Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-09@09:19:44 GMT

ماجرای مکالمه شریعتمداری با امام زمان!

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۳۶۰۰

ماجرای مکالمه شریعتمداری با امام زمان!

مرحوم هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود،‌ روایت محمد شریعتمداری از گفتگویش با امام زمان درباره آقای هاشمی را ذکر کرده است.

سرویس سیاست مشرق - در کتاب خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی مربوط به سال ۱۳۷۶ که تحت عنوان "انتقال قدرت" منتشر شده است. مرحوم هاشمی در خاطرات خود نقل می‌کند که در دوره انتقال دولت از سازندگی به اصلاحات، بسیاری از رجال سیاسی به وی مراجعه کرده و نسبت به روی کار آمدن سید محمد خاتمی و توانایی وی در اداره امور ابراز تردید و نگرانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این افراد، محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی وقت است که خاطره جالب توجهی از او ذکر شده است.
 

"{آقای محمد شریعتمداری} وزیر بازرگانی هم در جلسه جمعیت ارزش‌ها، در قدرت توفیق دولت، در حل مشکلات اقتصادی و به خصوص رکودی که اخیرا در کشور به وجود آمده، اظهار تردید نمود که آقای خاتمی،‌ نمی‌تواند کار بکند و از حد شعار جلوتر نمی‌رود؛ گفتم حدود ۴۵ روز از عمر دولت جدید گذشته است.

در ضمن در آخر صحبتش گفت، تا چند ماه قبل، نسبت به من نظر منفی داشته، ولی امام زمان را در خواب دیده و به خاطر ابهاماتی که در مسائل انتخابات برایش پیش آمده بوده، از امام زمان خواهش می‌کند که او را راهنمایی و روشن کند. امام می‌فرمایند به آقای هاشمی مراجعه کن. تعجب می‌کند و با ناباوری باز درخواست راهنمایی می‌کند، همان جواب را می‌شنود و دفعه سوم هم همان سؤال و جواب تکرار می‌شود. با دلهره بیدار می‌شود، در حالی که به شدت عرق کرده بود و از آن به بعد تغییر عقیده می‌دهد..." (۱)


(۱) خاطرات هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۷۶ - انتقال قدرت؛ ص. ۴۳۱

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور سال جهش تولید اخبار بورس هاشمی رفسنجانی سید محمد خاتمی محمد شریعتمداری برشی از تاریخ خاطرات هاشمی امام زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۳۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدیثی جعلی از امام زمان(عج) درباره یک کتاب مهم

به گزارش مبلغ، دکتر سعید طاووسی مسرور، مدرس شیعه‌شناسی دانشکدهٔ الهیات علامه طباطبایی، در یادداشتی به بررسی کتاب کافی پرداخته و نوشته است: «این‌گونه نیست که تمام روایات این کتاب صحیح باشد، بلکه احادیث این کتاب از نظر مؤلف آن صحیح است. شیخ، خود ابزار بررسی صحت احادیث این کتاب را در اختیار آیندگان قرار داده است. این ابزار مفید، ذکر سند هر حدیث است. بنابراین امروزه با نقد سندی و متنی می‌توان به نقد روایات «کافی» پرداخت و ممکن است در بین انبوهی از روایات صحیح و معتبر، با برخی روایات ضعیف و غیرقابل پذیرش نیز مواجه شویم.»

این یادداشت به دو سوال مهم پاسخ می‌دهد:

۱- آیا تمام روایت‌های کافی صحیح است؟

۲- آیا این روایت که از امام زمان مشهور شده که: «کتاب کافی برای شیعیان ما کافی است»، حدیث صحیحی است؟

یادداشت دکتر سعید طاووسی مسرور به مناسبت ۱۹ اردیبهشت، روز بزرگداشت شیخ کلینی، به پرسش های بالا پاسخ می دهد. متن کامل یادداشت را این‌جا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904497

دیگر خبرها

  • عکسی متفاوت از ۳۵ سالگی وزیر اطلاعات دولت هاشمی رفسنجانی
  • زمان انتقال امباپه به رئال لو رفت
  • حدیثی جعلی از امام زمان(عج) درباره یک کتاب مهم
  • محمد مهاجری: قالیباف، هاشمی رفسنجانی نیست که رئیس نشود استعفا دهد /از نمایندگی انصراف دهد عملا تمام خواهد شد
  • ماشین بنز لهجه کنی‌ها را تغییر داد! |ماجرای کدخدای پونک و ماشین‌هایش
  • مداخله دوباره مکرون در انتقال امباپه به مادرید!
  • کتاب میریام؛ خاطرات سیده رباب صدر منتشر شد
  • تذکرکاظم صدیقی به دولت درباره برخورد با مردم!
  • نکته مهمی که در توقیع امام زمان (عج) به شیخ مفید اشاره شد
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم