Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:59:21 GMT

بیش از ۱۰ میلیارد ریال زکات در شهرستان ری جمع‌آوری شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۶۵۶۱

بیش از ۱۰ میلیارد ریال زکات در شهرستان ری جمع‌آوری شد

حجت الاسلام محمد حسن باقری روز چهار شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان زکات جمع آوری درسال گذشته ۱۰ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال بوده است که این رقم در مقایسه با سال ماقبل آن ۸۰۰ میلیون ریال کاهش داشته است.
این مسئول خاطر نشان کرد: زکات شهرستان در سال ۹۸ موفق به جذب بیش از ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال در شهرری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مبلغ ۸۳۱ میلیون ریال برای زکات واجب غلات، ۸۹۵ میلیون ریال زکات مستحب از اصناف و خیرین و مال التجاره، مبلغ سه میلیارد ریال زکات فطره عام و سادات، مبلغ ۴۴۶ میلیون ریال کفارات عمد و غیرعمد بوده است افزود: کل درآمد زکات سال ۹۸ در سرفصل‌های معیشت، تعمیرات مسکن مددجویان، تحصیل، و درمان به نیازمندان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به ساماندهی خیریه ها درسال گذشته در جذب زکات عنوان کرد: شهرستان ری  با برخورداری از مزارع گندم از ظرفیتی بالایی برای پرداخت زکات بهره مند هستند که ساماندهی خیریه ها طی سال گذشته توسط فرمانداری واطلاع رسانی، دادن آگاهی لازم کمک برای جذب زکات خواهد کرد
این مسئول ادامه داد: نهادها ودستگاه های مختلف ازجمله اوقاف، اداره تبلیغات اسلامی، هیئات مذهبی، شهرداری ها با تشکیل اتاق فکر و طراحی اپلیکیشن برای جمع آوری زکات از ظرفیت های موجود استفاده کنند.
مسئول اجرایی زکات شهرری درپایان بیان کرد: در سال ۹۸ از کل روستاها تعداد ۱۴ روستا در راستای جذب زکوات همکاری داشتند و از مهر ماه تا بهمن ماه سال گذشته تعداد ۱۲۷ دیدار چهره به چهره و ۱۱ مورد جلسات عمومی درسطح شهرستان برگزارشد
زکات در لغت به ۲ معنای رشد و نمو و پاک آمده است؛ واژه زکات به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد. گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می گیرد
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر و پنج شهر شهرری، قیامدشت، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو دارد.

برچسب‌ها شهرستان ری مناسک دینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری مناسک دینی شهرستان ری مناسک دینی میلیون ریال شهرستان ری سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت

ایسنا/اصفهان رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان گفت: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته است.

حسین شواخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع رهاسازی پسماندهای عادی و نخاله‌های ساختمانی یکی از معضلات شهرستان اردستان است که علاوه بر اینکه چهره حاشیه شهر و روستاها را نازیبا می‌کند ولی تاکنون برخورد مؤثری با متخلفان نشده است.

وی افزود: قانون متعددی از جمله احکام کیفری حبس، جریمه نقدی، توقیف وسایل نقلیه و... برای برخورد با متخلفان تخلیه نخاله‌های ساختمانی و دیگر پسماندهای زباله وجود دارد. از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلیه غیرمجاز ضمن مستندسازی موضوع را به واحدهای مسئول در شهرداری‌ها، اداره محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و حتی دادگستری اطلاع دهند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه برخورد با صنایع آلاینده در دستور کار قرار دارد، افزود: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته که توسط دارایی استان یک درصد از فروش آن‌ها را به‌صورت متمرکز و بر اساس سرانه جمعیت برای کل استان تخصیص می‌دهد که شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها از این عوارض بهره‌مند می‌شوند.

شواخی گفت: با بررسی‌های انجام شده حدود ۵۰ درصد صنایع شهرستان اردستان به دستگاه قضایی معرفی شدند و پرونده این واحدها در دست رسیدگی است. صنایع آلاینده یک اهرم بازدارنده برای دولت است، زیرا در صورت استمرار وضعیت آلایندگی باید یک درصد از درآمد خود را به عنوان جریمه پرداخت کند.

زباله‌های بیمارستانی را به تفکیک جمع‌آوری و دفن کنید

وی در خصوص وضعیت زباله‌های عفونی و بیمارستانی شهرستان، گفت: زباله‌های بیمارستانی حتی پس از آنکه توسط دستگاه، بی خطرسازی شدند زباله عادی محسوب نمی‌شوند و نباید با زباله‌های شهری جمع‌آوری و مخلوط شوند. باید زباله‌های بیمارستانی و مطب‌های خصوصی به‌صورت کاملاً مدیریت شده جمع‌آوری و سپس جداگانه دفن شوند.

شواخی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۴۵ تن در کل شهرستان اردستان زباله جمع‌آوری می‌شود، گفت: مدیریت پسماند زباله‌ها در شهر زواره بهتر از شهرهای اردستان و مهاباد است و دفن و پسماند زباله‌ها در این دو شهر به صورت اصولی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان چرام
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار
  • قاچاقچی پارچه در شهرری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال جریمه شد
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم