Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@07:42:16 GMT

دستورتهیه حلوای پسته ویژه رمضان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۳۷۴۴

ابتدا شیره حلوا را آماده کنید، به این صورت که ابتدا آب و شکر را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر ذوب شود، سپس حرارت را زیاد کنید تا شربت چند جوش بزند، بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. ناطقان: مواد لازم برای حلوای پسته :

آرد       250 گرم
کره       170 گرم
روغن مایع      65 میلی لیتر
 پسته پودرشده      50 گرم
پودر هل     1 قاشق سوپخوری
رنگ سبز خوراکی     به میزان لازم

 

مواد لازم شربت:
 آب     250 میلی لیتر
 شکر     250 گرم

 

طرز تهیه حلوا پسته :

ابتدا شیره حلوا را آماده کنید، به این صورت که ابتدا آب و شکر را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر ذوب شود، سپس حرارت را زیاد کنید تا شربت چند جوش بزند، بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

سپس آرد را در قابلمه ای دیگر بریزد روی حرارت بگذارید و مرتب هم بزنید تا نسوزد به حدی هم بزنید که آردتان دیگر بوی خامی ندهد. بعد کرده تا اضافه کنید و هم بزنید تا آرد با کره سرخ شود. روغن مایع را اضافه کنید، شیره آماده شده را نیز اضافه کنید تا شیره جذب آرد شود.

 

سپس رنگ سبز، پودر هل و پودر پسته را اضافه کنید و در صورت خشک بودن خمیر می توان کره به آن اضافه کرد. می توانید داخل اسکوپ بستنی یا قاشق های اندازه گیری، حلوا را فشرده کرده و از قاشق جدا کنید، سپس در کپسول های کاغذی قرار دهید یا با استفاده از قالب های مونوپورشن و مقداری کیک اسفنجی، حلوای پسته را تزیین کنید. به هر صورتی که می توانید و دوست دارید می توانید آن را تزیین کنید.
برچسب ها: حلوا ، پسته ، رمضان ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: حلوا پسته رمضان ناطقان اضافه کنید روی حرارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه قجری در کاخ مخصوص

دریافت 24 MB

وقتی ناصرالدین شاه به اروپا سفر می کند و موزه های زیبای آنجا را میبیند تصمیم می گیرد در کاخ محبوبش گلستان هم موزه هایی را برای نگه داری هدایای سلطنتی بسازد. عمارت اصلی کاخ گلستان ۵ تالار بسیار حیرت انگیز دارد که از همان ابتدا برای موزه ساخته شده بودند.

ورود به این کاخ برایتان هیجان انگیز است و در همان ابتدا پلکانی وسیع با آیینه کاری های خیره کننده در مقابلتان قرار دارد که ناخودآگاه دوست دارید بایستید و عکس بگیرید البته باید محافظی کیسه ای روی کفش هایتان بپوشید و بعد وارد شوید.

بعد از پلکان وارد تالاری وسیع می شوید که به نام سلام یا تاجگذاری هم شناخته می شود. در انتهای سالن تختی را میبینید که ماکتی ساخته شده از تخت اصلی به نام تخت طاووس است که نادرشاه از هندوستان به عنوان غنیمت جنگی با خود به ایران آورده بود و پس از قتلش توسط غارتگران تخریب و جواهرات آن به یغما برده شد. فتحعلی شاه قاجار که سودای بر تخت نشستن شاهان در گذشته را داشت دستور می‌دهد تختی مرصع برایش بسازند که در ابتدا به خاطر آیینه ای به شکل خورشید در بالای آن «تخت خورشید» نام داشت و پس از ازدواجش با طاووس خانم تاج الدوله که ۱۵ ساله بود نامش را تخت طاووس گذاشتند. تخت طاووس تا سال ۱۳۶۰ در کاخ گلستان نگهداری میشد و سپس به موزه جواهرات بانک ملی ایران منتقل شد.

تهیه و گزارش: مهلا داریان

کد خبر 847606 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر - گردشگری تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • نقل، سوغات معروف شهر ارومیه
  • دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»