Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:07:29 GMT

واگذاری شرکت هپکو به ایمیدرو از نظر دولت قطعی است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۷۴۷۵

واگذاری شرکت هپکو به ایمیدرو از نظر دولت قطعی است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فرخی روز پنج شنبه در ارتباط با جلسه اخیر بررسی مشکلات شرکت‌های آذر آب، واگن پارس و هپکو اظهار کرد: پیرو جلسه‌ای که در ۱۸ آذرماه سال ۹۸ در دفتر معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکلات این سه شرکت برگزار شد و مصوبات خوبی که نیز به همراه داشت، به طور مرتب اجرایی شدن این مصوبات توسط معاونین وی در حال پیگیری است که البته بخشی اجرایی شده و بخشی دیگر در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی افزود: روز گذشته نیز نشستی پیرامون بررسی مشکلات سه شرکت هپکو، واگن پارس و آذر آب با حضور مسئولین مربوطه در تهران برگزار شد، بیشترین تمرکز روی مصوبات مهم اجرا نشده بود و البته گزارشی از روند پیگیری‌ها نیز اعلام شد.

فرخی بیان کرد: گروه مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) برای تحویل شرکت واگن پارس اعلام آمادگی کرده است و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نیز آمادگی را دارد البته برخی از مسائل مربوط به زمان بر شدن انتقال این شرکت مطرح شد که در این راستا باید این موارد در نشست‌های فشرده بین مپنا و ایدرو حداکثر ظرف دو هفته آینده حل و فصل شود تا دو هفته آینده انعقاد قرار داد واگذاری واگن پارس به مپنا صورت پذیرد.

وی در ارتباط با شرکت آذر آب گفت: مهم‌ترین موضوع درباره این شرکت ضمانت نامه‌های بانک عامل بود که برای قراردادهای مهم این شرکت به ویژه پروژه سیراف صادر می‌کرد و مهم‌ترین مصوبه‌ی انجام نشده بود. همانطور که در جلسه بحث شد، این بانک عامل برای صدور ضمانت نامه‌ها با محدودیت‌هایی مواجه است که بایستی در این راستا نشستی بین صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و یک بانک عامل دیگر ظرف یک هفته برگزار و تفاهم مربوطه انجام شود البته قسمتی از کار خوب پیش رفته اما نهایی شدن آن زمان بر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: مهم‌ترین بحث در خصوص شرکت هپکو واگذاری آن به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بوده که به طول انجامیده است زیرا سازمان خصوصی سازی باید این شرکت را عرضه می‌کرد و در صورتی که خریداری نبود به ایمیدرو واگذار می‌شد، این موضوع نیز مطرح شد و مورد تاکید جدی معاون اقتصادی معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت و تاکید کرد که در مورد واگذاری این شرکت به ایمیدرو هیچ بحثی مطرح نیست و قطعی بوده و از نظر دولت باید این موضوع به‌طور قطع دنبال و انجام شود.

وی اظهار کرد: با توجه به موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت که در موارد مختلفی اعلام کردند، موارد جنبه‌های حقوقی در باره واگذاری هپکو به ایمیدرو وجود داشت و معاونین ایمیدرو نیز مسائلی را مطرح کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی بیان کرد: در خصوص اصل مساله واگذاری شرکت هپکو به سازمان ایمیدرو هیچ کسی بحثی ندارد اما مسائل نهایی طی نشستی بین سازمان خصوصی سازی و ایمیدرو ظرف یک هفته بایستی مطرح و به فوریت انجام شود.

فرخی گفت: در ارتباط با رفع مشکلات صنایع استان در سال جاری از ابزار کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و تأکیدی که بر حفظ، و احیا و بالندگی صنایع وجود دارد، استفاده کرده و فارغ از مالکیت شرکت‌ها مسائل آن‌ها را پیگیری می‌کنیم تا با استفاده از ابزارهای قانونی ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور و ستاد تسهیل در استان واحدهای تولیدی بزرگ بتوانند همچنان به فعالیت خود ادامه دهند و رشد و ترقی روز افزون آن‌ها را شاهد باشیم.

کد خبر 4919487

منبع: مهر

کلیدواژه: هپکو اراک دولت دوازدهم ویروس کرونا شیراز بوشهر ماه مبارك رمضان قزوین شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد بیرجند کمک به نیازمندان مواسات بارش باران جهش تولید معاون هماهنگی امور اقتصادی واگن پارس شرکت هپکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی

مدیر عامل شرکت آبفا استان مرکزی گفت: در سال گذشته ۹ هزارو ۱۷۶ فقره انشعاب آب به متقاضیان شهری و روستایی استان واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی آبفا، حشمت اله عباسی با بیان اینکه با توسعه شهرها و روستاها، واگذاری انشعاب آب افزایش می یابد، اظهارکرد: طی سال گذشته، ۹ هزار و ۱۷۶ فقره انشعاب آب به متقاضیان جدید واگذار شده است.

وی افزود: از این تعداد چهار هزار و ۹۲۵ فقره در شهرهای استان و تعداد چهار هزار و ۲۵۱ فقره در روستاها بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی یکی از مهمترین اقدامات در حوزه خدمات مشترکین را هوشمند سازی کنتور های آب عنوان کرد و گفت: در راستای کنترل، مدیریت و بهینه سازی مصارف وهمچنین مشاهده آنلاین و تسهیل در فرآیند قرائت کنتور و جلوگیری از هرگونه خطاهای مرتبط با کنترل مصارف، شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با شناسایی دستگاه ها و اماکن پرمصرف، عملیات تجهیز این اماکن به کنتور های هوشمند را آغاز کرده و تا کنون ١٣٤کنتور هوشمند در سطح استان مرکزی نصب شده است.

عباسی سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در استان را ٢٠٠ لیتر در شبانه روز اعلام وتاکید کرد: مدیریت صحیح مصرف آب در جامعه فرهنگ سازی، جلب اعتماد عمومی و مشارکت همگانی مردم را میطلبد.

وی افزود: ٩٩.٩٩درصد جمعیت شهری و ٩١درصد از جمعیت روستایی از خدمات آب شرب پایدار در استان بهره مند هستند.

کد خبر 749450

دیگر خبرها

  • ماجرای ضرب‌الاجل قالیباف به دولت چیست؟
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • قطعی آب در شهرک خاوران تبریز
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • قطعی برق در ۸ شهرستان گیلان
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال