Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:31:25 GMT

چرا آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در روسیه پایین است؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۵۱۷۰

چرا آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در روسیه پایین است؟

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا از مسکو، بیش از یک ماه است که روسیه در شرایط قرنطینه یا تعطیلی کامل به سر می‌برد و بسیاری کار خود را از دست داده‌اند چرا که اجازه خروج از خانه‌های خود را ندارند.

با این وجود هر روز بر تعداد مبتلایان به این ویروس در نقاط مختلف روسیه افزوده می‌شود و تنها طی چهار روز اخیر، هر روز بیش از ۱۰ هزار فرد جدید به کرونا مبتلا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که به تازگی مدت قرنطینه را برای ۱۱ روز دیگر تمدید کرده بود عصر امروز قرار است با روس ها در خصوص وضعیت روزهای آینده سخن بگوید و تکلیف قرنطینه را که بیش از ۴۰ روز ادامه داشته است، روشن کند.

در این بین، هنوز برای بسیاری این پرسش بی پاسخ مانده است که چگونه با وجود گسترش روزافزون کرونا، آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در روسیه پایین‌تر از آمارهای جهانی و کمتر از یک درصد است.

واسیلی آکیمکین مدیر پژوهشگاه اپیدمیولوژی سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (سازمان مسئول مبارزه با بیماریهای عفونی) علت سطح پایین مرگ و میر بر اثر کرونا در روسیه را تشخیص زودهنگام این بیماری دانسته است.

وی با بیان اینکه بیش از چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تست تشخیص کرونا تاکنون در روسیه گرفته شده است، اظهار داشت: روسیه در مکان دوم جهانی در تعداد تست‌های کرونا قرار دارد و استفاده از تست کرونای با کیفیت بالا امکان تشخیص به موقع این بیماری و جدا کردن بیماران با نشانه‌های ضعیف و افراد فاقد نشانه بیماری را فراهم کرده است.

آکیمکین معتقد است که این اقدامات باعث شده افراد کمتری از مردم روسیه از جمله افرادی که در گروه ریسک کرونا قرار دارند، جان خود را  از دست بدهند ضمن اینکه تشخیص زودهنگام باعث می شود دولت بتواند جریان بیماری را کنترل کند و اجازه ندهد تا وضعیت بیماران کرونایی وخیم شود.

بر اساس گزارش ستاد مبارزه با کرونا در دولت روسیه، حدود ۹۰ درصد بیماران کرونایی در مسکو افراد با سن زیر ۶۵ سال هستند و همین مساله باعث شده امید دربهبودی آنها بیشتر باشد.

اگر چه دیروز آنا پوپووا رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه اعلام کرد که سرعت انتشار ویروس کرونا در روسیه روند نزولی گرفته است و  مسیر برای کنترل و مهار بیماری کرونا در روسیه درست پیش می‌رود اما امروز ستاد مبارزه با کرونا اعلام کرد که برای چهارمین روز پیاپی، بیش از ۱۰ هزار نفر در روسیه کرونا گرفته اند تا همچنان روسیه در صدر کشورهایی قرار داشته باشد که کرونا در آن بسرعت گسترش می‌یابد.

برچسب‌ها ویروس کرونا روسیه پرسش از خبر پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا روسیه پرسش از خبر ویروس کرونا روسیه پرسش از خبر کرونا در روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۵۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد

به گزارش قدس آنلاین، این اظهارات «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پس از آن بیان شد که آمریکا سرانجام کمک‌هایی به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار را عمدتا برای کمک‌های نظامی به این کشور جنگ‌زده اروپایی تصویب کرد.

تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش داد، رئیس‌جمهور اوکراین در کنار «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو که روز دوشنبه در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد کی‌یف شد، بیان کرد: «ارتش روسیه اکنون سعی می‌کند از سرعت انتقال تسلیحاتی که شرکا به خصوص ایالات متحده برای ما می‌فرستند، بهره ببرد. به همین خاطر است که سرعت انتقال مهمات به معنای ثبات خط مقدم می‌باشد.»

او با طرح این ادعا که «ارتش روسیه آماده اقدامات تهاجمی بیشتر می‌شود»، افزود: «اوکراین به گلوله و سامانه‌های دفاع هوایی نیاز دارد. شرکای ما همه اینها را دارند و آنها باید اکنون در اوکراین برای از بین بردن جاه‌طلبی‌های روسیه تلاش کنند.»

دبیرکل ناتو در جریان سفرش به کی‌یف با اشاره به عضویت اوکراین در ناتو گفت: «جایگاه واقعی اوکراین در ناتو است و بنابراین من سخت تلاش می‌کنم تا اطمینان حاصل شود اوکراین به عضویت این ائتلاف در خواهد آمد. برای این تصمیم ما نیاز داریم که همه متحدان به توافق برسند. ما به اجماع همه و رای ۳۲ عضو ناتو نیاز داریم. ما با هم می‌توانیم حمله روسیه را دفع کنیم. البته من بعید می‌دانم بتوانیم تا ماه ژوئیه (خرداد-تیر) در نشست ناتو به این اجماع برسیم.»

درحالیکه اوکراین با کمبود نیروها و سرعت پایین انتقال تسلیحات دست‌وپنجه نرم می‌کند، روسیه از دستاوردهایی در میدان نبرد خبر می‌دهد.

تلویزیون سی ان ان اخیرا گزارش داد پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» شهری در اوکراین در ماه فوریه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند