Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: اینترنت رایگان شاد و تهیه تبلت برای دانش‌آموزانی که ابزار هوشمند ندارند، از مواردی است که می‌خواهیم ریاست‌جمهوری پیگیری کند. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی باقرزاده، رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی مدارس شد، گفت: از عوارض این تعطیلی‌ها ایجاد وقفه بین ارتباط معلمان و دانش آموزان بود هرچند که وقفه آموزش دروس با آموزش‌های تلویرزیونی برطرف شد و معلمان با حضور در شبکه‌های اجتماعی و تشکیل کلاس‌هایشان به حل مشکلات کمک کردند اما تلاش آموزش و پرورش در تاسیس شبکه شاد در راستای هدفمند کردن دو موضوع بود؛ اول اینکه آموزش‌های تلویزیونی یکطرفه و غیرتعاملی بود و دوم بر بستر شبکه‌های اجتماعی امکان نظارت و مدیریت وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقق شعار آموزش برای همه و کاهش هزینه‌ها با شاد

وی با بیان اینکه شبکه شاد در حال حاضر بر هدفمند کردن فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان متمرکز است، گفت: از ماموریت‌هایی که برای شبکه شاد در نظر گرفته شده است؛ امکان ایجاد نظام بازخوردی و ارزشیابی، ارتباط سریع و آسان با مخاطبان، ارزیابی برنامه‌های وزارت آموزش وپرورش، تحقق شعار آموزش برای همه و کاهش هزینه است.

باقرزاده با بیان اینکه تدوین چشم انداز مطلوب از شبکه شاد بر عهده آموزش و پرورش است، دو تقاضا از رئیس جمهور مطرح کرد و گفت: رایگان شدن اینترنت در شبکه شاد و ایجاد ساز و کاری برای تهیه تبلت برای دانش‌آموزانی که دسترسی به ابزارهای هوشمند ندارند از مواردی است که می‌خواهیم تا ریاست جمهوری پیگیری کنند.

30 درصد مدارس کشور ناایمن هستند

به گزارش تسنبم، مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه مردم انتظار دارند علاوه بر تحول در محتوی یادگیری و روش‌های یاددهی و یادگیری، در فضای فیزیکی مدارس هم تحول ایجاد شود، گفت: با بودجه 300 میلیارد تومانی، مدارس خشتی وگلی حذف شده است که این کار بزرگی بوده است چرا که این مدارس اغلب در مناطق صعب العبور و مرزی بوده است که حتی بردن مصالح به آن محل‌ها نیاز به هماهنگی با نیروی انتظامی و کسب مجوز یا استفاده از هلی برد بوده است.

وی ادامه داد: در پروژه‌های مدرسه سازی، پروژه‌هایی با 10 یا 15 سال وقفه وجود داشتند و خیرین و مدرسه سازان از ساخت آنها ناامید شده بودند اما با تلاش‌های صورت گرفته هیچ پروژه بلاتکلیفی در حوزه مدرسه سازی در کشور نداریم.

رخشانی مهر با بیان اینکه 30 درصد مدارس کشور ناایمن هستند از بهره برداری از 14 هزار کلاس درس جدید خبر داد که با بهره برداری از این کلاس‌ها 400 هزار دانش آموز از آن استفاده کنند.

مشکلات "شاد" در نسخه جدید برطرف شد+تشریح امکانات جدید شادروحانی: آموزش‌های مجازی نمی‌تواند جای کلاس و محیط مدرسه را پر کند/ سامانه شاد تکمیل و نواقص آن رفع شودجزییات جلسه مجلس با وزیر آموزش و پرورش درباره مشکلات "شاد"/ اجباری بودن شاد حذف شود

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط فضای مجازی دانش‌آموزان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فضای مجازی دانش آموزان فضای مجازی دانش آموزان آموزش و پرورش دانش آموزان شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسؤولان به پیشگاه مردم شریف و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی در دوره تحول، صدا و سیمای گیلان در صدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» بر آمد که با محوریت مطالبه گری، شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند.

ماهیت اصلی این برنامه طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان است و شفاف سازی، ترویج و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با حضور مسؤولان ارشد استان، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از دیگر اهداف این برنامه است.

برنامه «پاسخ» با بخش گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان استان چهارشنبه هر هفته از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه به طور زنده از سیمای گیلان به روی آنتن می‌رود.

نخستین قسمت این برنامه با حضور دکتر عباسی استاندار گیلان تهیه و پخش شد و با برقراری ارتباط تلفنی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سوالات مرتبط با هر حوزه مطرح شد.

نرخ بیکاری و وضعیت اشتغال، چرایی سقوط رتبه گیلان در میان سایر استان‌های کشور در شاخص بهبود فضای کسب و کار، (GDP) استان و سهم گیلان از تولید ناخالص داخلی، ضریب جینی گیلان برای به دست آوردن سیمایی از فاصله طبقاتی در گیلان ، وضعیت مدیریت پسماند و حال و روز لندفیل های سراوان در رشت، تموشل محل دپوی پسماند لاهیجان و سیاهکل، مادیان گوابر در لنگرود، مرکز دپوی موقت پسماند در تالاب کیاکلایه لنگرود و مخاطرات زیست محیطی دفنگاه های دیگر نقاط استان از جمله در غرب گیلان، علت عدم به بهره برداری رسیدن و آغاز به کار راه آهن رشت-کاسپین تا پایان سال ۱۴۰۲، احتمال انجام ترمیم کابینه مدیریتی نماینده عالی دولت در گیلان در صورت خواست مردم و وجود ادله کافی، وضعیت آبی فصل زراعی جاری و فرصت‌ها و تهدیدهای زراعت برنج و چای و مسائل مرتبط به برنجکاران، چایکاران و کارخانجات چای، وضعیت مدیریت شهری کلانشهر رشت و نیازهایی که باید در مرکز استان رفع شود مسائلی که بود که در این برنامه مطرح شد و استاندار گیلان به آنها پاسخ داد.

تهیه کنندگی این برنامه را «محمود رحمتی» و اجرای آن را «مهدی لطفی» برعهده دارد و بخش پیام‌های دریافتی مخاطبان نیز با اجرای «شهریار سروری» روی آنتن می‌رود.

کد خبر 6088681

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران