Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ناصر قدیری عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و مدیرآمار وفناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: جمعی از پژوهشگران مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه‌های علوم پزشکی و صنعتی اصفهان، موفق شدند با طراحی و پیاده سازی سامانه نرم افزاری داشبورد مدیریت داده‌های ویروس کرونا، علاوه بر کمک به جمع آوری و تحلیل آمار این بیماری، زیرساختی جدید در مدیریت داده‌ها در بحران‌های مشابه فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: سامانه پرونده الکترونیک سلامت (سپاس)، سامانه پایش داده‌های مراقبت درمانی همچنین سامانه الکترونیکی نظام مراقبت سندرمیک مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، سامانه نظام ثبت و طبقه بندی علل مرگ و سامانه مدیریت اطلاعات بیمارستانی (HIS) را سامانه‌های نرم افزاری مرتبط با بحران شیوع ویروس کرونا در نظام بهداشت و درمان کشور بیان کرد و افزود: هیچ یک از این سامانه‌ها به تنهایی اطلاعات کاملی از روند شیوع این ویروس به دست نمی‌دهد، اما با ترکیب آن‌ها در قالب داشبورد مدیریت کرونا، تصویر جامع تری از روند شیوع این بیماری در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دست آمد.

دانشیاردانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: روند پذیرش و ترخیص بیماران مشکوک به کرونا بر اساس علت مراجعه و موارد قطعی مبتلا به کرونا و آمار فوت شده مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص نهایی و نتیجه تست روزانه PCR، روندپذیرش مجدد و ردیابی بیماران مشکوک به کرونا در تمام مراکز زیر پوشش بر اساس اطلاعات دموگرافیک بیماران، آمار بیماران بستری در مراکز زیر پوشش به تفکیک بخش و آمار درصد اشغال تخت‌های استان به منظور مدیریت تخت‌های مراقبت ویژه، مهم‌ترین شاخص‌های داده‌ای در این داشبورد است.

مدیرآمار وفناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با بهره گیری از امکانات ارزشمند این سامانه علاوه بر تجمیع آنلاین اطلاعات تمام مراکز زیر پوشش، شاخص‌های درنظر گرفته شده در قالب جداول و نمودار‌های قابل تفکیک براساس هر بیمارستان و بازه زمانی ارائه و امکان رصد وضعیت جاری بیمارستان‌های ریفرال ویژه ارائه خدمت به این بیماران و درصورت نیاز توزیع بار به دیگر بیمارستان‌ها فراهم شد.

او افزود: با راه اندازی این سامانه علاوه بر ۳۷ مرکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که ارتباط اطلاعاتی آن‌ها از طریق LAN این دانشگاه برقرار می‌شود، امکان تجمیع اطلاعات تمامی مراکز درمانی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی نیز به دلیل اهمیت داده‌های این مراکز فراهم شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی اصفهان شکست کرونا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان زیر پوشش داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۸۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم