Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت آموزش‌وپرورش درباره دریافت شهریه توسط پیش‌دبستانی‌ها در تعطیلات کرونایی گفت: جریان آموزش این مراکز همچون سایر دوره‌های تحصیلی به‌دلیل شیوع کرونا تعطیل نبوده و یادگیری تداوم دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛وزارت آموزش و پرورش درباره خبر "اخذ پول زور توسط برخی مهدهای کودک از خانواده‌ها برای تعطیلات کرونایی" که در تاریخ دوم اردیبهشت 99 در این خبرگزاری منتشر شد، پاسخی را ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن پاسخ معاونت آموزش ابتدایی وزارت  آموزش و پرورش بدین شرح است:

طبق قوانین موجود، سازمان بهزیستی کشور مسئول صدور مجوز و برنامه‌های اجرایی مهدهای کودک است و تعیین شاخص‌ها و تدوین محتوای مهدهای کودک به‌عهده وزارت آموزش و پرورش است. با توجه به اینکه مهدهای کودک  مرکز نگهداری و مراقبت از کودکان زیر سن چهار سال تمام هستند، با توجه به تعطیلی این مراکز همچون بسیاری از مشاغل دیگر نیازمند تصمیم‌گیری و حمایت توسط مراجع ذی‌صلاح قانونی است؛ لذا وزارت آموزش وپرورش در این رابطه مسئولیتی  ندارد.

در خصوص کلاس‌های پیش‌دبستانی نیز لازم به ذکر است براساس قوانین موجود و اسناد بالادستی در وزارت آموزش و پرورش؛ این دوره به‌عنوان دوره‌ای رسمی و امری حاکمیتی؛ همچون سایر دوره‌های تحصیلی طی دوران تعطیلی مدارس به‌دلیل شیوع کرونا؛ تعطیل نبوده  و یادگیری و آموزش تداوم دارد.

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش و پرورش وزارت آموزش مهدهای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

اختتامیه دومین دوره آموزشی و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان کشور با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و معلمان اداره کل اموزش و پرورش و مدارس استعداد‌های درخشان امروز در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد.

در این دوره مربیان پرورشی از سراسر کشور به مدت سه روز با سر فصل‌های مهارت‌های پاسخگویی به شبهات در مدارس، طراحی برنامه‌های اردویی دانش آموزان، مدل تربیتی سمپاد و مشاوره آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این دورا با اشاره به نقش و جایگاه مهم امور تربیتی در مدرسه تصریح کرد: همه ارکان تعلیم و تربیت در مدرسه نقش تربیتی دارند و اداره این فرایند تربیتی در مدرسه به عنوان تنظیم گر فعالیت‌های پرورشی برعهده مدیر آموزشگاه است.

وی گفت: باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در راستای ارتقای آن باید گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطر هزار شهید دانش آموز و ۱۰۰ شهید فرهنگی قم، پیروزی‌های اخیر جبهه‌ی مقاومت و حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه افتخار و عزت برشمرد و به معلمان یادآور شد که دانش آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های کشور و جمهوری اسلامی ایران هستند که برای تعالی و پیشرفت کشور و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها بهره برد.

رحیمی توانمند سازی معلمان در هدایت، آموزش و تربیت صحیح دانش اموزان به طور خاص دانش اموزان استعداد‌های درخشان را لازم برشمرد و افزود: دوره‌های آموزشی معلمان گام بسیار مهمی در به روز رسانی روش‌های آموزشی و تربیت نسل جدید برای پیشرفت کشور است.

در پایان این مراسم شرکت کنندگان در آزمون ضمن خدمت دوره آموزش و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال