Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس کویتی با اشاره به متهم شدن مسلمانان از سوی هندوهای افراط گرا گفت: سازمان آر اس اس در تلاش است مسلمانان را به قشری ضعیف و بی اراده تبدیل کند. تاریخ انتشار: 19:30 - 17 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۸۴۶۸

خبرگزاری میزان - «احمد ناصر الوهیده» کارشناس کویتی در گفتگو با شبکه الجواهر اعلام کرد: مشکلاتی که مسلمانان هندی با آن مواجه هستند به دوران کرونا محدود نمی شود و در اصل ویروس کرونا شرایطی را فراهم ساخت که مردم جهان با مشکلات پنهان مسلمانان هندی آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سازمان افراط گرای هندوی آر اس اس که نقش محوری در تفکرات حاکمیتی هند دارد پیش از شیوع کرونا نیز تلاش کرد مسلمانان را به حاشیه کشانده و آنها را تعضیف کند.

این کارشناس کویتی به ماجرای مسجدی بابری اشاره کرده و گفت: در پرونده مسجد بابری شاهد بودیم دادگاه هند بدون ارائه مستندات قابل قبول تولد خدای رام در زمین مسجد چند ساله بابری را پذیرفت و زمین این مسجد را به هندوها داد تا به عنوان عبادتگاه خود از آن استفاده کنند.

الوهیده گفت: آر اس اس یک سازمان مخفی در هند است که تا به حال سه بار در تاریخ هند ممنوع الفعالیت شده ولی مجددا فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: آتش زدن مسجد بابری و اشغال آن نیز توسط اعضای افراط گرای این سازمان به وقوع پیوست که از گذشته در تلاش بودند تا مسلمانان را تضعیف کنند.

این کارشناس کویتی اضافه کرد: نباید فراموش کنیم حتی بسیاری از هندوهای ساکن هند نیز با فعالیت آر اس اس و افراط گرایی این سازمان مخالف هستند.

الوهیده گفت: ما از سوی دولت کویت ضمن ارسال نامه به سازمان همکاری اسلامی خواهان واکنش جدی تر کشورهای مسلمان نسبت به وضعیت اسفبار مسلمانان در هند شدیم.

گفتنی است از زمان آغاز بحران کرونا برخی رسانه های هندی تلاش کردند مسلمانان را عامل انتشار کرونا معرفی کنند و همین اقدام موجب خشم برخی هندوهای افراط گرا شده و حمله به مسلمانان را در پی داشت. در آخرین مورد حمله به مسلمانان روز گذشته یک جوان مسلمان کشته شده و یک نفر دیگر نیز به شدت زخمی شد.

بیشتر بخوانید: افزایش ابتلای کادر درمان پاکستان به کرونا شیوع ویروس کرونا در چندین کشور جهان پیش ‌بینی ابتلای ۱۵۰ هزار نفر به کرونا در پاکستان تا اوایل خرداد شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد: مرز افغانستان و ایران باز شد
۸۰ درصد مبتلایان به کرونا بهبود می‌ یابند کرونا، تجارت "پاکستان و چین" را نشانه رفت آنچه روس‌ها برای مقابله با "شیوع کرونا" انجام دادند کرونا مرز پاکستان و افغانستان را هم بست طرح مقابله با شیوع کرونا به مدارس روسیه کشیده شد کرونا، تاجران پاکستانی را مجبور به تغییر مسیر صادرات کرد تبدیل واگن های قطار در هند به بیمارستان‌ برای درمان کرونا ابتکارهای هندی‌ها برای مقابله با کرونا

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا هند کارشناس کویتی آر اس اس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

به گزارش حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد، آیت‌الله " سید محمد سعیدی " در مراسم گرامیداشت حادثه طبس و شهید محمد منتظر قائم که با حضور اقشار مختلف مردم در امامزاده سید صدرالدین قنبر میبد برگزار شد افزود: در حمله آمریکای جهانخوار به طبس خداوند نیروهای خودش را که به چشم آمریکایی‌ها نمی‌آمدند به نصرت ملت ایران فرستاد و شکست تلخ و تحقیرآمیزی را به دشمنان ا تحمیل کرد.   وی با بیان اینکه در حادثه طبس همه در خواب بودند و بالگرد آمریکایی در حال بلند شدن از زمین به هواپیمای خودی برخورد کرد افزود: آمریکایی‌ها برای آزادی گروگان‌هایشان آمده بودند اما شن‌های طبس به امر خدا برخاستند و فضا را برای آمریکایی‌ها چنان مکدر کردند که با تلفات سنیگن فرار را بر قرار ترجیح دادند.   امام جمعه قم گفت: آمریکایی‌ها برای اینکه اسناد مهمی که در نزد خود داشتند به دست ایران نیافتد با مزدورانشان از جمله بنی صدر تماس گرفتند و با بمبارانی که در طبس رخ داد شهید محمد منتظر قائم که برای حفاظت از اسناد و مقاومت اعزام شده بود به درجه شهادت نائل شد .   آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه خداوند در حادثه طبس یک بار دیگر نصرت خود را به مومنین آشکار ساخت گفت: بنابراین اگر خدا را یاری کنید خدا شما را یاری می‌کند.

وی در ادامه افزود: امروز ایران اسلامی به چنان اقتدار و عظمتی رسیده که در هفته‌های اخیر توانست در پی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، عمق خاک رژیم جنایتکار اسرائیل را آماج حملات خود قرار دهد .   شهید محمد منتظر قائم متولد سال ۱۳۲۷ در شهر فردوس از توابع استان خراسان است، خانواده محمد به علت ایستادگی پدرش در مقابل جیره‌خواران حکومت وقت مجبور به هجرت از فردوس می‌شوند و در شهر و دیار پدرش، یعنی یزد سکنی می‌گزینند ولی این تازه ابتدای راه زندگی استکبار ستیزانه محمد است که رقم می‌خورد.   این شهید اولین فرمانده وقت سپاه پاسداران یزد و نخستین شهید مبارزه با نفوذ نظامی آمریکا به ایران است که در پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۹ در حمله نظامیان این کشور به صحرای طبس که با هدف آزاد کردن گروگانهای لانه جاسوسی آمریکا انجام شد به فوز عظیم شهادت نائل آمد.   استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد