Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی با بیان این مطلب اظهار کرد: به نظر می‌رسد پروتکل‌هایی که برای این مراکز صادر شده، در تناسب با شرایط جمعیت حاضر در آنها نیست. به همین منظور باید پروتکل‌ها سختگیرانه‌تر شود یا تغییر کند. همچنین باید در فرایند نوبت‌دهی مراجعین، دستورالعمل‌های جدیدی تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی تاکید کرد: این موضوع در جلسه شورای فرماندهی ستاد مقابله با کرونای تهران که همین هفته برگزار می‌شود، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ثبت حدود ۴۵۰ هزار شغل در مجموعه استان تهران برای تعهد به پروتکل‌ها، گفت: طبیعتا با توجه به گستره جغرافیایی استان تهران، این بالاترین میزان در کشور است و این وضعیت با بسیاری از استان‌ها نیز قابلیت قیاس ندارد، اما به دلیل اهمیت بالا بودن تراکم جمعیتی در استان تهران، جدی گرفتن پروتکل‌ها توسط صاحبان مشاغل ضروری است.

زالی با اشاره به معدل حدود ۶۲ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران، گفت: این در حالی است که متوسط کشوری بین ۸۰ تا ۸۵ درصد بوده است. بنابراین باید حتما با اصناف نشستی در این زمینه انجام شود.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: از روز گذشته با اقدامات معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران برنامه‌های نظارتی دوره‌ای افزایش یافته و تیم‌های بیشتری در این مورد نظارت می‌کنند. البته ضرورتا عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی به معنای نافرمانی نیست بلکه در برخی موارد احتیاج به آموزش بیشتر وجود دارد.

زالی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا اواسط هفته آینده وضعیت تهران در زمینه اجرا و عملیاتی شدن پروتکل‌های بهداشتی حداقل در مورد اصناف و مشاغل بسیار مطلوب‌تر شود.

وی درباره وضعیت بیماری کرونا در استان تهران گفت: آمارها تفاوت قابل توجهی را نسبت به ۴۸ ساعت گذشته نشان نمی‌دهد و همان طور که قبلا گفتیم، شرایط استان تهران در زمینه بیماری کرونا شکننده و بی‌ثبات است و هر گونه بی‌احتیاطی و تقلیل ملاحظات بهداشتی می‌تواند موجب شکل جدیدی از بروز بیماری در استان تهران شود.

این مسئول تاکید کرد: مردم باید موضوع کرونا را جدی بگیرند. کرونا کاملا جدی است و هر گونه اشتباه در این باره می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد.

کد خبر 508726 برچسب‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران تهران پروتکل های بهداشتی استان تهران پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج