Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:28:38 GMT

عشایر استان سمنان ۹.۵ هزار تن گوشت قرمز تولید کردند

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۴۴۸۵

عشایر استان سمنان ۹.۵ هزار تن گوشت قرمز تولید کردند

مراد خادم روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت:  عشایر با کمترین استفاده از امکانات و خدمات شهری سهم زیادی در تامین نیاز شهرنشینان دارند.

وی ادامه داد: ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را عشایر تشکیل می‌دهند که این سهم از جمعیت نقشی مهم در تامین گوشت قرمز و محصولات لبنی استان دارند.

وی بیان کرد:  از مجموع ۱۷ هزار و ۱۰۰ تن شیر و فرآورده‌های لبنی تولید شده در استان سمنان توسط عشایر در سال گذشته ۱۳ هزار تن شیر و چهار هزار و ۱۰۰ تن کشک و فرآورده‌های دیگر لبنی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ۹۰ درصد از درآمد عشایر از محل دامداری و دامپروری حاصل می شود و پرداخت تسهیلات و تامین نقدینگی برای رونق و جهش تولید و بهبود معیشت عشایر سودمند است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان یادآور شد: سال گذشته ۵۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بر اساس بند ب ماده ۵۲ قانون دامی از محل درآمدهای صندوق توسعه ملی  برای عشایراستان سمنان تصویب شد که از این میزان ۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جذب شد.

سال گذشته با همکاری مجلس شورای اسلامی و با اجرای بند ب ماده ۵۲ قانون دامی، از محل درآمدهای صندوق توسعه ملی یک درصد معادل حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد ریال به عنوان سرمایه در گردش برای توسعه فعالیت های دامپروری به عشایر کشور پرداخت شد.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند.

برچسب‌ها زندگی عشایری سمنان افزایش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری سمنان افزایش تولید زندگی عشایری سمنان افزایش تولید استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748248

دیگر خبرها

  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری