Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@17:33:30 GMT

سیاست جدید ترامپ: انحلال کارگروه کرونا و رفع محدودیت‌ها

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۳۲۳۴

سیاست جدید ترامپ: انحلال کارگروه کرونا و رفع محدودیت‌ها

کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید که به ریاست مایک پنس، معاون دونالد ترامپ اداره می‌شد، به‌زودی منحل می‌شود. این پیام سخنرانی جدید دونالد ترامپ درباره سیاست دولت برای مقابله با بیماری کرونا بوده است.

خبرگزاری آلمان (dpa) روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت (ششم مه) با انتشار گزارشی از واشنگتن خبر از تغییر سیاست دونالد ترامپ در عرصه مقابله با شیوع بیماری کرونا داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیاست بر دو محور اصلی استوار است: رفع محدودیت‌ها و انحلال کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید.

به‌رغم توصیه اداره بهداشت و درمان آمریکا مبنی بر استفاده از ماسک در مجامع عمومی، دونالد ترامپ بار دیگر بدون ماسک در کارخانه‌ تولید ماسک حضور یافته و در آن کارخانه سخنرانی کرده است.

ترامپ شهروندان آمریکا را "مبارز" نامیده و مدعی شده که مردم آمریکا خواستار بازگشت به سر کار و حرفه خود هستند.

گشایش بیشتر و رفع محدودیت‌ها

دونالد ترامپ در سخنرانی خود اعلام کرده است که گشایش بیشتر و رفع محدودیت‌ها می‌تواند شمار مبتلایان و قربانیان بیماری کرونا را افزایش دهد. او تاکید کرده است که به‌رغم این موضوع، این امکان وجود ندارد که کارهای اقتصادی کشور برای "پنج سال" تعطیل شود. 

ترامپ ضمن قدردانی از عملکرد کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید اعلام کرده است که فعالیت این کارگروه در اواخر ماه مه یا اوایل ماه ژوئن به پایان خواهد رسید و مقابله با بیماری کرونا به نهادها و سازمان‌های ذیربط واگذار خواهد شد.

در کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید پزشکانی همچون دبورا بریکس و آنتونی فاوچی عضویت داشتند و هدایت این کارگروه برعهده مایک پنس، معاون ترامپ بود.

هدف از تشکیل این کارگروه هماهنگ کردن فعالیت‌سازمان‌ها و نهادهای مختلف در مقابله با شیوع بیماری کرونا بود. گفته می‌شود که مشاوران کاخ سفید در امر مقابله با شیوع بیماری کرونا و از جمله آنتونی فاوچی مخالف گشایش سریع جامعه و رفع محدودیت‌ها بوده و اجرای چنین سیاستی را خطرناک ارزیابی می‌کردند.

افزایش شمار قربانیان

شمار قربانیان بیماری کرونای جدید در آمریکا حدود ۷۰ هزار نفر اعلام شده است. این در حالی است که موارد ثبت شده ابتلا به  این بیماری در آمریکا به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

بر اساس برخی از محاسبات، گشایش سریع جامعه و رفع سریع محدودیت‌ها می‌تواند منجر به افزایش شمار قربانیان به بیش از ۱۳۴ هزار نفر گردد.

جو بایدن، رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ماه  نوامبر ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده است که صحیح نیست اقتصاد را بر سلامت و جان شهروندان ارجح بدانیم. او درباره اجرای سیاست شتاب‌زده رفع محدودیت‌ها هشدار داده است.

شماری از کارشناسان امور پزشکی آمریکا نیز سیاست انحلال کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید را سیاستی خطا دانسته که می‌تواند منجر به افزایش شیوع بیماری کرونای جدید در آمریکا گردد.

لازم به یادآوری است که در حال حاضر روزانه حدود ۲۵ هزار نفر به شمار مبتلایان به بیماری کرونا در آمریکا افزوده می‌شود و ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر همه روزه در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را در این کشور از دست می‌دهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا کرونا در آمریکا پارسی خبر شیوع بیماری کرونا رفع محدودیت ها دونالد ترامپ هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد

آفتاب‌‌نیوز :

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی آمریکا گفت: «من معتقدم که تلاش‌های جدیدی در جریان است که قطر و مصر و همچنین اسرائیل را برای یافتن راهی به پیش می‌برد.»

وی ادامه داد: «فکر می‌کنم آزادی گروگان ها، شتاب و زندگی تازه‌ای وجود دارد.»

تاکنون مذاکرات میان حماس و اسرائیل با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد