Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان دیده بان حقوق بشر آمار وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره شمار تلفات غیرنظامیان در عملیات نیرو‌های آمریکایی را نادرست خواند.

وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد حدود ۱۳۰ غیرنظامی در عملیات‌های ارتش آمریکا در سال گذشته میلادی در عراق، سوریه، افغانستان و سومالی کشته و ۹۱ نفر دیگر زخمی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار از ارقامی که دیده بان‌های حقوق بشر در این کشور‌ها گزارش کرده اند بسیار پایین‌تر است. در گزارش ۲۰ صفحه‌ای پنتاگون آمده است: تنها ۱۰۸ غیرنظامی در عملیات ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۹ در افغانستان کشته شدند. براساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، ۲۲ غیرنظامی در عراق و سوریه و دو غیرنظامی در سومالی در همین مدت کشته شده اند.

بر اساس این گزارش، ارزیابی وزارت دفاع آمریکا این است که هیچ غیرنظامی در لیبی یا یمن کشته نشده است.

عفو بین الملل در واکنش به این گزارش اعلام کرد آمریکا هنوز هم تلفات غیرنظامیان را کمتر از حد واقعی اعلام می‌کند. به باور سازمان غیر دولتی موسوم به ایروارز Airwars، فقط در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۹ در سوریه، حملات هوایی با هدایت آمریکا منجر به مرگ ۴۱۶ تا ۱۰۳۰ غیرنظامی شده است.

داده‌های این گروه نشان می‌دهد در سومالی ادعای مرگ ۱۵ غیرنظامی تایید شده یا احتمال درستی آن می‌رود.

همچنین آمار‌ها تلفات غیرنظامیان در افغانستان به شدت کمتر از میزان حقیقی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پنتاگون نظامیان آمریکایی وزارت دفاع آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۳۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر ندارد

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: دستگیری صدها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌هاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از قوه قضاییه ،کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در پیامی، نوشت: دستگیری صدها دانشجو و استاد معترض آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، از یکسو نشان‌دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی ارتکابی صهیونیست‌هاست و از سوی دیگر، حاکی از عدم صلاحیت آمریکا در ورود به عرصه حقوق بشر است. 

به نوشته وی، آمریکا اخیرا گزارش حقوق بشری علیه طیفی از کشورها منتشر کرد!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر ندارد
  • صهیونیسم در کشتار مسلمانان فرقی بین نظامی و غیرنظامی قایل نیست
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه