Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@06:49:06 GMT

طرح گردشگری بولاغلار تا یک ماه آینده نهایی می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۶۱۳۴

طرح گردشگری بولاغلار تا یک ماه آینده نهایی می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: اجرای طرح جامع گردشگری منطقه توریستی بولاغلار نیر در مرحله نهایی بوده و تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد.

به گزارش برنا، فرزاد قلندری  در بازدید از پروژه‌های گردشگری و عمران شهری نیر اظهار کرد: بسیاری از مردم در نقاط مختلف کشور شهر نیر را با منطقه بولاغلار می‌شناسند و بر این اساس ساماندهی  آن در قالب طرح جامع گردش

گری جزو اولویت‌های اصلی این شهرستان اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌کرد: شناسایی قابلیت توریسمی محدوده، اشتغالزایی، حفاظت و شناسایی ظرفیت و توان‌ محیطی از جمله اهداف مهم ساماندهی بولاغلار نیر بوده و باید با توجه نزدیکی این منطقه به شهر توریستی سرعین از بولاغلار به عنوان یک مکان بسیار مهم گردشگری استفاده بهینه شود.

قلندری تشریح‌کرد: منطقه گردشگری بولاغلار نیر مجموعه‌ای از چشمه‌های متعدد بادبی بالا در یک محدوده نه چندان وسیع قرار دارد ، که در فاصله بسیار کمی از محدوده شهر نیر به عنوان تفرجگاه اکوتوریسم و فضای پیک نیک خانوادگی مورد استفاده مسافران و شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به قابلیت‌های گردشگری نیر افزود: همه ساله گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور از طریق این شهر وارد استان  اردبیل می‌شوند و بر این اساس باید به  ساماندهی و بهبود وضعیت گردشگاه‌ها و خیابان‌ و  معابر آن توجه ویژه داشت.

قلندری همچنین در بازدید از کمربندی نیر  گفت: با تلاش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و شهرداری نیر عملیات زیرسازی قسمتی از این مسیر از فردا آغاز می‌شود و عملیات یک مسیر از این راه نیز بزودی اجرایی می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه‌ داد: با تکمیل این پروژه بار ترافیکی سنگینی از شهر نیر و خیابان‌های اطراف آن برداشته می‌شود و حرکت جهشی را در تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های نیمه‌تمام شاهد خواهیم بود.

 قلندری گفت: سیمای کنونی شهر نیر شایسته نبوده و تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های در حال اجرای عمران شهری، باعث بهبود شاخص‌های توسعه و دگرگونی سیمای این شهرستان می‌شود. 

 فرماندار نیر هم در این بازدید ضرورت احیا و بازسازی مناطق بکر طبیعی و گردشگری بولاغلار را مورد اشاره قرار داد و گفت: نسبت به سال‌های گذشته در رونق گردشگری به مناطق طبیعی و اکوتوریسم نیاز داریم که این منطقه از چنین وجهه ممتاز برخوردار است.

 فرماندار نیر هم در این بازدید ضرورت احیا و بازسازی مناطق بکر طبیعی و گردشگری بولاغلار را مورد اشاره قرار داد و گفت: نسبت به سال‌های گذشته در رونق گردشگری به مناطق طبیعی و اکوتوریسم نیاز داریم که این منطقه از چنین وجهه ممتاز برخوردار است.

ابراهیم امامی با اشاره به اهمیت تکمیل کمربندی نیر، خواستار تخصیص منابع اعتباری بیشتر برای به سرانجام رساندن هرچه سریع‌تر این پروژه شد و افزود: در طرح جامع و تفصیلی  راهکارهای قانونی برای آسیب نرساندن این پروژه به منطقه گردشگری بولاغلار مورد تاکید بوده است. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: طرح گردشگری بولاغلار اردبیل گردشگری بولاغلار شهر نیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۸۰ پروژه مرمتی، فنی و عمرانی در سطح استان در حال اجراست.

مرتضی صفری افزود: اعتبار این اداره ‌کل در سال گذشته به نسبت سال ۱۴۰۰ در تخصیص پنج برابر رشد داشته است و با حمایتهای استاندار آذربایجان‌غربی درحال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرحهای عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و ۸۰ طرح در حال اجراست.

صفری، با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته گفت: یکی از اولویتهای این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بناهای تاریخی ارومیه و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

وی اظهارکرد: تعدادی از بناهای تاریخی استان در مالکیت دستگاههای اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاههای متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بناهای با ارزش استان در حال تخریب است و برای حفاظت آنها، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بناها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بناها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، در ادامه از رسانه‌ها برای همراهی در حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی و توسعه گردشگری استان تشکر و قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد
  • فوری: قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد