Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@18:45:45 GMT

اجرای طرح هادی در ۵۶۰ روستای خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۵۳۳۷

اجرای طرح هادی در ۵۶۰ روستای خراسان جنوبی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آسمانی ‌مقدم مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی گفت : در استان خراسان‌جنوبی ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که از این تعداد برای ۹۱۴ روستا تهیه طرح هادی صورت گرفته است.

او افزود: از این ۹۱۴ روستا تاکنون در ۵۶۱ روستای استان طرح هادی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسمانی مقدم بیان کرد: در ۱۴۱ روستا طرح‌ها به روز و بازنگری شده و برای ۷۲ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز طرح هادی تدوین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در زمینه اجرای طرح‌های هادی در روستا‌های خراسان جنوبی تاکنون ۱۴۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

او با اشاره به پیگیری موضوع صدور اسناد مالکیت در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، تصریح کرد: در این راستا تاکنون ۶۹ هزار و ۷۷۵ جلد سند صادر شده است.

آسمانی مقدم عنوان کرد: از این تعداد ۷ هزار و ۲۴۹ سند صادره مربوط به شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۶۲ هزار و ۵۲۶ سند صادره نیز مربوط به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون بافت‌های با ارزش تاریخی ۴ روستای خراسان‌جنوبی نیز براساس تفاهم با میراث فرهنگی بهسازی شده است ادامه داد: بحث بهسازی بافت‌های ارزشمند از جمله اقداماتی است که بنیاد مسکن با توجه به تفاهم با میراث فرهنگی در روستا‌ها انجام داده است.

او گفت: برای پروژه بهسازی بافت‌های با ارزش تاریخی در روستا‌های خراسان‌جنوبی تاکنون ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

آسمانی مقدم ابراز امیدواری کرد: با این اقدام در راستای حفظ، حراست و نگهداشت آثار تاریخی ارزشمند خراسان جنوبی بکوشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این نهاد تاکنون منشأ اثرات مفیدی در زندگی مردم و نیازمندان جامعه در سراسر ایران اسلامی بوده است، بیان کرد: بنیاد مسکن سبب تجدید حیات و هدایت روستا‌ها به لحاظ ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فیزیکی و همچنین زمینه‌های رشد و توسعه پایدار و همه جانبه روستا‌ها شده است.

او با اشاره به نقش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در محرومیت زدایی از مناطق محروم، گفت: سرمایه گذاری دولت در روستا‌ها با تخصیص بودجه و اعتباردهی به مناطق روستایی، سبب توانمندی جوامع روستایی می‌شود.

آسمانی مقدم فعالیت‌های عمران روستایی را یکی از مهمترین و اصلی‌ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امور کالبدی و عمران و آبادی روستا‌ها دانست و یادآور شد: این فعالیت‌ها با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستا‌ها و تامین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی برای بهبود شرایط زیست محیطی نقاط روستایی انجام می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح هادی بنیاد مسکن میراث فرهنگی مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی آسمانی مقدم روستا ها ۲۰ خانوار طرح هادی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان به گفته بهمنی ۷۱ هزار مترمربع آسفالت و بهسازی معابر و ۱۷ هزار متر مربع سنگفرش، دیوارچینی و پله گذاری در قالب طرح هادی با اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال در روستا‌های بخش مرکزی سروآباد انجام شده است.

وی افزود: ۴۷۳ واحد مسکن مددجویی در سطح روستا‌های شهرستان سروآباد احداث شده است.

رئیس بنیاد مسکن سروآباد اظهار داشت: در سال جاری تسهیلات ساخت مسکن محرومین ۳۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۵ ساله پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • (تصاویر) شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • اشک مادران روستای نوده در جاماندن فرزندانشان از کنکور
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد