Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی با اشاره به آفات کم‌صبری گفت: کم‌صبری و کم‌تحملی عاقبت ما را تهدید می‌کند و صبر حضرت ایوب(ع) برای ما الگوست. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عصر امروز در ویژه‌‌برنامه تفسیر سوره انبیاء که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: اگر انسان کوتاه نظر نباشد و نگاه عمیق و با اراده‌ای داشته باشد به صبر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اینکه به تعبیر قرآن کریم انسان‌های صبور انسان‌های متقی هستند، افزود: حضرت ایوب زندگی بسیار مطلوبی داشت، از ثروت، خانواده، اعتبار و نعمت‌های مختلف الهی برخودار بود. داستان زندگی حضرت ایوب در افزایش صبر و بردباری بسیار تاثیرگذار است چرا که افراد امروزه کم صبر شده و خود را مقابل مشکلات می‌بازند.

حجت الاسلام رفیعی: جوانان پیام‌های قصه‌های قرآنی را در زندگی خود به‌کار گیرندرفیعی: عدالت اساسِ حکومت دینی است/ ماجرایی از قضاوت سلیمان(ع) در یک نزاعحجت‌الاسلام رفیعی: موفقیت انسان در تبعیت از دین و دستورات الهی است

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی با اشاره به آفات کم‌صبری گفت: کم‌صبری و کم‌تحملی عاقبت ما را تهدید می‌کند و صبر حضرت ایوب(ع) برای ما الگوست. توصیه به صبر، قرائت مستمر سوره والعصر، ذکر مستمر لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ، باور به قیامت، اقامه نماز، ایمان به امداد الهی و توجه به پاداش الهی درنظر گرفته شده برای صابران از راهکارهای افزایش صبر است.

رفیعی گفت: امام صادق(ع) فرمودند شیطان در مورد حضرت ایوب مطرح کرد که ایشان چون از نعمت برخودار است شکرگزاری می‌کند درحالی‌که اگر این نعمت‌‌ها را نداشته باشد شاکر نخواهد بود، خداوند متعال هفت سال و بنا بر برخی از نقل‌ها 18 سال حضرت ایوب را مورد آزمون قرار داد.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی خاطرنشان کرد: مسخرکردن باد، تخسیر جن‌ها و جاری‌کردن مس از زمین بدون استخراج از معجزات حضرت سلیمان(ع) بود که به لطف خداوند متعال قسمت ایشان شد.

انتهای پیام/452/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حضرت ایوب کم صبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر سپاهان

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال در حالی در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند که  سرخپوشان تغییراتی را در ترکیب تیم خود خواهند داشت.  

علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش پرسپولیس با وجود اینکه چند روز پیش گچ دستش را باز کرد، اما هنوز به آمادگی کامل نرسیده است. به نظر می‌رسد امیر رفیعی به جای بیرانوند درون دروازه سرخپوشان قرار بگیرد. البته احتمال دارد که بیرانوند در آخرین لحظات جانشین رفیعی در درون دروازه سرخپوشان پایتخت شود.  

امید عالیشاه کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس که در بازی با تیم صنعت نفت آبادان مصدوم شده بود، با تلاش پزشکان آسیب دیدگی اش برطرف شده است و مشکلی برای بازی با سپاهان ندارد. همچنین دانیال اسماعیلی فر هم به خاطر محرومیت انضباطی در این بازی حضور ندارد و به احتمال زیاد وحدت هنانوف جای اسماعیلی فر در ترکیب اصلی سرخپوشان قرار می‌گیرد.  

ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر تیم سپاهان به شرح زیر است.

امیر رضا رفیعی، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی زادگان، عبدالکریم حسن، وحدت هنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی، اوستون ارونوف، مهدی ترابی، امید عالیشاه و عیسی آل کثیر

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال امروز ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • خشونت در دانشگاه‌های آمریکا برای حفظ آبرو است
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر سپاهان
  • اوسمار: رفیعی مقصر ۴ گلی که از آلومینیوم خوردیم، نبود
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • حمایت علیرضا بیرانوند از امیررضا رفیعی + عکس
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است