Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرده پامپئو با لاوروف درباره «گام‌های بعدی کنترل تسلیحاتی» گفت‌وگو کرده است.


شبکه روسیا الیوم در این باره گزارش داد که «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه با «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه درباره کنترل تسلیحاتی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چهارشنبه هفته گذشته روسیه اعلام کرد هر گونه حمله از سوی آمریکا با بمب‌های دارای قدرت انفجار اندک را «حمله اتمی» تلقی کرده و آن را پاسخ خواهد داد.


این ادعا در شرایطی مطرح شده که معاهده منع گسترش سلاح‌ های هسته‌ ای میان برد (INF) بین آمریکا و روسیه سال گذشته میلادی فروپاشید.


پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های زمین‌پایه میان‌برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) منع می‌کرد اما کشورهای آمریکا و روسیه یازده مرداد ماه سال جاری بعد از ماه‌ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد این پیمان، رسما از آن خارج شدند.


10 سال پیش دولت‌های روسیه و آمریکا معاهده‌ای با هدف کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی به امضا رساندند که به معاهده نیو استارت معروف شد. این پیمان در حال انقضا است و آمریکا از تمدید آن طفره می‌رود.


اخیراً «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفته، مسکو نیست که تلاش می‌کند این معاهده را فسخ کند و باید درخصوص تمدید احتمالی پیمان نیو استارت (کاهش تسلیحات راهبردی) مذاکراتی با آمریکا صورت گیرد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تسلیحات راهبردی کنترل تسلیحاتی پامپئو مایک پامپئو سلاح های هسته ای لاوروف وزارت خارجه آمریکا مذاکره موشک سرگئی لاوروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی

به گزارش صدای ایران از آنادولی،​​​​​​​فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره فلسطین گفت در برابر مداخله شدید پلیس به اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا وحشت‌زده شده است.

آلبانزه در حساب ایکس خود با باز نشر تصاویر مربوط به مداخله شدید پلیس علیه دانشجویان حامی فلسطین با اشاره به اینکه مقابله پلیس با اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا که علیه یک نسل‌کشی توسط یک کشور خارجی صورت می‌گیرد، بسیار وحشت‌زده شده است، تاکید کرد که این وضعیت تا آنجا که ممکن است یک واقعیت بد است.

این گزارشگر با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاهیان باید در امان باشند، گفت: "اجازه دهید نسل‌کشی (در غزه) پایان یابد. عدالت و عقل حاکم شود.

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • نیوزلند در حال بررسی پیوستن به پیمان «آکوس» است
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است