Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان با اشاره به این که امروز (۱۷ اردیبهشت) در مدار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: طی ساعات بعد از ظهر در بخش‌هایی از اصفهان، شرق یزد، قم، مرکزی و سمنان رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شدت بارش طی این روز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، لرستان و ارتفاعات شمال خوزستان خواهد بود. همچنین در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم داشت.

وی ادامه داد: فردا (۱۸ اردیبهشت) در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال شرق، ارتفاعات البرز و شمال غرب کشور بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که روز جمعه (۱۹ اردیبهشت) در بیشتر مناطق کشور جو آرام است و بعد از ظهر در برخی نقاط شمال غرب افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: روز شنبه (۲۰ اردیبهشت) با گذر سامانه دیگری از غرب کشور در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در نوار غربی بارش رخ می‌دهد و طی بعد از ظهر گسترده فعالیت آن دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را فرا می‌گیرد.

به گفته ضیائیان، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۱ و ۲۲ اردیبهشت) با گذر متناوب امواج از نوار شمالی کشور در مناطقی از شمال غرب، سواحل شمالی و شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی با بیان این که امروز (۱۷ اردیبهشت) به دلیل افزایش وزش باد به نسبت شدید در کشور عراق در استان‌های ایلام و خوزستان وقوع پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست، گفت: اوایل امشب و طی فردا در استان‌های مرکزی، قم، جنوب تهران، جنوب سمنان و شمال اصفهان به دلیل وزش باد شدید احتمال وقوع پدیده گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین روز پنجشنبه با نفوذ هوای خنک در نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه تصریح کرد: از بعد از ظهر فردا (۱۸ اردیبهشت) و طی روز جمعه (۱۹ اردیبهشت) شرق خلیج فارس و روز جمعه دریای عمان به دلیل وزش باد شدید مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۸ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۹ اردیبهشت) نیز صاف همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزش باد شدید استان البرز اداره هواشناسی پیش بینی می شود وزش باد شدید بعد از ظهر رخ می دهد روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.
 
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
 
براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.
 
از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.
 
به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟
  • رگبار باران و وزش باد شدید امروز در ۵ استان
  • آسمان کدام مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود؟
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت/ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • کدام استان‌های کشور امروز بارانی است؟