Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظاهر پورمجاهد روز چهارشنبه در جریان بازدید از گلخانه ۳۰ هکتاری شهرستان درگزین بیان کرد: شهرک گلخانه‌ای کرفس در زمینی حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان درگزین احداث می شود.

وی اضافه کرد: ۲ نوبت برای دریافت سند این گلخانه به کمیسون لوایح مراجعه شد و پیگیری های لازم صورت گرفت با این وجود انتظار می رود زیرساخت‌های لازم برای احداث شهرک گلخانه ای کرفس با شتاب بیشتری فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار درگزین نیز در این بازدید با بیان اینکه پیشرفت این شهرک در گذشته بسیار ضعیف بود گفت: پس از پیگیری های صورت گرفته از شهریور سال گذشته، مشکل انشعاب مورد نیاز از جمله گاز، تامین نیروی برق و سند آن رفع شود.

علی‌اصغر ناظری‌پوربا بیان اینکه درگزین در حوزه کشاورزی و گلخانه ای روند رو به رشدی داشته است افزود: هم اکنون فعالیت های عمرانی از جمله مسطح کردن برخی از زمین ها و فرایند ساخت اسکلت برخی از واحدهای گلخانه ای آغاز شده است.

وی اضافه کرد: امسال بستر ایجاد گلخانه در این شهرستان تا ۳۵ هکتار دیگر فراهم و عقد قرار داد شده است این در حالی است که قبل از سال ۹۸ تنها ۲ هکتار گلخانه در سطح شهرستان به بهره برداری رسیده بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان نیز در این بازدید گفت: ورود جوانان و دانش آموختگان به حوزه کشاورزی و ایجاد گلخانه در این شهرستان مایه مباهات و خرسندی است.

اسکندر صیدایی افزود: با وجود بروکراسی اداری، در شرایط عادی برای ایجاد گلخانه شاید مدت زمان بیشتری صرف می شد اما با عزم و اراده  مسوولان این روند سریعتر شده است.

بر اساس سند توسعه استان همدان ایجاد ۲۱۰ هکتار گلخانه در مدت سه سال برنامه ریزی و تاکنون زیرساخت‌های لازم برای احداث ۳۶۰ هکتار فراهم شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی درگزین همدان اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی درگزین همدان اشتغال زایی وزارت جهاد کشاورزی درگزین همدان اشتغال زایی گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران. مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: این شهرستان دارای ۸۸ قطعه آب‌بندان است که ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش آبیاری قرار می‌هد.


محمد هادی‌زاده با بیان اینکه تاکنون ۹۵ درصد آب‌بندان‌های شهرستان محمودآباد آبگیری شد، گفت: این شهرستان دارای هزار و ۳۵۰ هکتار آببندان برای ذخیره آبی کشاورزان و کاهش تنش‌های ناشی از خشکسالی احتمالی است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه آب رودخانه‌ها و هرز آب ناشی از بارندگی در فصل‌های غیرکاشت از طریق کانال‌ها و پمپاژ به آببندان‌ها هدایت شده و در فصل بهار و تابستان برای آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: این شهرستان دارای ۸۸ قطعه آب‌بندان در ۴۸ روستا است که ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش آبیاری قرار می‌دهد.


هادی‌زاده با بیان اینکه آببندان‌های اراضی کشاورزی این شهرستان با توجه بارش‌های خوب پاییزی و هدایت آب‌های روان به سمت آببندان ها، تاکنون آبگیری مطلوبی داشت، به کشاورزان توصیه کرد ضمن استفاده بهینه از آب، نسبت به شخم و شیار شالیزار‌های خود هرچه سریعتر اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم