Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@06:02:16 GMT

آخرین فرصت کسب و کارهای هنری برای ثبت خسارت ناشی از کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۳۲۷۰

آخرین فرصت کسب و کارهای هنری برای ثبت خسارت ناشی از کرونا

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار فراخوان ثبت اطلاعات صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای آسیب دیده از کرونا از سوی وزارت ارشاد، اظهار کرد: برای هر رسته یک بازه زمانی به منظور ثبت اطلاعات فعالان آن حوزه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه فعالان در حوزه کسب و کارهای هنری روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه برای ثبت اطلاعات خود در سامانه https://corona.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

samandehi.ir/homepage.aspx فرصت دارند، گفت: امروز آخرین فرصت ثبت اطلاعات از سوی صاحبان کسب و کارهای هنری در این سامانه است.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با تأکید بر اینکه تمام فعالان کسب و کارهای هنری در استان از این فرصت برای ثبت اطلاعات خود استفاده کنند، افزود: با توجه به ضرورت ارائه اطلاعات صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده در بحران کرونا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به جهت بهره مندی از بسته‌های حمایتی دولت فعالان این حوزه در اسرع وقت به این سامانه مراجعه کنند.

وی در ادامه سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی، تئاتر و هنرهای نمایشی، هنرهای سنتی، مد و لباس، عرضه محصولات هنری و دیگر فعالیت‌های مرتبط از جمله رسته‌های حوزه هنر عنوان کرد که می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند، تصریح کرد: مؤسسه تک منظوره هنری، گروه‌های آزاد هنری (سینمایی، موسیقی، تئاتر، بازی‌های نمایشی و …)، سالن‌های سینما، سینما سیار، استودیوهای صوت و تصویر، مزون (خانه مد و لباس)، سالن تئاتر، تماشاخانه، فروشگاه و بازارچه آثار هنری، آموزشگاه آزاد هنری، نگارخانه، کافه گالری، کارگاه تولید آثار هنری (مانند سفالگری و…)، هنرستان آزاد، توزیع و پخش فیلم واحدهای واحدهای کسب و کار فعال در رسته هنری است.

مصباح با اشاره به برآورد میزان خسارت بیش از دو ماه تعطیلی فعالیت‌های هنری، سینمایی و موسیقی در استان گیلان، گفت: از مجموع ۱۵۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال خسارت برآورد شده در حوزه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای گیلان بیش از ۲۸ میلیارد ریال مربوط به حوزه هنری، سینمایی و موسیقی است.

وی به فعالیت ۳۶۲ واحد کسب و کار در حوزه هنری، سینمایی و موسیقی در استان گیلان اشاره و اظهار کرد: دو هزار و ۳۳۱ نفر در این واحدهای مشغول به کار هستند و با توجه به اینکه اکثر هنرمندان از اقشار متوسط جامعه هستند تعطیلی چند ماهه فعالیت‌های این حوزه خسارت مالی فراوانی به فعالان این حوزه در این مدت وارد کرده و بسیاری از آنها در شرایط سخت معیشتی به سر می‌برند.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای جلب حمایت مالی و معنوی از این هنرمندان انجام می‌دهیم، گفت: در طول ایام شیوع کرونا تعدادی از هنرمندان گیلانی نیز همپای سایر اقشار برای ایجاد فضای شاد و امید بخش برای مخاطبان دست از فعالیت برنداشته و با تولید محتوا و انتشار آن در صفحات شخصی و فضای مجازی تلاش کردند تا اوقاتی خوش برای شهروندان گیلانی رقم بزنند.

کد خبر 4918248

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر ماه مبارك رمضان ایلام شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد بیرجند کمک به نیازمندان مواسات بارش باران جهش تولید کسب و کارهای هنری ثبت اطلاعات کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمدخزاعی رئیس سازمان سینمایی در بازدید از بنیاد سینمایی فارابی و شورای فیلم اولی ها با تقدیر از زحمات و تلاشهای بی وقفه اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول گفت ؛ امید بسیاری از جوانان و علاقمندان به فیلمسازی و سینما به همین شوراست و طبق گزارش هایی که از طرق مختلف به سازمان رسیده است این شورا با دقت و پویایی ، عملکردی شفاف و قابل دفاع را از خود به جا گذاشته و چهره های مستعد ، توانمند ، قابل اعتنا و آینده دار را به سینمای ایران معرفی کرده است .

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به متقاضیان زیاد از اقصی نقاط کشور برای حضور در جمع حرفه ای فیلمسازان با توصیه ی اکید به اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول عنوان کرد ؛ آنچه اکنون در حال رخ دادن است تزریق نیروی جوان ، تازه نفس و با انگیزه به عرصه ی سینمای کشور است که سالیان طولانی در این بخش کمتر مورد توجه قرار گرفته اند بنده معتقدم سینماگران حرفه ای هم از این برنامه و راهبرد سازمان سینمایی استقبال می کنند و چنانچه هر کس با نگاه منصفانه به این مسیر نگاه کند قطعا نتیجه ی حاصله را تحسین خواهد کرد . شاهد ادعای بنده کارگردانان جدیدی ست که از همین شورا تاییدیه گرفته و وارد عرصه ی حرفه ای شده اند و در جشنواره های دو دوره ی گذشته جوایز مهمی کسب کرده اند. در کنار جوانان با استعداد و متعهد و آینده دار برای سینمای ملی کشورمان نباید از تجربه و تخصص پیشکسوتان غافل شویم ،سینمای ملی و اسلامی ایران برای توسعه در حوزه های مختلف ملی و بین المللی باید از همه ظرفیت های کشور بهره مند شود.
خزاعی در ادامه گفت:امسال برای حمایت از ده فیلم اولی البته فیلم های ارزان قیمت مبلغی را در بودجه فارابی مصوب کرده‌ایم که به صورت جدی تر حمایت از جریان نسل نو آغاز شود.
 
خزاعی در ادامه افزود: من به آینده و افتخارات بزرگ این نسل متفکر و متخصص و متعهد امیدوارم نسلی که درک بالایی از زبان تصویر دارد و شناخت خوب از مسائل کشور و از دغدغه های ملی دارد و تلاش خواهد کرد که افتخارات این کشور را در عرصه های داخلی و خارجی به تصویر کشد.
سینمای ایران به متفکرین جدید و اندیشه های نو و بدیع با دغدغه های ملی و دینی احتیاج دارد، فیلمسازانی که تفکر را درآثار شبه روشنفکری و جشنواره زده نمی داند و ارتباط با مخاطب نیز در دغدغه های آنها مشاهده می شود. راه اندازی و بررسی مجوزهای کارگردان اولی در حوزه تخصصی بدور از جریان سرمایه داری که قبلا بر این حوزه احاطه داشت و تعیین کننده بود.

در پایان خزاعی ضمن تشکر از شورا و مدیر عامل فارابی آقای زین العابدین خواست یک مراسم ویژه جهت معرفی به تهیه کننده ها و سرمایه گذاران و نهادهای تولید کننده برگزار گردد در این جلسه درباره پرونده یکی از متقاضیان به صورت نمونه بحث و بررسی شد و رئیس سازمان در جریان چگونگی ارزیابی ها و تصمیم گیری اعضای شورا قرار گرفت . این جلسه با حضور اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم اولی ها ، مجید زین العابدین ، رسول صدرعاملی ، حبیب ایل بیگی ، محمدرضاعرب ، مجید اسماعیلی ، مهدی آذرپندار ، امیربوالی و روح الله سهرابی برگزار گردید . مسئولیت دبیری این شورا را فرزاد اژدری بر عهده دارد.

صبا کریمی

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شبکه استانی گلستان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • جلوگیری از خسارت سیل با تجهیزات بسیج سازندگی در مختاران
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند