Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:04:47 GMT

۱۱۰ هزار فرصت شغلی در آذربایجان غربی ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۶۸۶۴

۱۱۰ هزار فرصت شغلی در آذربایجان غربی ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام شهدی ظهر پنجشنبه در جلسه تخصیص منابع از محل بند الف تبصره ۱۸ با تاکید بر بانک محور بودن اقتصاد کشور و ضرورت اهتمام جدی این حوزه برای حمایت از تولید و اشتغال افزود: امسال ۱۱۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به نقش بانک‌ها در اقتصاد گفت: پرداخت تسهیلات تولید و اشتغال، بسته‌های حمایتی، کمک به صادرات غیرنفتی، تسهیلات حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از جمله اولویت‌های سیستم بانکی در سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهدی با بیان اینکه بانک‌ها در جذب اعتبارات تکلیفی بویژه در سال مزین به جهش تولید باید اهتمام ویژه داشته باشند افزود: کارگروه‌های تخصصی برای تسریع در جذب منابع مالی و نیز برطرف کردن موانع تشکیل می‌شود و می‌طلبد دستگاه‌هایی چون جهاد کشاورزی، صمت و میراث فرهنگی که عمده درخواست‌های تسهیلات از این ارگان‌ها است نسبت به بررسی اولیه مدارک درخواستی دقت نظر بیشتری داشته باشند تا سیستم بانکی در مراحل پرداخت تسهیلات با خلل مواجه نشود.

وی کمک به اتمام طرح‌های نیمه تمام و راکد از طریق پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش را از دیگر مواردی دانست که بانک‌ها باید نسبت به اجرای آن بویژه از محل منابع مازاد و رونق تولید اهتمام ورزند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: در نشست‌های تخصصی اقتصادی پیشنهاد شد تا ۸۰ درصد منابع بانکی استان‌ها صرف پرداخت تسهیلات شود که این موضوع به زودی ابلاغ می‌شود.

شهدی حمایت از واحدهای صادرات محور را از دیگر اولویت‌های استان برشمرد و گفت: پیش بینی شده تا امسال از طریق اجرای طرح‌های مختلف ضمن حفظ اشتغال موجود ۱۱۰ هزار فرصت شغلی نیز ایجاد شود.

وی در ادامه فروش اموال تملیکی بانک‌ها را خواستار شد و گفت: سیستم بانکی برای جلوگیری از هدر رفت منابع و از بین رفتن دارایی‌های موجود نسبت به فروش اموال تملیکی اقدام نمایند.

در این جلسه آخرین وضعیت نحوه کارکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ بررسی شد.

کد خبر 4919464

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی تسهیلات بانکی ویروس کرونا شیراز بوشهر ماه مبارك رمضان قزوین شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد بیرجند کمک به نیازمندان مواسات بارش باران جهش تولید بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۶۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، سیداحمد خادمیان به تشریح وند ارائه تسهیلات ودیعه مسکن توسط بانک‌ها پرداخت و افزود: تاکنون یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۶ نفر از متقاضیان در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند که از این میزان متقاضی ثبت‌نام شده، یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شدند.

مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن ادامه‌داد: از تعداد حائزان شرایط دریافت وام ودیعه مسکن یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با ۴۴۵ هزار و ۶۸ نفر عقد قرارداد کردند.

خادمیان تصریح‌کرد: با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.

تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، در سایر شهر‌ها به ۱۰۰ میلیون تومان و در روستا‌ها به ۴۰ میلیون تومان رسیده است. چگونگی بازپرداخت این وام نیز با توجه به سود ۱۸ درصدی که باید حداکثر در پنج سال پرداخت شود، محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد