Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی امروز چهارشنبه در جمع اساتید و مسوولان دانشگاه فرهنگیان افزود: افق آرمانی دانشگاه فرهنگیان باید طراحی تمدن نوین اسلامی باشد و با تربیت معلمان با بالاترین سطح به این هدف برسد. البته اگر نظام تربیت معلم با دستگاه آموزش و انتقال داده اشتباه گرفته شود، آسیب‌هایی را به نظام عمومی کشور وارد می‌کند که جبران ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه خروجی دانشگاه فرهنگیان از حد مطلوب فاصله دارد، افزود: سطح فرآیند تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان رضایت بخش نیست و خروجی‌ها با حد مطلوب فاصله دارد. البته بخش زیادی ناشی نتیجه محدودیت امکاناتی در ردیف استخدامی، هیات علمی، بودجه، سرانه و فضاهای آموزشی است.

رییس نهادنمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: پیشنهاد می‌کنم اتاق‌های فکری ایجاد و در نهایت خروجی این جلسات پیگیری شود.

رستمی درباره طرح های پیشنهادی برای اعتلای دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: پیگیری طرح‌هایی که به اعتلای دانشگاه فرهنگیان کمک می‌کند و هویت و شخصیتی لازم را به آن می‌دهد، وظیفه دستگاه‌های بیرونی است، اما باید تحولاتی نیز در داخل دانشگاه فرهنگیان اتفاق بیفتد. یعنی اعضای هیات علمی و مدیریت‌های فعال در دانشگاه این باور را هم در خود و هم در اعضای زیر مجموعه که دانشجو معلمان هستند، منتقل کنند.

وی با بیان اینکه لازم است دروس معارف مختص دانشگاه فرهنگیان طراحی شود، افزود: باید آیین نامه ارتقای اساتید دانشگاه فرهنگیان را نیز پیگیری کرد، اما انتظار از اساتید دانشگاه، معلم پروری است و بخشی از این معلم پروری مهارت‌های آموزشی، خود آموزش و اخلاق مداری است.

رستمی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان و اساتید آن از خصوصیات متفاوتی نسبت به سایر دانشگاه‌ها برخوردار هستند. همان طور که پژوهشگاه‌ با دانشگاه‌ متفاوت است تا این تفاوت نگاه و توقع خودجوشی از درون شما را ایجاد کند.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین امین الله دادگر مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در سخنانی گفت: انقلاب اسلامی ایران با احیاگری امام خمینی(ره) نسبت به تمدن اسلامی توانست منشأ تغییرات فراوانی در ایران و در جهان شود و نگاه ایشان همیشه تربیت انسان بوده است.

وی افزود: اندیشیدن در ماه مبارک رمضان از جمله فرصت‌های مهم در پرورش است و برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید انسان کامل پرورش داده شود.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، دستگاه اصلی تعلیم و تربیت، نظام آموزش و پرورش است که به عنوان کانون اساسی خلق دنیای آینده محسوب می‌شود و این نقش و جایگاه را هیچ دستگاه دیگری ندارد. از طرفی نیز مرکز رسمی تربیت معلمان در نظام آموزش و پرورش کشور، دانشگاه فرهنگیان است.

دادگر با تاکید به نقش مهم دانشگاه فرهنگیان در تربیت و توانمندسازی منابع آموزش و پرورش، گفت: هدف از  تأسیس دانشگاه نیز تربیت معلم بوده و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت معلم پیش روی این دانشگاه است و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه اصلی راه، تکلیف را روشن کرده است.

برچسب‌ها حجت الاسلام مصطفی رستمی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم امین الله دادگر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش تربیت معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۷۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد

جمعی از معلمان پیشکسوت اصفهانی با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر درباره امر تعلیم و تربیت و دغدغه‌های آموزش و پرورش نکاتی را بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در آئین تقدیر از مقام معلم که امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صحن شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، برخی مسئولان، اساتید و معلمان پیشکسوت آموزش‌وپرورش به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.

معرفی معلمان فداکار در فراخوان «پای درس ایثار»

جلال سلمانی، مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به شناسایی معلمان شاخص گفت: در گذشته آنچه در بخش خروجی رسانه‌ای آموزش و پرورش وجود داشت، اتفاقات منفی و چالش‌ها بود در حالی که اتفاقات بسیار خوبی در سطح مدارس با تلاش معلمان صورت می‌گرفت، بنابراین برای معرفی این معلمان، طی یک فراخوان با عنوان «پای درس ایثار» از دانش آموزان و اولیا آن‌ها خواستیم که معلمان فداکار را معرفی کنند که سال گذشته طی یک هفته چند هزار رکورد در این زمینه ثبت شد.

تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد

عبدالوهاب طالقانی از مفاخر فرهنگی کشور و معلمان پیشکسوت در این جلسه اظهار کرد: در تعلیم و تربیت باید همچون باغبانی باشیم که ابتدا علف‌ها را از گل‌ها دور می‌کند؛ اگر به عنوان معلم تشخیص دادیم کسانی مزاحم هستند، باید آن‌ها را پاکسازی کنیم.

وی افزود: آموزش و پرورش صاحب دو بال است؛ در مسئله آموزش وزارتخانه اقداماتی انجام داده است، اما موضوع مهم پرورش است که آموزش و پرورش باید بگوید برای تزکیه و پرورش اسلامی دانش آموزان چه گام‌هایی برداشته است.

معلمان، علم و ایمان را در کنار هم آموزش دهند

حسنعلی زهتاب از دیگر معلمان پیشکسوت در این جلسه اظهار کرد: انسان برای پرواز به دو بال علم و ایمان نیاز دارد و قرآن دومی را مقدم داشته است.

وی افزود: کار معلم نه‌تنها کار پیامبر که کار خداست، خداوند اولین معلم هستی است و این جایگاه والای معلمان در تعلیم و تربیت انسان‌ها را نشان می‌دهد.

این معلم پیشکسوت با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که معلمان، علم و ایمان را در کنار هم آموزش دهند، گفت: باید به جایگاه معلمی نگاهی ویژه داشت، همان گونه که شهیدان مطهری و بهشتی به معلمی نگاه داشتند.

تعلیم و تربیت ویژه، وضعیت کشور را تغییر می‌دهد

بهاء‌الدین صدر از دیگر معلمان پیشکسوت اظهار کرد: مسئولان ما اگر به موضوع تعلیم و تربیت به صورت ویژه بپردازند قطعاً وضعیت کشور در همه زمینه‌ها تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه معلمانی باید جذب شوند که به این شغل عشق می‌ورزند، افزود: معلمان ما باید افرادی باشند که بخواهند حتی اگر روزی بمیرند و زنده شوند نیز باز همین شغل را انتخاب کنند.

منزل، مدرسه و مسجد سه کانون تربیتی

مصطفی نیلی‌پور، دیگر معلم پیشکسوت اصفهانی در این جلسه گفت: منزل، مدرسه و مسجد سه کانون تربیتی هستند که امروز با چالش مواجه شده‌اند. ضلع چهارم، بحث رسانه است که تربیت جوانان ما امروز از این کانال صورت می‌گیرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند «جامعه ما بالقوه فرهنگی است اما بالفعل نه» و راهکار آن را نیز جهاد تبیین فرمودند؛ ایشان همچنین بر امر سرمایه گذاری روی جوانان تاکید دارند، بنابراین جهاد تبیین که یک فریضه است و سرمایه گذاری بر جوانان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

معلم باید عاشق شغل خود باشد

فقیه معلم پیشکسوت در این جلسه اظهار کرد: اگر کسی عاشق معلمی نباشد، وقت خود و بچه‌های مردم را تلف کرده است؛ معلم باید عاشق شغل خود باشد و تلاش مسئولان نیز بر این امر باشد که افراد برای فرار از بیکاری به سراغ معلمی نروند.

وی افزود: اثرگذاری یک معلم بسیار مهم است. معلمان باید بدانند قضاوت واقعی درباره عملکرد آن‌ها، ۳۰ سال بعد انجام می‌شود و این موضوع بسیار مهمی در امر پرورش است.

به گزارش ایمنا، فروغ توسلی، مینا جدیدی، شیرین حیران یزدی و رشیده‌سادات بدری فر از معلمان فداکار اصفهانی هستند که در این جلسه تقدیر شدند.

کد خبر 750704

دیگر خبرها

  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش در تبریز
  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد