Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@02:26:16 GMT

درخواست سوئیس از ایران درباره زندانیان آمریکایی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۲۹۸۹

درخواست سوئیس از ایران درباره زندانیان آمریکایی

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم به نقل از رویترز، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که دولت سوئیس به‌عنوان حافظ منافع آمریکا در جمهوری اسلامی ایران، از مقامات ایران درخواست کرده است که با تمدید مرخصی زندانیان آمریکایی ــ که به‌دلایل بشردوستانه و با موافقت مقامات قضائی جمهوری اسلامی ایران در مرخصی به‌سر می‌برند ــ موافقت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه از تلاش‌های دولت سوئیس برای تمدید مرخصی تنی چند از اتباع آمریکایی زندانی در ایران تشکر کرد.

با این حال مایک پامپئو نه‌تن‌ها حاضر نشد که از قوه قضائی جمهوری اسلامی ایران بابت اعطای مرخصی به زندانیان آمریکایی تشکر کند، بلکه در ادامه لفاظی‌های خود علیه ایران مدعی شد که اتباع آمریکایی و همچنین اتباع دیگر کشور‌های غربی بی‌دلیل در ایران زندانی شده‌اند و ایران باید هرچه زودتر آن‌ها را آزاد کند.

این در حالی است که مقامات وزارت امور خارجه کشورمان بار‌ها تأکید کرده‌اند که قوه قضائیه در ایران یک قوه مستقل است که تصمیمات خود را به‌صورت مستقل اتخاذ می‌کند و حکم زندانیان آمریکایی نیز پس از طی رویه‌های قضائی لازم صادر شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا صندوق ETF فاسیولا دعای روز سیزدهم رمضان وزیر امور خارجه سوئیس حافظ منافع آمریکا در ایران زندانیان آمریکایی در ایران ویروس کرونا صندوق ETF فاسیولا دعای روز سیزدهم رمضان زندانیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا

 پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در پیامی به احمد ادریس، دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا از آمادگی کشورمان برای کمک به سیل زدگان این کشور خبر داد. در متن این پیام آمده است:

« جناب آقای دکتر احمد ادریس

دبیرکل محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌کند. متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام کرده و با خانواده‌های جان ‌باختگان ابراز همدردی می‌کنیم. همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌کند.

بهترین‌ها را برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه آرزو دارم.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم