Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرزا محمد حسین اژه‌‏اى عالم ربانـى در مسجـد علـى اقامه جمـاعت مى‏‌نمود و به ترویج دین و ارشاد و هدایت مردم اشتغال داشت؛ وی به اخلاق حمیده و زهد و تهجد و عبادت مشهور بود. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، تخت فولاد مدفن بزرگان، دانشمندان، هنرمندان و عرفای بسیاری است که هنوز به درستی نزد مردم شناخته شده نیستند این افراد در عالم اسلام و انقلاب بسیار تاثیرگذار بودند و آثار با ارزشی نیز از خود به یادگار گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ساله مسافران و گردشگران بسیاری برای بازدید از مجموعه بزرگ تخت فولاد به اصفهان می‌آیند.

خبرگزاری تسنیم در ادامه سلسله گزارش‌های «ستارگان مدفون در تخت فولاد» در این گزارش به معرفی میرزا محمد حسین اژه‌‏اى عالم ربانی می‌پردازد.

عالم عامل، میرزا محمد حسین، فرزند آیت‌الله میرزا علی محمد اژه‌ای، به اخلاق حمیده و زهد و تهجد و عبادت مشهور بود. وى در اصفهان نزد اساتید بزرگی تحصیل نمود و به زیور علم و تقوا آراسته گردید.

اساتید میرزا محمد حسین اژه‌ای

آخوند ملا محمد کاشانى؛ آخوند ملا عبدالکریم گزى؛ سید ابوالقاسم دهکردى؛ علامه شیخ محمد رضا نجفى؛ سید على نجف آبادى؛ سید محمد نجف آبادى.

این عالم ربانـى در مسجـد علـى اقامه جمـاعت مى‌نمود و به ترویج دین و ارشاد و هدایت مردم اشتغال داشت. وى در روز یکشنبه 5 شعبان 1383 قمری از دنیا رفت و در مقبره اژه‌اى‌‏ها در تکیه خواجویی مدفون شد.

وى داماد عالم جلیل، میرزا حسین نایب الصدر، پدر علامه محقق آیت‌الله میر محمد صادق خاتون‌‏آبادى بود.

ستارگان مدفون در تخت فولاد| آیت‌الله مرعشی از علمای مبرز و حامی مشروطه‏ مشروعهستارگان مدفون در تخت فولاد| از حضور آیت‌الله نجف آبادی در صف مشروطه خواهان تا تحمل بالا در برابر تهمت‌هاستارگان مدفون در تخت فولاد| حجت‌الاسلام امامی سمیرمی عالمی خدمتگزار، متواضع و حلال مشکلات مردم بود

خاندان میرزا محمد حسین اژه‌ای و تاثیرشان در جامعه اسلامی

از فرزندان وی آیت‌الله میرزا على‏‌محمد اژه‌اى، از علمای  معاصر است. وى قبل از سال 1300 شمسی متولد شد و نزد اساتید بسیارى تحصیل نمود و به درجه اجتهاد نایل گردید. برخى از اساتید ایشان عبارتند از حضرات آیات و حجج اسلام:  سید مرتضى موحد ابطحى؛ میرزا محمد على معلم حبیب آبادى؛ میرزا محمد طبیب زاده؛ سید صدرالدین کوپایى؛ شیخ محمود مفید؛ مجدالعلماء نجفى.

این عالـم جلیـل در سنین جوانـى، از آیات عظام: سید محمد حجت کوه‌کمرى و سید ابوالحسن اصفهانى اجازه اجتهاد و روایت دریافت نمود.

فرزندش آیت‌الله علی‌محمد اژه‌‏اى عالمى ربانى است و سال‌هاست که در مسجد على اصفهان به امامت جماعت و بیان احکام اشتغال دارد.

وی پدر شهید مجاهد، حجت الاسلام شیخ على اکبـر اژه‌اى است که بر اثر بمب گذاری منافقیـن در 7 تیرماه 1360 شمسی در محل حزب جمهورى اسلامى به شهادت رسید.

انتهای پیام/164/ی

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدفون در تخت فولاد آیت الله اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۴۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور پیامی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق شهرستان جوانرود را تسلیت گفت.
 
در متن این پیام آمده است:

إنّالله و إنّاالیه راجعون
 
رحلت عالم فاضل و روحانی با اخلاص مرحوم مغفور حاج ماموستا ملا احمد فخری رضوان الله تعالی علیه، موجب تألم و تأثر شد.

آن عالم انقلابی و از علمای بنام اهل سنت استان کرمانشاه، عمر خود را در راه خدمت به اسلام و آرمان های انقلاب و تقریب و وحدت بین امت اسلام سپری نمود و در طول بیش از چهل سال مجاهدت در سنگر امامت جمعه جوانرود منشأ خدمات بسیاری برای مردم منطقه بودند.
 
اینجانب درگذشت آن روحانی بزرگوار را به خانواده محترم معزا، جامعه اهل سنت استان کرمانشاه به ویژه مردم شریف جوانرود و تمامی شاگردان و دوستداران ایشان تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت واسعه و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت می نمایم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • تفکیک امتیازات 5 مربی در تیم خبرساز
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • ویدیو/ وقف دانش‌بنیان به دنبال پیشرفت علم و رفاه مردم است
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری