Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:28:10 GMT

بهای گندم ۲ روزه به کشاورزان یزد پرداخت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۵۰۳۳

بهای گندم ۲ روزه به کشاورزان یزد پرداخت می‌شود

یدالله جوادپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اینکه گندم کالای راهبردی است، افزود: تسهیل در خرید محصول و پرداخت به موقع هزینه ها به تولید کنندگان می تواند دست دلالان را در خرید کوتاه کند.

وی اظهارداشت: هم اکنون ۹ شرکت تعاونی روستایی آماده خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان است که عمده  مراکز خرید در ابرکوه و  خاتم مستقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جواد پور با تاکید بر اینکه ظرفیت سیلوی یزد افزون بر ۸۵ هزار تن است، خاطرنشان کرد: این عدد ظرفیت خوبی برای خرید گندم مازاد کشاورزان استان است و از این بابت مشکلی نداریم.

مدیر سازمان تعاونی روستایی یزد از مسوولان شرکت های تعاونی استان ، خواست به نمایندگی از اداره کل غله، خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را برای تولید آرد با کیفیت مدیریت کنند.

برداشت محصول گندم از اوایل هفته آینده با توجه به شرایط اقلیمی در مناطق گرمسیر آغاز می شود.

همچنین مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد هفته گذشته به ایرنا گفت: امسال از سطح  ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار به طور متوسط در هر هکتار چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم محصول گندم برداشت می شود.

محمد علی حاتمی زاده اظهارکرد: انتظار می رود  از این میزان سطح زیرکشت  ۳۶ هزار تن محصول تولید شود که این عدد نسبت به سال قبل به دلیل تغییر الگوی کشت و محدودیت منابع آبی چهار هزار تن کاهش دارد.

وی از کشاورزان خواست در موقع برداشت ، محصول را تحویل مراکز خرید تعاونی روستایی و بخش خصوصی معتبر تاییده شده توسط سازمان جهاد کشاورزی قررا دهند.

در استان یزد ۱۱۴ هزار هکتار اراضی شامل ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار ( ۲۹ درصد) زراعی و ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار   (۷۱درصد) باغی و هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه‌ای به کاشت محصولات اختصاص دارد.

جمعیت بهره بردار بخش کشاورزی استان حدود ۷۰ هزار خانوار است.

برچسب‌ها گندم یزد اراضی کشاورزی خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم یزد اراضی کشاورزی خرید تضمینی گندم یزد اراضی کشاورزی خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید معین، مدیر مبارزه با آفات عمومی گفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

  معین با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد. وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

گفتنی است، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید