Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@07:34:27 GMT

سود بلند مدت کدام بازار از همه بیشتر است؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۳۵۳۱

سود بلند مدت کدام بازار از همه بیشتر است؟

علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت درباره عرضه سهام عدالت در بورس افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، ۳۳۰ تعاونی سهام عدالت می‌توانند از کارگزاران بورس، نمایندگی بگیرند و به سهامداران در محلشان آموزش دهند.

وی گفت: برای آموزش دیگر شرکت‌های استانی سهام عدالت و سهامداران آن در آینده نزدیک یکی از شرکت‌های استانی را که کارهای آن در حال انجام است وارد بورس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقامحمدی با بیان اینکه سال گذشته فقط ۶۸۰ هزار کد بورسی صادر شد افزود: قرار است از شنبه به مدت یک ماه، میلیون‌ها کد بورسی صادر شود و زیرساخت‌های آن برای دریافت غیر حضوری کد بورسی به وسیله سهامداران انجام شده است.

وی گفت: سه شنبه این هفته حدود ۱۵۰ هزار کد بورسی صادر شد که از شنبه این روند سرعت می‌گیرد.

آقامحمدی افزود: مردم به اظهار نظرهای منفی درباره آینده بورس توجه نکنند، اما مسئولان به نقدهای کارشناسان و آسیب شناسی آینده بورس توجه کنند.

وی گفت: اگر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عرضه واقعی به وسیله دولت در بورس انجام شود نوسان‌های بورس، منظم می‌شود.

آقامحمدی افزود: نخستین عرضه باید به وسیله بانک‌ها انجام شود و دولت نیز ۶۰ هزار میلیارد تومان از اموال بدون استفاده خود را عرضه کند.

وی گفت: آنچه که اهمیت دارد ورود سرمایه به بورس است و مالکیت گذشته آن مهم نیست.

آقامحمدی افزود: به علت محدود شدن بازارهای دیگر، ​ افراد سرمایه‌های خود را وارد بورس می‌کنند که در پی آن و با رونق گرفتن بورس، خدمات بورسی، اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: شورای عالی بورس برای سرعت دادن به امکان فروش سهام عدالت صدور کد بورسی را آغاز کرده است و پیش بینی می‌کنیم تا یک ماه آینده این امکان فراهم شود، اما مردم تا آن زمان آموزش‌های بورسی خود را کامل کنند.

آقامحمدی افزود: اگر بورس رونق بگیرد منابع بانک‌ها آزاد می‌شود و به طبقات متوسط به پایین اختصاص می‌یابد و شرکت‌های بزرگ نیز منابع مالی خود را از بورس تأمین می‌کنند.

وی گفت: ۴ هزار شرکت از ۷۴ هزار شرکت صنعتی کشور ۸۰ درصد تولیدات صنعتی را تولید می‌کنند که باید تأمین مالی خود را در بورس انجام دهند.

آقامحمدی افزود: اکنون با سامان یافتن بازار بورس، خودروسازان که می‌گفتند دیگر خودروی کوچک تولید نمی‌کنیم اکنون با به کارگیری نهادی علمی کشور نخستین محصول خود را در این رده تا پایان سال معرفی می‌کنند در حالی که در گذشته چنین کاری سه سال و نیم زمان می‌برد.

وی گفت: خودروسازان چند پلتفرم را آماده کرده اند که در گذشته سابقه نداشته است و با به روز کردن ارزش دارایی‌های خود سرمایه چند برابری به دست آورده اند.

آقامحمدی با بیان اینکه باید به شرکت‌ها اجازه دهیم شرکت داری کنند افزود: در گذشته، مدیریت در شرکت‌های بزرگ از جمله خودروسازان، بسته و بر اساس سیاست دولت بود، اما با شرایط جدید بازار سرمایه، مدیریت شرکت‌ها بر اساس اقتصاد پیش می‌رود.

وی گفت: سهامداران عدالت در روزهای نخست، اطلاعات خود را برای دریافت کد بورسی ارائه دهند و ثبت اطلاعات را به روزهای پایانی موکول نکنند.

آقامحمدی با بیان اینکه اکنون برای کسانی که سهام عدالت دریافت نکرده اند نمی‌توان کاری کرد افزود: اگر دولت عرضه در بورس داشته باشد هیچ حبابی در بازار سرمایه شکل نمی‌گیرد، اما اگر عرضه‌ای انجام نشود هم حباب ایجاد می‌شود و هم خطرناک است.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1385120

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بورس تهران سهام سهام عدالت شاخص سهام عدالت کد بورسی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا

معامله ۳ میلیون و ۲۸۱ هزار تن انواع کالا و محصول به ارزش ۳۶.۱ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته در بورس کالا انجام شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آمار معاملات بازار فیزیکی بورس کالای ایران نشان می دهد در هفته‌ای که گذشت 400 شرکت در تالارها و بازار فرعی کالا و محصولشان را عرضه کردند که به معامله 3 میلیون و 281 هزار تن انواع کالا و محصول به ارزش 36.1 هزار میلیارد تومان منتهی شد. ارزش معاملات 10 شرکت برتر 15.9 هزار میلیارد تومان برآورد شد.

بر این اساس بورس کالای ایران برترین های بورس کالا در هفته منتهی به 7 اردیبهشت را براساس ارزش فروش شرکت ها در بازار فیزیکی اعلام کرد که جزییات رتبه‌بندی جایگاه شرکت‌ها از لحاظ فروش به شرح زیر است:

. ملی صنایع مس ایران (فملی) با ثبت معامله 6 هزار و 400 تن تمس کاتد، مس کم عیار، مس مفتول و سولفور مولیبدن به ارزش 2 هزار و 805 میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

. فولاد خوزستان (فخوز) با فروش 138 هزار و 400 تن شمش بلوم، آهن اسفنجی، تختال و آرگون به ارزش 2 هزار و 729 میلیارد تومان، دوم شد.

. فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با فروش 85 هزار و 500 تن شمش بلوم و ضایعات نرمه آهن اسفنجی به ارزش 2 هزار و 3 میلیارد تومان، سوم شد.

. مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با ثبت معامله 11 هزار و 850 تن شمش آلومینیوم به ارزش یک هزار و 821 میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.

. پالایش نفت اصفهان (شپنا) با فروش 104 هزار تن وکیوم باتوم، لوب کات سبک و گوگرد گرانوله به ارزش یک هزار و 486 میلیارد تومان پنجم شد.

. مجتمع فولاد خراسان (فخاس) با ثبت معامله 55 هزار تن شمش بلوم و میلگرد به ارزش یک هزار و 298 میلیارد تومان، ششم شد.

. معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با فروش 245 هزار تن کنسانتره و گندله سنگ آهن به ارزش یک هزار و 53 میلیارد تومان در رتبه هفتم ایستاد.

. معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) نیز با ثبت معامله 190 هزار تن گندله سنگ آهن به ارزش یک هزار و یک میلیارد تومان هشتم شد.

. پالایش نفت بندرعباس (شبندر) 64 هزار تن وکیوم باتوم، لوب کات سنگین و سلاپس واکس به ارزش 962 میلیارد تومان فروخت نهم شد.

. صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان با فروش 162 هزار تن گندله سنگ آهن و ثبت ارزش 816 میلیارد تومان دهم شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟ (اینفوگرافی)
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • لحظات بیرون انداختن مدیرعامل شرکت بورسی!
  • سیر تا پیاز بند بورسی