Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:32:30 GMT

۶۰ درصد مطالبات زعفران‌کاران خراسان رضوی پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۳۹۲۳

۶۰ درصد مطالبات زعفران‌کاران خراسان رضوی پرداخت شد

ایرج ناصری‌مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کل طلب زعفرانکاران این استان ۶ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال است که تاکنون سه هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال معادل ۶۰ درصد آن پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس دو هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال از مطالبات زعفرانکاران خراسان رضوی که زعفران خود را در قالب طرح خرید حمایتی به این سازمان تحویل داده‌اند باقی مانده است که این میزان به مرور پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت:  ۹ هزار و ۵۰۲ کشاورز  پارسال  زعفران خود را در این قالب به میزان بیش از ۶۸ تن تحویل دادند که تا این لحظه با چهار هزار و ۵۱۳ نفر آنان معادل ۴۷ درصد به طور کامل تصفیه حساب شده است.

از هشت آبان تا ۳۰ آذر ماه پارسال ۶۸ تن و ۸۲۵ کیلو گرم محصول زعفران تولیدی کشاورزان در خراسان رضوی خریداری شد که هم اکنون در چهار انبار ویژه استان نگهداری می‌شود.

در این راستا ۱۸ مرکز خرید حمایتی زعفران در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی فعال شد تا محصول کشاورزان این استان را به طور حمایتی خریداری کند. 

خرید حمایتی زعفران در قالب چهار نوع محصول شامل زعفران نگین، شبه‌ نگین، پوشال درجه یک و پوشال معمولی سطح‌ بندی شد که بر این اساس هر کیلوگرم نگین زعفران به قیمت ۱۰۵ میلیون ریال، شبه‌ نگین ۹۵ میلیون ریال، پوشال درجه یک ۹۰ میلیون ریال و پوشال معمولی ۸۲ میلیون ریال از کشاورزان خریداری شد.

پارسال ۹۰ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافته بود که حجم محصول برداشت شده از این سطح معادل ۳۲۰ تن اعلام شده است.

۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مشهد اتحادیه زعفران و خشکبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مشهد وزارت جهاد کشاورزی مشهد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۳۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت

سعید خسروجردی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: سال گذشته افزون بر ۶ میلیون و ۷۴۲ هزار قطعه جوجه ریزی در ۱۲۹ مرغداری فعال این شهرستان برای تولید این میزان گوشت مرغ صورت گرفته بود.

او افزود: تأمین به موقع نهاده‌های مورد نیاز مرغداران شهرستان، از عوامل اقبال این قشر تولید کننده به افزایش جوجه‌ریزی بود که موجب رشد تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد: ظرفیت تولید مرغ گوشتی در داورزن در ۲ سال اخیر با فعال شدن پنج واحد مرغداری با ظرفیت ۳۵ هزار قطعه و ایجاد ۲ واحد مرغداری جدید با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه، به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است و انتظار می‌رود امسال بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان غربی خراسان تولید شود.

خسروجردی بیان کرد: از سویی بزرگترین مرغداری غرب خراسان با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه که سال ۱۴۰۱ در شهرستان داورزن پروانه تاسیس گرفته بود اکنون با تکمیل مراحل ساخت و تجهیز، پروانه بهره برداری خود را دریافت کرده است و به زودی با آغاز فعالیت جوجه ریزی، توان تولید مرع این منطقه را افزایش قابل توجهی خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود