Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@17:14:54 GMT

نوع نگاه به صاحبان کسب و کار باید تغییر کند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۸۳۵۷

نوع نگاه به صاحبان کسب و کار باید تغییر کند

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید نوع نگاه به صاحبان کسب و کار در ایران باید تغییر کند، زیرا شرایطی که برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌ایم، مساعد نیست.

محمود نجفی عرب در گفت‌و گو با ایسنا، در خصوص موانع کسب و کار تصریح کرد: یکی از دلایلی که ما نمی‌توانیم در فضای کسب و کار موفق شویم، چارچوب نادرست فکری برخی از تصمیم گیران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بررسی کنیم کارهای خوبی انجام شده، ولی اقدامات برای بهبود فضای کسب و کار در همه‌ی دستگاه‌های اجرایی به درستی انجام نمی‌گیرد.

وی افزود: در نگاه به متقاضیان کسب و کار اصل بر برائت نیست و باید مدرک سوء پیشینه بیاورد و فقط همین کسب مدرک سوء پیشینه ۱۰ تا ۱۵ روز زمان می‌برد. همچنین کسب و کار آنلاین که ماهیت آن بر سرعت است در کشور ما ساز و کارهای زمان‌بر و سنتی دارد که خود دستگاه‌ها باید این سازو کارها را تسهیل کنند.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: مادامی که درکی از شرایط سخت فضای کسب و کار نداشته باشیم، مشکلات را خواهیم داشت و اولین زیان را حاکمیت می‌بیند که درامدهایش کاهش می‌یابد. در شرایط تحریم زمینه‌های توسعه کارآفرینی هست، ولی مجوزها دست و پاگیر هستند.

وی افزود: برای بهبود فضای کسب و کار فقط دولت تاثیر گذار نیست و کل حاکمیت دخیل است. باید مقررات زدایی به شدت جدی گرفته شود و ما به تسهیل صدور مجوزها ورود کنیم. در جنگ اقتصادی بهترین راهکار، سرمایه گذاران هستند و قرار گرفتن ایران در رتبه ۱۲۸ فضای کسب و کار در دنیا نشان دهنده این است که سرمایه گذار ما ۱۲۸ گزینه بهتر دارد.

به گفته نجفی عرب برای ایجاد اشتغال، باید فضای کسب و کار را بهبود بخشیده و سعی کنیم کشور را را به حوزه امنی برای سرمایه‌گذاری تبدیل کنیم.

وی با اشاره به سامانه کسب و کار سککوک، نیز گفت: در پلتفرم سککوک، پولی رد و بدل نمی‌شود، در واقع هر واحدی که می‌خواهد قطعه‌ای را تولید کند و یا از جایی بگیرد و یا تاجری بخواهد داد و ستد کند، در این پلتفرم، عملی است. در چنین فرآیند تضمینی، کارِ تأمین منابع مالی به جای بانک صورت می‌گیرد که این اقدام، عملاً به عنوان یک ابتکار ملی، ما را با روح اقتصاد اسلامی نزدیک‌تر می‌کند.

عضو اتاق بازرگانی تهران تشریح کرد: سامانه سککوک، می‌تواند امتیازات موثری برای حمایت از بنگاه‌ها و صنایع کوچک داشته باشد که مهم‌ترین آن، ایجاد تسهیلات درست در همان جایی است که می‌بایست قرار بگیرد. این اتفاق سبب می‌شود تا به طور بدیهی، بحث انحراف استفاده از تسهیلات به صفر برسد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كسب و كار اتاق بازرگاني فضای کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریادار سیاری: دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، امیر دریادار حبیب الله سیاری در آیین اختتامیه دوره توانمندسازی اساتید، معلمان و مربیان عقیدتی سیاسی ارتش که صبح پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز آموزش بصیرت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در شهر مشهد مقدس برگزار شد، با گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت ماه و روز معلم و همچنین روز خلیج فارس و اهمیت آن در تاریخ ایران گفت: نام گذاری این روز مصادف با اخراج پرتغالی های استعمارگر از تنگه هرمز است. حضور قدرت های خارجی در منطقه خلیج فارس نشان از اهمیت ویژه این منطقه است، دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است و از همین رو هرکس که بتواند بر دریا حکمرانی کند، می‌تواند زندگی مردم را کنترل کند. قدرت های استعماری و به‌ویژه انگلستان با تخریب بنادر ایران و تبدیل آن به زمین سوخته سعی داشتند تا دسترسی ایران به آب های آزاد را محدود کنند و این موضوع نماد عینی تزریق فرهنگ استکباری بیگانه برای جلوگیری از رشد و پیشرفت ایران بود.

بیشتر بخوانید: دریادار سیاری: توان پهپادی نیروهای مسلح و ارتش کشور جزو قدرت‌های برتر در منطقه است

وی با اشاره به «لزوم تبیین خسارت‌های وارد شده از سوی استعمارگران به ایران به‌وسیله اساتید و معلمان» گفت: اهمیت ویژه کار معلمان معارف دینی و قرآنی همین است که با استفاده از فرهنگ قرآنی به پرورش فکری تصمیم سازان و تصمیم گیران آینده ما کمک کنند تا آنان بتوانند خطرات ناشی از نفوذ فرهنگ های بیگانه و استعمارگر را بشناسند و در مقابل این جنگ نرم به مبارزه بپردازند.

وی هم‌چنین با اشاره به شخصیت ممتاز شهید عالی قدر استاد مطهری عنوان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شهید مطهری انسانی زمان شناس بود که با شناسایی نیازها، در جهت رفع آنها با اخلاص فکر می‌کرد، می‌نوشت و تلاش می‌کرد و به همین دلیل شهید مطهری نقش مهمی در تربیت و پرورش آینده‌سازان ایران داشت.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی در یک سازمان گفت: مهم ترین دارایی هر سازمانی سرمایه انسانی آن است؛ چراکه سرمایه انسانی در زمان حاضر می تواند باعث رشد و تعالی سازمان شود. در راستای پروش سرمایه انسانی اثرگذار در یک سازمان، بحث تعلیم و تربیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در واقع می‌توان گفت برای داشتن سرمایه های انسانی کارآمد باید اساتید و معلمان توانمندی داشت که آنان را آموزش دهند.

وی با بیان این‌که «ظهور تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و به ویژه فضای مجازی کنترل اذهان مردم را در اختیار دشمنان قرار داده است»، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف جنگ ترکیبی دشمنان، کنترل اذهان مردم و به ویژه جوانان و آینده سازان ایران در راستای تغییر ارزش ها و باور های آنان است که منجر به تغییر افکار و در نهایت تغییر رفتار آنان شود.

وی با اشاره به نقش معارف قرآنی و دینی و اساتید این حوزه در مواجه با جنگ نرم و ترکیبی دشمن گفت: یکی از وظایف مهم اساتید این حوزه ممانعت از تغییر ارزش ها و باورهای جوانان عزیز کشورمان از طریق تبیین دقیق معارف قرآنی و دینی و دعوت به تدبر در آیات قرآن کریم است. امروز یکی از نیاز های اصلی ما این است که به موضوع تعلیم و پرورش جوانان اهمیت بیشتری دهیم تا در نبردهای آینده و در مقابله با فرهنگ های استکباری دست برتر را داشته باشیم.

انتهای پیام

کد خبر: 1229277 برچسب‌ها سازمان بنادر و دریانوردی

دیگر خبرها

  • دریادار سیاری: دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است
  • درویش: عالیشاه نباید آن اشتباه را می کرد/ نام پرسپولیس تغییر نمی کند
  • فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد
  • توانمندی دفاعی ایران از نگاه غرب؛ از فتوشاپ تا تغییر محاسبات
  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • فیلم/ رهبر انقلاب: فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد
  • در تبریز استقلال نشان می‌دهد کت تن کیست | هر وقت کم آوردیم به سمت چپ سینه‌مان نگاه می‌کنیم
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • چه زود زنگ خطر برای استقلال و پرسپولیس به صدا درآمد؟/ رفتارهای خریداران این دوتیم ،غیرحرفه ای است
  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد