Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:10:51 GMT

با احداث این سد آب پایدار ۲ میلیون اصله نخل تامین می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۷۳۲۰

با احداث این سد آب پایدار ۲ میلیون اصله نخل تامین می شود

ایسنا/بوشهر مدیرعامل آب منطقه ای بوشهر با اشاره به فعالیت کارگاه سد دالکی در ۹ جبهه کاری گفت: این سد علاوه بر کنترل سیلاب های رودخانه دالکی و کاهش خسارات ناشی از آن، موجب بهبود کشاورزی و آبیاری پایدار در ۱۲۷۵۰ هکتار از اراضی نخلستان منطقه و رونق تولیدات کشاورزی و اشتغال خواهد شد.

علی محمدی در بازدید از سد دالکی ضمن تقدیر از تلاش های عوامل اجرایی این پروژه اظهار کرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری "جهش تولید" نامگذاری شده، تکمیل پروژه های زیرساختی می بایست سرعت بیشتری به خود گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ساخت این سد علاوه بر کنترل سیلاب های رودخانه دالکی و کاهش خسارات ناشی از آن، موجب بهبود کشاورزی و آبیاری پایدار در ۱۲۷۵۰ هکتار از اراضی نخلستان منطقه و رونق تولیدات کشاورزی و اشتغال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: فعالیت این پروژه به صورت همزمان در ۹ جبهه کاری، قابل تقدیر است و امیدواریم با تامین اعتبار، سد دالکی طبق برنامه زمانبندی به بهره برداری برسد.

محمدی در ادامه طی نشستی با عوامل اجرایی پروژه، به بررسی جنبه های فنی پروژه و چشم انداز اجرایی آن پرداخت.

معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: سد دالکی یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی استان می باشد که به منظور تامین آب پایدار بیش از ۲ میلیون اصله نخل دشت دالکی در حال ساخت است.

جمشید تویل گفت: این سد از نوع خاکی با هسته آسفالتی است و طول تاج آن ۱۱۷۶ متر می باشد.

وی افزود: ارتفاع سد دالکی ۱۰۶ متر است و برای احداث آن بیش از ۶ میلیون مترمکعب عملیات خاکی انجام می شود.

معاون آب منطقه ای بوشهر با اشاره به سوابق مطالعاتی این طرح بیان کرد: مساحت حوزه آبریز این سد ۵۱۱۰ کیلومتر مربع و حجم مخزن آن نیز ۲۷۰ میلیون متر مکعب است.

تویل فعالیت های جاری سد دالکی را با حداکثر ظرفیت نامید و گفت: در حال حاضر کارگاه این سد در ۹ جبهه کاری به صورت همزمان در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: هم اکنون عملیات اجرایی خاکبرداری فرازبند، لاینینگ تونل انحراف، بتن ریزی سازه ورودی تونل انحراف و عمل آوری مصالح هسته فرازبند در حال انجام است.

وی افزود: احداث راه های دسترسی و تولید مصالح بتن نیز بخش دیگری از جبهه های فعالیت در کارگاه سد دالکی است.

معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر سیستم انحراف سد دالکی را این گونه معرفی کرد: سیستم انحراف این سد جهت احداث دو تونل به قطر ۷.۵ متر و طول های ۷۰۱ و ۷۹۰ متر و یک فرازبند به ارتفاع ۵۲ متر طراحی شده است.

وی بیان کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، سیستم انحراف این سد تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

تویل پیشرفت فیزیکی زیرساخت های این سد را ۴۲ درصد و پیشرفت فیزیکی کل پروژه را ۱۸ درصد عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، سد دالکی در ۲۰ کیلومتری شهر دالکی در شهرستان دشتستان در حال احداث است و با بهره برداری از آن بیش از ۲ میلیون اصله نخل در پایین دست این سد از آبی پایدار بهره مند خواهند شد.



انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آب منطقه ای بوشهر سد دالکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۷۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟

کاربران فضای مجازی غرب مازندران متنی کوتاه با عنوان " فاجعه‌ای دیگر در البرز مرکزی؛ قطع درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر" منتشر و اعلام کردند ۴۰ اصله درخت قطور و پهن پیکر در اراضی روستای منجیر این بخش توسط افرادی ناشناس قطع شده است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس در خصوص این خبر گفت: محل قطع این درختان در مستثنیات اشخاص در نزدیکی ساختمان اداره محیط زیست منطقه قرار داشت که پارسال با مجوز اداره منابع طبیعی قطع شده است.

عبدالله شمس با تاکید بر حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی از سوی همگان از اهالی منطقه و همیاران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته