Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-09@16:41:29 GMT

انتقاد آیت‌ الله جنتی از مصوبه اخیر مجلس

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۴۱۸۷

انتقاد آیت‌ الله جنتی از مصوبه اخیر مجلس

دبیر شورای نگهبان گفت: اصلاح قانون انتخابات باید ناظر به سیاست‌های کلی انتخابات باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، صبح روز چهارشنبه در جلسه این شورا ضمن تبریک به مناسبت ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: اتفاق مبارکی که به نام حرکت مومنانه در راستای کمک مردم به یکدیگر در این ایام کرونا آغاز شده، اقدامی بسیار خوب است که باید ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای نگهبان افزود: با تلاش مسئولان و هوشیاری و مراقبت‌های مردم باید به کاهش و ریشه‌کنی ویروس کرونا برسیم و انشاءالله با عنایت خدای متعال، به زودی شر این ویروس منحوس از سر مردم جهان، شیعیان عالم به ویژه مردم عزیز کشورمان کنده شود.

آیت الله جنتی در ادامه نطق پیش از دستور خود به ماجرای طرح اخیر مجلس دهم موسوم به اصلاح قانون انتخابات که از سوی عده‌ای از نمایندگان طراحی شده اشاره کرد و یادآور شد: در حالی که ما مدت‌ها و پیش از برگزاری انتخابات اخیر، درباره اصلاح قانون انتخابات فریاد زدیم و مطالبه کردیم، اما مجلس هیچ توجهی به این امر نکرد و حالا و در روزهای پایانی خود تازه به فکر اصلاح قانون انتخابات آنهم با این کیفیت افتاده است.

وی تاکید کرد: بنده حتی پیش از انتخابات در مذاکره‌ای که با رییس مجلس داشتم به وی گفتم که باید اصلاح قانون انتخابات ناظر به سیاست‌های کلی انتخابات باشد، اما متاسفانه طرح اخیر نه تنها هیچ نسبتی با سیاست‌های کلی انتخابات ندارد بلکه با هدف بی خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان طراحی و تصویب شده است.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه شورای نگهبان اصلاح قانون انتخابات ناظر به سیاست‌های کلی انتخابات را امری ضروی و واجب می‌داند که باید با کار دقیق و کارشناسی به دور از هیجانات انجام شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم مجلس یازدهم با هماهنگی متولیان امر انتخابات همچون وزارت کشور و شورای نگهبان که تجربه ارزشمندی در این حوزه دارند، در فضایی معقول اقدام به اصلاح قانون انتخابات کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیت الله جنتی سیاست های کلی انتخابات اصلاح قانون انتخابات دبیر شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان قطعی آغاز رسمی مجلس دوازدهم اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در آستانه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مجری انتخابات که وزرات کشور است تمهیدات لازم را فراهم کرده است و ما هم در شورای نگهبان فرایندهای نظارتی خود را مورد بررسی قرار دادیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲ حوزه و ۱۵ استان و ۴۷ شهرستان برگزار خواهد شد. انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه از جمله تهران، بصورت تمام الکترونیک برگزار می شود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین گفت: در کل حوزه ها با حدود ۴۰ هزار ناظر همکاری داریم که وظیفه نظارت بر انتخابت را برعهده دارند. حدود ۷۰۰۰ نفر از نمایندگان کاندیداها ثبت نام کرده اند که بتوانند در کنار عوامل اجرایی و نظارتی نظارت داشته باشند.

وی در خاتمه گفت: بعد از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج از سوی وزارت کشور فرصتی را بر اساس قانون در اختیار کاندیداها قرار می‌دهیم تا از طریق سامانه اگر شکایتی دارند یا اگر مردم اعتراضی دارند از طریق سامانه موارد را به ما منعکس کنند. این فرصت حدود یک هفته است بعد از آن بررسی می‌کنیم. تا ان شاءالله در هفتم خردادماه آغاز رسمی مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم را شاهد باشیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904700

دیگر خبرها

  • شورای نگهبان و ۴۰ هزار ناظر آماده نظارت بر مرحله دوم انتخابات مجلس هستند
  • طحان نظیف: ۴۰ هزار ناظر بر انتخابات مجلس نظارت می‌کنند
  • زمان قطعی آغاز رسمی مجلس دوازدهم اعلام شد
  • ۴۰ هزار ناظر بر انتخابات فردا نظارت خواهند داشت
  • طحان‌نظیف: برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس با ۴۰ هزار نفر ناظر همکاری داریم+ فیلم
  • آیت‌الله جنتی: بیداری جوانان غربی و انزجار آن‌ها از اسراییل قابل پیش‌بینی بود
  • اهتمام به تحقق راهبرد‌های چهارگانه تعیین شده رهبر انقلاب
  • مواجهه غرب با دانشگاهیان معترض نمایش بی‌اعتباری ادعاهایشان است
  • بیداری جوانان غربی و انزجار آن‌ها از اسراییل قابل پیش‌بینی بود
  • اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، گام مهمی در روند قانون‌گذاری است