Web Analytics Made Easy - Statcounter

تا روز ۱۶ اردیبهشت ماه و براساس آمار جهانی ابتلا و مرگ ناشی از کرونا، درصد کشندگی جهانی این بیماری ۶.۹ درصد برآورد شده است.

 به گزارش ایسنا براساس اعلام کمیته اپیدمیولوژیک وزارت بهداشت، میانگین سنی مبتلایان به کرونا در کشور طی ۷۲ ساعت گذشته ۵۱.۸ سال بوده است. همچنین طبق بررسی‌های انجام شده میزان ابتلا به کرونا در مردان ۵۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد و در زنان ۴۸.۲ درصد بوده است. درعین حال ۲۶.۱ درصد مبتلایان به کرونا دارای حداقل یک بیماری زمینه‌ای بودند. همچنین طی ۷۲ ساعت گذشته ۱۲.۲ درصد بیماران در آی‌سی‌یو بستری شدند و ۱۳.۱ درصد بیماران کرونایی نیز جزو موارد شدید بیماری محسوب می‌شوند.

در هفته گذشته میانگین سنی فوت شدگان ناشی از کرونا ۶۶.۸ سال و ۷۳.۵ درصد فوت شدگان سن بالای ۶۰ سال داشته‌اند. ۵۸.۳ درصد فوت شدگان در بین مردان و ۴۱.۷ درصد نیز در میان زنان مبتلا بوده است. همچنین ۳۶.۳ درصد فوت شدگان حداقل یک بیماری زمینه‌ای داشته‌اند. درعین حال ۸۰.۰ درصد فوتی‌های ناشی از کووید۱۹ در کشورمان یا در سن بالای ۶۰ سال قرار داشتند یا دارای حداقل یک بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: میانگین سنی فوت شدگان درصد فوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد

امین اسدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت تاکنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.

به گفته او، با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلا نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

اسدی با بیان اینکه شیوع تب کریمه کنگو تا پایان فصل گرما ادامه دارد، افزود: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی ادامه داد: در قالب اردوهای جهادی در روستاهای کم برخوردار و مناطق صعب العبور عشایر، سم پاشی اماکن دامی بصورت رایگان انجام می شود.

به گفته او، با توجه به شیوع ویروس در فصل گرما به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

اسدی گفت: افراد از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه بیماری مشترک انسان و دام، به جد اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • رتبه اول استان یزد در زمینه رشد بارندگی
  • بالاترین میانگین مخاطب از آن کدام فیلم است؟/ یک غیر کمدی پرفروش
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند/ میانگین سنی ۵۶ سال