Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@14:57:18 GMT

تدارک بسته حمایتی سفر برای دوران پساکرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۸۴۳۳

تدارک بسته حمایتی سفر برای دوران پساکرونا

معاون گردشگری از تهیه بسته‌ حمایتی سفر برای دوران پساکرونا خبر داد و گفت: اقدامات اعتمادساز در بحران کرونا برای تحریک تقاضا و جلب توجه گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفته است و انتظار می‌رود سایر ذی‌نفعان در این مسیر همراه شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری در هفتمین نشست اتاق فکر گردشگری کشور یادآور شد که این نشست با هدف بررسی  برنامه‌های ابتکاری و پیشنهادی برای کاهش آسیب‌های کرونا در شرایط موجود و نیز اقدامات مورد نظر برای خیزش و رونق دوباره  صنعت گردشگری کشور در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در تلاش هستیم با گردهم آوردن اعضای اتاق فکر معاونت گردشگری متشکل از دانشگاهیان و فعالان این حوزه راهی برای برون‌رفت از بحران فعلی ناشی از انتشار ویروس کرونا و تاثیر منفی آن بر صنعت گردشگری بیابیم و بتوانیم در مواجهه با همگامی گردشگری در شرایط حیات این ویروس، به پارادایمی جدید دست پیدا کنیم.  

تیموری با بیان این‌که در حال حاضر چشم‌انداز قابل استنادی برای پایان این بحران ترسیم نشده است، گفت: بر این اساس با توجه به سیاست اخیر معاونت گردشگری مبنی بر بازگشایی تدریجی تاسیسات گردشگری و تحقق سفرهای هوشمند و ضابطه‌مند در قالب پروتکل‌های وزارت بهداشت، شاهد همگامی حوزه گردشگری با ویروس کرونا خواهیم بود.

او ادامه داد: در این شرایط  نیاز است دانشگاهیان، صاحب‌نظران و فعالان عرصه گردشگری وارد عمل شوند و با همفکری راهی به سوی پارادایم جدید گردشگری بگشایند؛ چرا که بی‌شک با تغییر ذائقه و نیاز به خدمات بهداشتی مضاعف گردشگران، کمیت سفرها تغییر شکل خواهد یافت و کیفیت در قالب خدمات ویژه محدود ارائه خواهد شد.

معاون گردشگری با بیان این‌که باید تلاش شود تا مشتریان خود را متقاعد کنیم خدمات فعلی قابل ارائه ایمن و منطبق با استانداردها و پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: در شرایط حاضر اقدامات اعتمادساز از سوی وزارت گردشگری برای تحریک تقاضا و جلب توجه گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفته که انتظار می‌رود سایر ذی‌نفعان به ویژه بخش خصوصی در این مسیر همگامی و همراهی لازم را داشته باشند و فعالان اتاق فکر و دانشگاهیان نیز در تبیین این موضوع تلاش کنند.

تیموری با تشریح گزارشی از روند اقدامات و فعالیت‌های معاونت گردشگری در مواجهه با ویروس کرونا و تاثیر آن بر این صنعت، اظهار کرد: آن‌چه در فاز نخست رودررویی با این بحران حائز اهمیت به شمار می‌رفت ایجاد آرامش در شرایطی بود که ابعاد ضایعه هر لحظه گسترش می‌یافت.

او اضافه کرد: فاز اول در حالی پیش رفت که گردشگری داخلی با وجود رزروهای انجام‌شده ویژه نوروز ۹۹ و  پیک گردشگری خارجی از اواسط اسفندماه با لغو همه‌جانبه و خسارت‌های گسترده صنف مواجه شد و متولیان گردشگری که همواره تسهیل‌گر و مشوق امر سفر بودند به تعطیلی تاسیسات و توقف گردشگری روی آوردند.

او گام‌های بعدی برداشته‌شده در مدیریت بحران کرونا در صنعت گردشگری کشور را عضویت در ستاد کرونا، پایش خسارت‌های وارده، ورود به ۱۱ رسته شغلی آسیب‌دیده، دفاع از حقوق صنف، ایجاد زمینه دریافت حمایت‌های دولتی، مدیریت بحران و کنترل دامنه و تبعات خسارات عنوان کرد و افزود: سیاست بازگشایی تاسیسات گردشگری، برقراری سفرهای هوشمند منطبق با اصول بهداشتی و در نهایت تغییر مواجهه با این بحران با در نظر گرفتن حقوق و منافع صنف، سیاست اخیر اتخادشده این حوزه به شمار می‌آید که با الگوی سازمان جهانی گردشگری شامل ایجاد محرک‌ها و تسهیل سفر همخوانی دارد.  

تیموری نقش دانشگاهیان و فعالان اتاق فکر گردشگری را در تثبیت اقدامات و تلفیق با ایده‌های نو ضروری دانست و تاکید کرد: آن‌چه به زودی در شرایط پساکرونا محقق خواهد شد، ایجاد بسته‌های حمایتی سفر به کمک دولت خواهد بود که نگاه خلاقانه اتاق فکر می‌تواند در شکل‌گیری آن نیز نقش موثری ایفا کند.   

انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: معاونت گردشگری اتاق فکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۸۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل اعلام کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است.

حسن محمدی ادیب ۱۱ اردیبهشت در دیدار با معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی ضمن پیگیری اعتبارات آموزشی، رویدادها و زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است که در همین راستا انتظار تأمین اعتبارات و تسهیل شرایط را از سوی معاونت گردشگری داریم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر رویدادهای مهمی که در حوزه گردشگری برنامه‌ریزی شده است، اقدامات زیرساختی و زیربنایی متعددی نیز در دستور کار اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل قرار دارد که در این راستا نیز نیازمند همراهی وزارتخانه هستیم.  

وی اضافه کرد: اقدامات آموزشی و توانمندسازی نیروهای شاغل در تاسیسات گردشگری استان یکی از اهداف ما است و در این راستا با هماهنگی مدیرکل آموزش گردشگری وزارتخانه، دوره‌های آموزشی لازم با تامین اعتبار برای این دسته از نیروهای شاغل در حوزه گردشگری برگزار می‌شود. 

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین امور مربوط به زیرساخت‌های گردشگری و پرداخت تسهیلات حمایتی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از جمله مواردی است که نیاز داریم با همکاری اداره کل و وزارتخانه و تامین اعتبارات لازم اقدامات مهمی را در این راستا انجام دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه