Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا خانلری گفت: باتوجه به سابقه سفیر آلمان در ایران، که مقام ارشد وزارت اطلاعات آلمان بوده و در تلاویو با رژیم صهیونیستی همکاری داشته است، با کنار هم قراردادن این سوابق، نیز جاسوس بودن او دور از ذهن نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا خانلری در گفت‌وگو با  صبح قزوین؛ درباره اقدامات مشکوک سفیر آلمان در ایران اظهار کرد: درباره اقدام ناراحت‌کننده دولت آلمان در تروریسم نامیدن حزب الله، باید گفت که اصولا عملکرد و رویکرد غرب تاکنون در مقابله با جمهوری اسلامی، در طول این 40 سال یکسان بوده و سردمدار آن هم امریکا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مواضعی که گاهی آلمان از خود نشان می‌دهد، نیز به دنبال سرسپردگی در قبال صهیونیسم بین‌الملل است و اقدام اخیر سفیر آلمان هم یک نوع خوش رقصی برای رژیم صهیونیست و امریکا است.

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: باتوجه به سابقه سفیر آلمان در ایران، که مقام ارشد وزارت اطلاعات آلمان بوده و در تلاویو با رژیم صهیونیستی همکاری داشته است، با کنار هم قراردادن این سوابق، نیز جاسوس بودن او دور از ذهن نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین بیان کرد: اینکه سخنگوی وزارت خارجه گفته که رسانه‌ها در این مسائل دخالت نکنند و بگذارند که مسیر اداری را طی کند؛ این تحلیل اصلا پذیرفته نیست.

خانلری ادامه داد: اگر قرار باشد که ما مردم اعتماد صددرصدی به وزارت اطلاعات و وزارت خارجه داشته باشیم، پس اساسا ورود رسانه‌ها به مباحث سیاسی چه موضوعیتی پیدا می‌کند؟ چراکه رسانه چشم بیدار مردم است و باید بررسی کند و اساسا هویت و ماهیت رسانه است که به عملکرد و اشتباهات دستگاه‌ها یا وزارتخانه‌ها ورود پیدا کند.

تحرکات اخیر آلمان در منطقه، یک شیطنت جدی است

وی ابراز کرد: سفیر آلمان با این سابقه، دور از ذهن هم نیست که حتی با خود امریکایی‌ها هم ارتباطاتی داشته باشد چراکه وقتی شخصی دیپلمات یک کشوری در اسرائیل می‌شود، بالاخره بعید است که ارتباط نزدیکی با امریکا نداشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: بنابراین مهره‌ای با این سابقه را نباید می‌پذیرفتیم تا امروز با این مواضع و اتفاقات مواجه نمی‌شدیم؛ همه دنیا می‌داند که حزب الله با ایران متحد است؛ درواقع وقتی به حزب الله و جبهه مقاومت هجمه می‌شود، یعنی به جمهوری اسلامی اتهام زده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در ادامه تصریح کرد: این موارد چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد؛ چراکه این مواضع و رویکردها در دنیای امروز برای همه شناخته شده و روشن است.

خانلری بیان کرد: وقتی آلمان چنین جسارتی به جبهه مقاومت و حزب الله می‌کند، باید برخورد و موضع جدی را از وزرات خارجه ایران ببیند و از سوی دستگاه دیپلماسی ما نیز برخورد جدی با سفیر آلمان صورت گیرد.

وی عنوان کرد: عدم مواضع وزارت خارجه متاسفانه برگرفته از سیاست کلی دولت است که بنا و نگاهشان این است که اصولا باید با جهان تعامل داشت؛ اما آن چیزی که جهان غرب از جمهوری اسلامی می‌خواهد تعامل نیست بلکه تسلیم جمهوری اسلامی است.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: وقتی امریکا پرده‌ها را کنار می‌زند و ترامپ می‌گوید که ما عربستان را به عنوان گاو شیرده می‌خواهیم؛ لذا این نگاه مختص به عربستان بلکه اصولا منظور استکبار از تعامل با کشورها همین است.

دستگاه دیپلماسی ایران برخورد قاطع با سفیر آلمان داشته باشد

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) افزود: متاسفانه سیاستمداران ما تصورشان این است که با ابرقدرت‌ها تعامل می‌کنند؛ تعامل یک امر پسندیده‌ای در کشورداری است و باید بده‌بستان‌های منطقی و سالم و مدیریت ‌شده در رابطه با کشورها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اما آن چیزی که غرب از ما می‌خواهد، تعامل نیست، بلکه تسلیم است و ما که خوشبختانه این قدرت را داشتیم و در عرصه‌های مختلف نشان دادیم که زیر بار زور نمی‌رویم پس چرا این مسئله در دستگاه دیپلماسی تجلی ندارد؟

خانلری تاکید کرد: وزارت خارجه باید به طور واضح و شفاف به خاطر تحرکات سفیر آلمان، از این دولت مطالبه کند تا پاسخگو باشد؛ چراکه اقدامات آلمان در تروریسم خواندن حزب الله یک شیطنت جدی است و این دولت باید پاسخگو باشد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تعامل باید دوطرفه باشد، تصریح کرد: وقتی دولت آلمان با یک اتهام واهی، دیپلمات ایران را زندانی می‌کند و از این طرف انتظار دارد که به راحتی هر ناروایی را در جمهوری اسلامی عملی کند، اصولا منطقی نیست و پذیرفته نخواهد بود.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس مسائل سیاسی جمهوری اسلامی وزارت خارجه سفیر آلمان حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، صبح امروز به وقت محلی وزیر ورزش و جوانان برای حضور به عنوان مهمان ویژه در دیدار نهایی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا وارد بانکوک تایلند شد.

ناصرالدین حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در بدو ورود وزیر ورزش و جوانان به بانکوک ضمن حضور در فرودگاه، به هاشمی خوش‌آمد گفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران/آزاداندیشان جهان، بیش از این تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند