آماده  بودن زیرسازی‌ها آسفالت نمی‌شود و محور فعلی که خودروهای سنگین و نیمه سنگین تردد در آن تردد دارند دارای عرض کم و آسفالت خراب است

روکش آسفالت جاده فعلی نیازمند اعتبار
در همین ارتباط قره جانلو رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان جاجرم می‌گوید: در حال حاضر حدود ۴/۵ کیلومتر از محور فعلی روکش آسفالت شده است و در سال جدید برای  ادامه عملیات روکش باید اعتبار موردنیاز تأمین شود.

خروج از اقتصاد مقاومتی، ورود به جهش تولید؟
در جلسه‌ای که به‌منظور بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان جاجرم برگزار شد مدیرکل راه شهرسازی استان خراسان شمالی گفت: در هفته آتی تیمی از کار شناسان اداره  کل راه و شهرسازی  استان به شهرستان جاجرم سفر خواهند کرد و وضعیت  پروژه‌های نیمه‌تمام  این شهرستان را بررسی خواهد شد.

"نژاد صفوی "در ادامه  در خصوص محور سنخواست به بجنورد نیز گفت: متأسفانه در سال گذشته محور سنخواست به بجنورد از طرح اقتصاد مقاومتی خارج شد اما با رایزنی‌های صورت گرفته با استانداری در تلاشیم این طرح را امسال با مساعدت استاندار محترم در طرح‌های جهش تولید قرار دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بجنورد جاده خودرو روستا روستای دربند محور سنخواست وسایل نقلیه روکش آسفالت آسفالت خراب کامیون ها محور فعلی عرض کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید منتخب مردم قزوین- البرز و آبیک از جاده الموت- تنکابن

به گزارش خبرنگار مهر، سالار آبنوش صبح چهارشنبه با حضور در منطقه الموت شرقی از نزدیک از روند اجرای پروژه راه قزوین- الموت – تنکابن بازدید کرد.

مسائل مرتبط با ایمن سازی این جاده، تأمین مالی، موضوعات محیط زیستی و همچنین نیازها و درخواست‌های مردم منطقه در حاشیه این پروژه از جمله موضوعات عنوان شده در این نشست‌ها بود.

بازدید از تونل‌های احداث شده، اطلاع از روند احداث تونل‌های باقی مانده در فاز بعدی پروژه و بررسی استحکامات ایجاد شده نیز از دیگر برنامه‌های بازدید منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک بود.

آبنوش با بیان اینکه وجه تمایز این محور با جاده‌های قدیمی، ایمنی و امنیت آن است، بر لزوم توجه به این اصل تاکید کرد و افزود: لازم است تا با بررسی موانع و مشکلات در مسیر احداث این پروژه، در ساخت این محور تسریع بخشید.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ضمن استماع صحبت‌های مسئولان شهری الموت شرقی، رسیدگی به وضعیت آب شرب مردم، بهسازی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی قدیمی، انجام کار مطالعاتی و بررسی همه جانبه پروژه‌های اقتصادی و خدماتی در این منطقه و نیازسنجی مردم تاکید کرد.

کد خبر 6100110

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از جاده‌های مازندران در پایان هفته
  • اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی برای احداث باغ مشاهیر در اصفهان
  • بازدید منتخب مردم قزوین- البرز و آبیک از جاده الموت- تنکابن
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • مسافران آخر هفته بخوانند ؛ محدودیت‌ های ترافیکی جاده های شمالی
  • ۸۴۹ هزار تردد در تعطیلات نیمه اول اردیبهشت در جاده‌های مازندران
  • ثبت ۸۴۹ هزار تردد در مازندران در تعطیلات اردیبهشت
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • هشدار درباره تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان
  • حرکت تیم کشتی قوچان لاک‌پشتی است