Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه مشترک شورای معاونین و قضات محاکم عمومی و انقلاب شهرستان زنجان با موضوع تعیین تکلیف پرونده‌های معوق برگزار شد، بر ضرورت آموزش کلیه کارکنان شعب و همچنین تقویت بستر سامانه‌ها برای تسریع و تسهیل اقدامات تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به اینکه از سیاست‌ها و اولویت‌های قوه قضاییه اهتمام برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌باشد ادامه داد:یکی از روش‌ها و اقدامات موثر در تحقق این امر ارتباط تنگاتنگ قضات با زندان و زندانیان در جهت بررسی وضعیت زندانیان که بایستی با جدیت اجرا شود.
رییس شورای قضایی استان زنجان اظهار داشت:با ایجاد بستر‌های لازم در دستگاه قضایی استان کلیه درخواست‌ها و مکاتبات زندانیان بایستی از طریق بستر سامانه با مراجع قضایی انجام شود واز این به بعد ما درخواست‌های بصورت سنتی و کاغذی نخواهیم پذیرفت که از مزایای این سامانه تسریع و تسهیل در امورات می‌باشد.
رییس کل دادگستری استان زنجان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تشکر از زحمات و تلاش‌های قضات و کارکنان محاکم زنجان در سال گذشته گفت:علی رغم افزایش ورودی پروند‌ها در سال گذشته، محاکم زنجان کارنامه خوبی در مختومه کردن پرونده‌ها بدست آورده که این نشان از یک اراده قوی و اقدام جهادی شما همکاران دارد.
او بر حمایت از تصمیمات قاطع قضایی و ازهمراهی و همکاری بسیار ارزشمند قضات محاکم زنجان برای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در دوره تحول تأکید کرد و بیان داشت: از اولویت‌های دستگاه قضایی استان تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و تلاش برای کاهش ورودی پرونده‌ها می‌باشد که امیدواریم در سال ۹۹ این امر محقق شود.
صادقی نیارکی از تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دادسرا‌ها و محاکم زنجان خبر داد گفت: این اقدام در ۱۰ سال اخیر بی نظیر بوده، چرا که در حال حاظر تعداد قضات ما به ۱۴۶ نفر افزایش یافته و تلاشمان برای رسیدن به دادرسی استاندارد ادامه دارد.
تغییر ساختاردر داخل مجموعه، آموزش قضات و کارکنان، برگزاری نشست‌های قضایی بصورت مجازی و دادرسی الکترونیکی از دیگر تاکیدات رییس کل دادگستری استان زنجان بود.
لازم به ذکر است این جلسه که به مدت ۳ ساعت در وقت غیر اداری برگزار شد معاونین رییس کل، رییس کل محاکم و قضات دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوع جلسه ارائه کردند.   انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادرسی الکترونیک محاکم قضایی زنجان استان زنجان محاکم زنجان پرونده ها رییس کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸

علی صالحی، صبح امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور در دادسرای ناحیه ۳۸، ضمن دیدار با قضات و کارکنان، از نزدیک در جریان عملکرد این مجموعه و نحوه رسیدگی به پرونده‌های قضایی قرار گرفت و توصیه‌ها و تذکرات لازم را خطاب به کارکنان و مسئولان دادسرا ارائه کرد.

وی در بازدید از بخش‌های مختلف دادسرا بر تکریم مراجعان و تسریع توأم با دقت در رسیدگی‌های قضایی تأکید کرد.

صالحی در دیدار و گفتگو با قضات و کارکنان اداری، بر لزوم کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها، حفظ نظم و انضباط در محیط کار و رعایت اصول و دستورالعمل‌های بایگانی تأکید کرد.

دادستان تهران همچنین به درخواست‌ها و مشکلات قضات و کارکنان دادسرا، رسیدگی و توصیه کرد: همکاران قضایی و اداری با حفظ روحیه جهادی، همه تلاش خود را در جهت تسریع در رسیدگی‌ها و تکریم مراجعان به کار گیرند.

دادستان تهران در دیدار چهره به چهره با مراجعان دادسرا، ضمن استماع اظهارات و مطالبات مردم، دستورات لازم را برای رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده صادر کرد.

صالحی در این بازدید ضمن ابلاغ سلام و قدردانی ریاست قوه قضاییه به همکاران قضایی و اداری، به تعدادی از نیرو‌های دادسرای ناحیه ۳۸ تهران که شعب محل خدمتشان بر اساس شاخص‌های برنامه عملیاتی دادسرا عملکرد بهتری داشتند؛ لوح تقدیر اعطا کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • برخورد جدی با هنجارشکنان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است
  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی