Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@15:20:56 GMT

اسلامشهر رتبه اول ایجاد اشتغال در استان تهران

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۲۶۷۱

اسلامشهر رتبه اول ایجاد اشتغال در استان تهران

فرماندار اسلامشهر گفت: شهرستان اسلامشهر با رشد ۱۵۶ درصدی ایجاد اشتغال در سال ۹۸ رتبه برتر استان تهران را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر امروز در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران، اظهار داشت: شهرستان اسلامشهر در سال ۹۸ بر اساس اعلام سامانه رصد اشتغال وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی با رشد ۱۵۶ درصدی ایجاد اشتغال رتبه نخست استان تهران را به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرسل پور با اشاره به ویژگی‌های بالقوه شهرستان اسلامشهر افزود: شهرستان اسلامشهر دارای بیش از ۱۲۰۰ حافظ جز و کل قرآن کریم بالغ بر ۶۷۶۷ کارگاه تولیدی و دارای پروانه تولیدی صنفی و ۱۵۳۰ کارخانه کوچک و بزرگ دارای پروانه صنعتی است که با پیشران‌های توسعه‌ای که دارد می‌تواند محور توسعه و تحول در سطح استان باشد.

وی با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان بیان کرد: شهرستان اسلامشهر با داشتن پیشران‌های خط مترو تهران، شهرک لبنیات، پایانه صادرات گل و گیاه، بندر خشک آپرین، شهرک ماشین آلات سنگین و مرکز شیشه گری دستی و گردشگری صنعتی به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشرو در جهت ایجاد اشتغال و بخش تولید، می‌تواند سهم به‌سزایی از اقتصاد کشور را برعهده گیرد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با تاکید بر رفع مشکلات صنعتگران بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۸ جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان تشکیل شد که حاصل آن ۱۱۴ مصوبه بود، از این تعداد ۸۰ مصوبه اجرایی و ۳۴ مصوبه نیز در حال پیگیری است که اجرایی شدن آن منوط به همکاری و همراهی دستگاه‌های شهرستان و استان است.

وی با اشاره به تاثیر کمبود نقدینگی در امر تولید و توسعه افزود: یکی از موانع تولید، بروکراسی زائد اداری در بانک‌ها است که علی رغم تلاش‌های مدیران بانک‌ها، متاسفانه در بدنه مشکلاتی از سوی برخی از کارشناسان و دست اندرکاران به وجود می‌آید تا جایی که متقاضی دریافت تسهیلات حتی قید دریافت تسهیلات را هم می‌زند و در کنار این موانع برخی از سیستم‌های اداری استانی نیز همکاری لازم را با دستگاه شهرستانی ندارند.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر گفت: از همه مدیران حوزه های اقتصادی و تولیدی در استان درخواست داریم با اعتماد به مدیران شهرستانی تنفیذ اختیار کنند، اگر در برخی از مسائل به مدیران شهرستانی اختیاراتی داده شود و قدرت مدیریت‌ها افزایش یابد، بسیاری از مشکلات دستگاه ها و صاحبان صنایع برطرف می‌شود.

وی افزود: در بحث اشتغال با استفاده از تمام ظرفیت‌ها موفق شدیم بالغ بر ۸ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی قانونی ایجاد کنیم؛ در حال حاضر ۵۱۴ واحد و کارگاه غیر مجاز کفش با ۱۳ هزار کارگر فعال فاقد بیمه و امنیت شغلی در شهرستان وجود دارد که در صورت ساماندهی می‌توان منابع قانونی درآمدی خوبی برای دولت ایجاد کرد.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه یک مدیر باید ریسک پذیری لازم را در تمام حوزه‌ها داشته باشد وگرنه اقدامی انجام نخواهد شد، خاطرنشان کرد: باید در شرایط فعلی که دنیا در حین کرونا و پساکرونا درگیر است، تحلیل کارشناسی داشته باشیم، اگر با نگاه مثبت و ایده آل و عالمانه به مسائل اشتغال زایی نگاه و فکر نکنیم، ما هم مانند کشورهایی خواهیم شد که در صف تهیه سوپ و مواد غذایی باید بایستیم.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال استان تهران اقتصاد مقاومتی اسلامشهر شهرستان اسلامشهر ایجاد اشتغال استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • بازدید دکتر رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل در اسلامشهر
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است