Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: فعال کردن ظرفیت‌های بالقوه تولید و اشتغال و رفع موانع تولید مهم‌ترین راه برطرف کردن مشکل بیکاری است.

حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی امروز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۹با دستور کار جهش تولید با انتقاد از عدم حضور اعضای شورای تامین در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی سال ۹۹، افزود: باید به شورای فرهنگ عمومی توجه ویژه‌تری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما در ابعاد مختلف وابسته به اقتصاد هستیم، اظهارکرد: اقتصاد یک رویکرد فرهنگی دارد و آن این است که باید به فرهنگ کار و فرهنگ حمایت از تولید داخلی توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره به نوعی زیرمجموعه فرهنگ است، عنوان کرد: در صورتی می‌توانیم رشد و حرکت کرده و موانع تولید را برطرف کنیم که به این باور برسیم که نیازمند رشد اقتصادی و فرهنگی هستیم و اگر به این باور نرسیم با وجود همه امکانات هم هیچ کاری انجام نمی‌دهیم.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه دشمن بر روی اقتصاد ما متمرکز شده و می‌داند اگر از جهت اقتصادی ضعیف شدیم در ابعاد مختلف نمی‌توانیم رشد کنیم، خاطرنشان کرد: نظام ما یک نظام مردمی و دینی است و اگر زمین بخورد مشکلات زیادی برای حکومت دینی اتفاق می‌افتاد.

وی تصریح کرد: در پرتو اشتغال، برکات زیادی حاصل می‌شود و در پرتو بیکاری، خسارت‌های زیادی به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به بار می‌آید بنابراین باید تلاش کنیم فرهنگ کار، تولید و اشتغال را در جامعه نهادینه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تلاش دشمن ناامید کردن مردم نسبت به نظام است، ادامه داد: دشمن با وجود تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری نتوانسته ما را به زانو درآورد و این به علت ظرفیت‌های داخلی ماست.

حسینی عنوان کرد: در بحث مقابله با بیماری کرونا دیدیم که چگونه کشورهای مدعی زانو زدند اما عملکرد کشور ما افتخارآمیز بود و با وجود اینکه در بحث تولید ماسک و اقلام بهداشتی در آغاز کار با مشکل مواجه بودیم اما الان به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم این اقلام را صادر کنیم.

وی فعال کردن ظرفیت‌های بالقوه تولید و اشتغال و رفع موانع تولید را مهم‌ترین راه برطرف کردن مشکل بیکاری دانست و بیان کرد: بخشی از موانع باید با نگاه فرهنگی برداشته شود و همچنین برای رسیدن به این اهداف باید کاغذبازی‌های اداری را حذف کنیم.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه گاهی یک سری کارها را به نااهل و افرادی سپردیم که هیچ انگیزه‌ای برای اجرای قانون و شرع نداشته‌اند، بیان کرد: در بحث تولید و اشتغال در همین استان، فلان واحد تولیدی را به شخصی می‌سپاریم که انگیزه‌اش تولید نیست و چیز دیگری است، در حالی که اگر همین واحد تولیدی را به فردی با توان مالی، علمی، تجربه، دغدغه و انگیزه بالا بسپاریم از اندک سرمایه کوه می‌سازد.

ضرورت تغییر رویکرد جامعه به تولید و اشتغال

همچنین احد جمالی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مهمترین اصل در زمینه تحقق شعار سال و جهش تولید تغییر فکر و اندیشه متناسب با مقتضیات روز جامعه است.

وی افزود: یکی از موانع اساسی در این راستا بویژه در مناطق و استان های با فرهنگ عشیره ای و قبیله ای این است که ضرورت تمکین و پذیرش به تغییر رویکردها و فرهنگ ها در این مناطق بسیار کند صورت می گیرد.

جمالی اظهارکرد: از جمله موانع اساسی در تحقق جهش تولید و رونق اشتغال و رفع بیکاری نبود فرهنگ کار و کارافرینی و عادت به پشت میزنشینی و کار دولتی است که باید فرهنگ عمومی جامعه و جوانان در وهله نخست به موضوع کار و شغل تغییر کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید ظرفیت پذیرش و مدیریت تغییر در وجود افراد نهادینه شود و برخی باورهای غلط که به عنوان موانع جدی فرا روی کار و تولید و اشتغال است با تغییر رویکردها برطرف شوند.

جمالی همچنین با توجه به عدم حضور حسین کلانتری در نشست امروز شورای فرهنگ عمومی استان و اظهار گلایه برخی اعضا در این زمینه نیز تصریح کرد: استاندار با همه دغدغه و تاکید بر تشکیل و پیگیری جلسات این شورا اما امروز به ضرورت و نشست اضطراری استانداران امکان حضور و شرکت در این نشست برای وی میسر نشد.

ضعیف بودن فرهنگ کار یکی از موانع فرهنگ تولید در کهگیلویه و بویراحمد

همچنین ستار هدایت‌خواه، مسئول دفتر آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: فرهنگ، زیرساخت همه عرصه‌های دیگر است و شورای فرهنگ عمومی باید مهم‌ترین شورای استان باشد، این در حالی است که این شورای عالی استانی که باید در زمینه مسائل مختلف سیاست‌گذاری کند در سال گذشته تنها دو جلسه برگزار کرده و محتویات آن هم چندان ربطی به فرهنگ نداشته است.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید جدی‌تر گرفته شود و این نشست و برخاست‌ها، نتیجه عینی و اثرگذار داشته باشند، افزود: زیرساخت امنیت ما فرهنگ بوده و بسیاری از مشکلات امنیتی ما ریشه در فرهنگ دارد و جای تأسف است در حالی که شورای تأمین هر هفته یا دو هفته یک بار برگزار می‌شود اما شورای فرهنگ عمومی استان تنها سالی دو بار برگزار ‌شود.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با راه‌های تحقق شعار سال (جهش تولید) خاطرنشان کرد: باید ببینیم موانع فرهنگ تولید در استان ما چیست و چه راهکارهایی برای رفع این موانع وجود دارد؟.

هدایت‌خواه با بیان اینکه در بحث تولید سه مشکل در عرصه فرهنگی داریم که باید در این زمینه‌ها کار کنیم، تصریح کرد: یکی از موانع فرهنگ تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد، ضعیف بودن فرهنگ کار است که هم ریشه‌های تاریخی دارد و هم به شرایط اقلیمی ما بر می‌گردد.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد جوانان و تحصیل‌کرده‌های ما به دنبال کار اداری هستند که باید به لحاظ فرهنگی این روحیه عوض شود.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد ضعیف بودن فرهنگ کارآفرینی را از دیگر موانع پیش روی فرهنگ تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان و بیان کرد: متاسفانه کسانی که پول و سرمایه دارد به دنبال کارهای اساسی و زیربنایی نیستند، بلکه به دنبال سود زود و زیاد هستند که باید این فرهنگ نیز اصلاح شود.

هدایتخواه حمایت نکردن از کارآفرینان را از دیگر موانع فرهنگ تولید عنوان و اظهارکرد: نوع رفتارهای ما سبب فرار سرمایه‌گذار می‌شود. در صورتی می‌توانیم در راستای تحقق شعار جهش تولید گام برداریم که فرهنگ کار، فرهنگ کار آفرینی و فرهنگ حمایت از کارآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

محمدعلی پیر سبزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: سال گذشته البته حدود ۳۸ جلسه به صورت شهرستانی برگزار شد که ۳۹دستور کار و ۱۶۱ مصوبه به دنبال داشت.

گفتنی است که نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۹ در حالی چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور امام جمعه یاسوج، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و جمعی از مسئولان نهادها و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد که بی توجهی مسئولان ارشد اجرایی به این شورا با انتقاد امام جمعه یاسوج مواجه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی كهگيلويه و بويراحمد شوراي فرهنگ عمومي امام جمعه نماينده ولي فقيه در استان استان کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد شورای فرهنگ عمومی موانع فرهنگ تولید امام جمعه یاسوج فرهنگ تولید تولید و اشتغال موانع تولید فرهنگ کار جهش تولید مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۹۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهکیلویه و بویراحمد، براساس این گزارش این سامانه تا صبح روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.
رگبار پراکنده، رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید از ویژگی‌های این سامانه بارشی است.

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران