Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-09@00:25:51 GMT

حمام چهار سوق اراک کاربری خدمات پذیرایی گرفت

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۴۹۶۰

حمام چهار سوق اراک کاربری خدمات پذیرایی گرفت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی،اظهار کرد: این بنای تاریخی اکنون موزه هنر‌های باستانی و مردم‌شناسی است که مالکان آن پیشنهاد کاربری مرکز پذیرایی سنتی را برای این بنای تاریخی دادند و مورد پذیرش و حمایت اداره کل میراث فرهنگی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایزدی افزود: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و تغییر کاربری این بنا با همکاری و مشارکت مالکان بنا پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: این بنا که متعلق به دوره قاجاریه است دارای ۷۶۰ مترمربع وسعت بوده و در زمان فتحعلی شاه قاجار و هم دوره با ساخت مجموعه بازار اراک متولد شده است و از نظر شاخص‌های معماری شاهکاری دیدنی محسوب می‌شود.
ایزدی ادامه داد: حفظ و مرمت این بنای تاریخی در اولویت قرار دارد و به‌همین منظور با کاربردی جدید آن موافقت شده و امید است که ویژگی‌های منحصر به فرد این بنا بیشتر دیده شده و مورد توجه قرار گیرد.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
منبع: ایرنا
انتهای پیام / ش ج 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار اراک جاذبه گردشگری صنایع دستی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرایی بد: فرانسوی‌ها روی اعصاب دورتموندی‌ها (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بازی برگشت نیمه نهایی بین تیم‌های پاری سن ژرمن و دورتموند هیجان زیادی داشته و حتی قبل از شروع بازی هم اتفاقات عجیبی رقم خورد. طرفداران افراطی پی‌اس‌جی قبل از بازی یک برنامه هماهنگ شده را اجرا کردند که اتکایش برای طرفداران دورتموند ناخوشایند بود.

قبل از شروع، هواداران پاریسی طرفداران تیم آلمانی را مخاطب قرار دادند و قطعا آن‌ها اکنون عصبانی هستند. هواداران پاری سن یک بنر بزرگ را به نمایش گذاشتند که مانند عکس تیمی‌ بازیکنان روی سکوت نقش بست.

قبل از نمایش این بنر، اول آن‌ها یک بنر بزرگ دورتموند را در بخش جنوبی ورزشگاه به نمایش گذاشتند که آن را به دیوار زرد معروف این باشگاه در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک تشبیه کردند.

سپس بنر بزرگی که بازیکنان پی‌اس‌جی را نشان می‌داد از دل این بنر خارج شد که به نشانه شکستن دیوار زرد در این بازی بود. این یک تحریک ناخوشایند از طرف هواداران پی‌اس‌جی بود.

همچنین چند بخش این بنر سپس توسط چند نفر از اولتراهای فرانسوی شکافته شد تا آن‌ها با مواد آتش‌زا از دل آن بیرون آمده و این پیام را اعلام کنند که امشب قصد به آتش کشیدن حریف خود را دارند.

دیگر خبرها

  • تجهیز سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک به جاروب های صنعتی پیاده رویی
  • حمام مینیمال: زیبایی در اوج سادگی (عکس)
  • ممنوعیت ارائه خدمات به دارندگان مجوزهای کاغذی در استان مرکزی
  • (ویدئو) جنجال تبدیل کلیسای تاریخی به مسجد به دستور اردوغان
  • پذیرایی بد: فرانسوی‌ها روی اعصاب دورتموندی‌ها (عکس)
  • مهار آتش سوزی در فروشگاه پلاسکو در هسته مرکزی شهر اهواز+عکس
  • فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند
  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد