Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-02@22:54:12 GMT

جمع آوری روزانه 110 تن زباله بیمارستانی در تهران

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۷۱۷۸

جمع آوری روزانه 110 تن زباله بیمارستانی در تهران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارسف گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در شهر تهران هر روز به میزان تولید زباله بیمارستانی افزوده شد.

وی ادامه داد: حجم زباله های بیمارستانی در گذشته و پیش از شیوع کرونا خیلی کمتر از 50 تن در روز بود اما این عدد در روزهای شیوع کرونا به 110 تن زباله بیمارستانی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: همکاران من تلاش می کنند تا با حفظ همه پروتکل های بهداشتی که حتی مورد توجه سازمان بهداشت جهانی هم قرار گرفته است این زباله ها را دفن کنند.

علیپور در پاسخ به این سوال که چرا این زباله ها به جای دفن سوزانده نشده و یا کم خطر تر نمی شوند گفت: در حال حاضر با توجه به امکانات موجود تنها 10 تن از این زباله ها در روز کم خطر سازی می شوند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که پیش از این عنوان کرده بودید که کارکنان پسماند در شهر تهران به کرونا مبتلا نشده اند آیا این دستاورد همچنان حفظ شده است گفت: بله خوشبختانه هیچ کدام از 18 هزار کارگر بخش پسماند در سلامت کامل به سر می برند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: ما از روز اول تلاش کردیم تا وسایل حفاظتی را در اختیار کارگران بخش پسماند قرار داده و از سوی دیگر تلاش شد تا خطوط تفکیک زباله در کف خیابان و همچنین ایستگاه های میانی و در نهایت در آرادکوه را تعطیل کنیم.

وی گفت: تعطیلی خطوط تفکیک زباله ضررهای اقتصادی زیادی برای ما به همراه داشت و حتی ما را مجبور کرد که روزانه 7400 تن زباله را به جای تفکیک به یکباره دفن کنیم اما از سوی دیگر سلامت همشهریان و کارکنان پسماند را به همراه داشت.

انتهای پیام/

20 / 20 زباله بیمارستانی جمع آوری 110 تن زباله بیمارستانی صدرالدین علیپور کارکنان پسماند

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: زباله بیمارستانی جمع آوری 110 تن زباله بیمارستانی کارکنان پسماند زباله بیمارستانی شهر تهران تن زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۷۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال

رضا محمدی مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران گفت: طبق قانون کار، سن قانونی برای بکارگیری کارگران در زمینه جمع آوری زباله از ۱۸ سال به بالا است و اگر غیر از این باشد با پیمانکاران متخلف برخورد می‌شود.

وی افزود: شهروندان اگر گزارشی در این خصوص دارند به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند تا نسبت به بررسی موضوع اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران با بیان اینکه ارزیابی از نحوه فعالیت پیمانکاران به صورت مداوم انجام می‌شود، گفـت: هم اکنون بالاترین امتیاز پیمانکاران در سطح مناطق ۷۵ از ۱۰۰ است که نشان می‌دهد همچنان جای کار وجود دارد البته پیمانکاری هم داریم که ۴۰ امتیاز کسب کرده است.

به گفته محمدی، برای اینکه بتوانیم نظافت شهر تهران را بهبود ببخشیم علاوه بر ارتقای نحوه فعالیت پیمانکاران نوسازی تجهیزات نیز بسیار مهم است و تلاش داریم ماشین آلات جمع آوری زباله را نوسازی کنیم و همچنین برای بالا رفتن انگیزه کارگران نسبت به افزایش حقوق نیز اقدام جدی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران اظهار کرد: نظافت شهر تهران از تیرماه سال گذشته دچار تحول شده و مردم نیز از این بابت رضایت دارند.

به گفته وی، هنوز تا رسیدن به مرحله ایده‌آل فاصله داریم، اما در حال حاضر نیز تهران به عنوان پایتخت ایران اسلامی حتی از بسیاری پایتخت‌های کشور‌های اروپایی از جمله پاریس تمیز‌تر است.

ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند