Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود ۷۹۷ هزار نفر را در سامانه‌ای که طراحی شد ثبت نام شدند که از این تعداد بالغ بر ۳۶۷ هزار نفر از آن‌ها مشمول شناخته شدند. گروه کار و تعاون بازارنیوز: مسعود بابایی، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن غیر عادی خواندن شرایط اخیر، درباره افزایش ثبت نام کنندگان برای بیمه بیکاری، اظهار داشت: ماده ۷ قانون بیمه بیکاری صراحتا مشخص شده در «شرایط عادی» براساس سابقه بیمه‌ای که پرداخت کننده دارد، می‌تواند طبق آن جدول از بیمه بیکاری استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما الان که شرایط غیر مترقبه است، ما به نوعی تبصره ۲ ماده ۲ قانون بیمه بیکاری را برای افراد در نظر گرفتیم. حدود ۷۹۷ هزار نفر را در سامانه‌ای که طراحی شد ثبت نام کردیم که از این تعداد بالغ بر ۳۶۷ هزار نفر از آن‌ها مشمول شناخته شدند.


*تغییر شرایط قانونی بیمه بیکاری با توجه به کرونا

بابایی درباره افزایش قابل توجه درخواست کنندگان بیمه بیکاری گفت: مستحضرید که روند اخیر غیر معمولی بود. ما نهایتا در پایان سال‌های قبل، حدود ۲۵۰ مقرری بیمه بگیر بیکاری داشتیم. الان یک عدد قابل توجهی در سامانه ثبت نام کردند. چند نکته حائز اهمیت است: یکی اینکه شرایط غیر متربه تلقی شده و در این شرایط آن ماده ۷ ملاک قرار نمی‌گیرد و بسته به این است که چه زمانی شرایط مساعد می‌شود. مستحضرید که در ۲۳ فروردین ماه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا بنا شد که در همه استان‌ها و شهرستان‌ها به جز تهران، فعالیت‌هایی که کم خطر هستند یا حتی ریسک متوسط دارند شروع به کار کنند.

وی افزود: این مصوبه مبنایی می‌شود برای بازگشت به کار افرادی که به واسطه کرونا بیکار شدند. در استان تهران هم ۳۰ فروردین ماه برگزار شد. یعنی برای این دو بخش از کار، مبنا همان پایان فروردین است. برای سایر مشاغلی که پر ریسک هستند و فعلا ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت آن‌ها را تایید نکرده است، براساس کمیته‌ای که متشکل از وزارتخانه‌های کار، کشور و سازمان‌های برنامه و بودجه و تامین اجتماعی قرار است که تصمیم گیری کند برای مقرری افرادی که در واقع در اردیبهشت ماه بیکار هستند و طبیعتا افرادی که با ریسک پایین بودند بایستی برمیگشتند سرکارشان و مشغول به فعالیت شدند.

*اختصاص ۵ هزار میلیارد از مبلغ برداشت شده از صندوق توسعه ملی برای بیمه بیکاری

این مقام مسئول، درباره تخصیص بخشی از مبلغ برداشت شده از صندوق توسعه ملی به بیمه بیکاری گفت: بخش دوم این است که ما پیش بینی ریزش در این سطح را می‌دادیم. در اواسط اسفند ماه پیش بینی ما حدود ۷۵۰ هزار نفر بود. پیگیر شدیم و مشخص شد مبلغ آن برای تخصیص، اعتباراتی مازاد بر محل ۳ درصد از صندوق بیکاری است. خوشبختانه با درخواستی که رئیس جمهور از مقام معظم رهبری داشتند آن مبلغ از  یک میلیارد یورویی که از صندوق توسعه ملی برداشته شد، تخصیص داده شد.

وی افزود: ۵ هزار میلیارد تومان از این یک هزار میلیارد یورو، مشخصا برای بیمه بیکاری مصوب شد، اما فعلا رقمی تخصیص داده نشده است. قرار است از سازمان برنامه و بودجه به  سازمان تامین اجتماعی اطلاق بشود و منابع مالی مورد نیاز این پرژه در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.


*شرط مشمولیت رانندگان در بیمه بیکاری

وی در پایان در پاسخ به سوالی درباره بیمه بیکاری رانندگان درون شهری و برون شهری، گفت: رانندگان دورن شهری و برون شهری چنانچه بیمه رانندگان داشته باشند، از شمول قانون بیمه بیکاری مستثنی هستند. لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000IAq برچسب ها: بیمه بیکاری ، بیمه ، کرونا ، اشتغال ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بیمه بیکاری بیمه کرونا اشتغال بازارنیوز برای بیمه بیکاری هزار نفر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  حسین فرشیدی، در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ که با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: حوزه بهداشت و پیشگیری با مشارکت مردمی و فرهنگسازی ارتقا خواهد یافت.

وی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری پلیس راهور در ایام نوروز و کاهش تصادفات رانندگی در ایام نوروز، گفت: پیشگیری از بروز حادثه و بیماری، شرط اول سلامتی است، بنابراین با توجه به تنوع فرهنگی در کشورمان، سعی داریم خدمات حوزه بهداشت و فرهنگسازی و افزایش سواد سلامت را پررنگ‌تر از گذشته، تداوم و ارتقا بخشیم.

فرشیدی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی صورت گرفته است، افزود: در این بازدید‌ها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بیماری‌های واگیر، یک میلیون مورد علائم سندرومیک بررسی و غربالگری شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات روتین حوزه بهداشت از جمله واکسیناسیون‌ها نیز انجام و هیچ خدمتی تعطیل نشد، عنوان کرد: در این ایام بازدید‌های بهداشتی ۷۰ درصد افزایش یافت و تیم‌های بهداشتی در سراسر کشور و در پایگاه‌های مرزی، در خدمت رسانی به مردم، از هیچ تلاشی فروگذاری نبودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی