Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@19:11:44 GMT

آخرین تصمیمات در خصوص آذراب، هپکو و واگن پارس

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۸۴۵۷

آخرین تصمیمات در خصوص آذراب، هپکو و واگن پارس

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی آخرین تصمیمات اخذ شده درخصوص آذراب، هپکو و واگن پارس را تشریح کرد و گفت: هیچ مخالفتی با واگذاری واگن پارس به مپنا و هپکو به ایمیدرو وجود ندارد و باید این امر انجام گیرد.

سعید فرخی امروز پنجشنبه 18 اردیبهشت در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه بررسی مشکلات شرکت آذرآب، واگن پارس و هپکو که با حضور "شیرکوند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول ریاست جمهوری برگزار شد، بیان کرد: مراتب اجرایی شدن مصوبات نشستی که برای حل مشکلات سه شرکت بزرگ استان مرکزی شامل هپکو، آذرآب و واگن پارس در 18 آذرماه سال گذشته با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از زمان ابلاغ این مصوبات تاکنون اقدامات خوبی به اجرا رسیده است، افزود: در این جلسه بیشتر بر مصوبات مهم اجرایی نشده متمرکز شدیم و گزارشی از روند پیگیری ها ارائه شد.

فرخی با تاکید بر اینکه گروه صنعتی مپنا برای تحویل گرفتن واگن پارس هیچ مشکلی ندارد، گفت: در این جلسه مواردی که باعث تاخیر در این تحویل و واگذاری شده ارائه شد و مقرر شد ظرف دو هفته آینده موارد با نشست های فشرده بین گروه مپنا و سازمان ایدرو بررسی و رفع شود و پس از این دو هفته شاهد انعقاد قرارداد واگذاری واگن پارس به مپنا باشیم.

وی در خصوص وضعیت آذرآب تصریح کرد: مهمترین موضوعی که این شرکت با آن درگیر است موضوع ضمانت نامه هایی است که باید بانک کشاورزی برای قراردادهای مهم آذرآب بویژه پروژه سیراف صادر می کرد که متاسفانه این مصوبه توسط بانک تاکنون اجرایی نشده است و بحث شد که بانک کشاورزی برای صدور ضمانت نامه برخی محدودیت ها را دارد که باید نشستی بین صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و بانک کشاورزی تشکیل شود و طی یک هفته آینده تفاهم لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع شرکت هپکو واگذاری به ایمیدرو است و این واگذاری نیز فرآیندی طولانی داشته است، گفت: سازمان خصوصی سازی در وهله اول باید هپکو را عرضه می کرد و در صورت نداشتن خریدار آنرا به ایمیدرو واگذار می کرد، اما به هرحال در جلسه روز گذشته، دکتر شیرکوند تاکید کرد که در واگذاری هپکو به ایمیدرو هیچ بحثی مطرح نیست و باید این واگذاری صورت گیرد.

وی تاکید کرد: علیرغم موافقت وزیر صمت با این مهم، اما مواردی حقوقی مطرح است که مقرر شد ظرف یک هفته آینده این موارد در نشستی بین سازمان خصوصی سازی و ایمیدرو بررسی شود، اما باید به فوریت این واگذاری صورت گیرد.

فرخی در خصوص برنامه ریزی استان برای صنایع بزرگ در سال جهش تولید بیان کرد: همچنان با استفاده از ابزار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تاکیدی که بر حفظ، احیا و بالندگی این صنایع وجود دارد کار را پیش می بریم و مسائل را رصد می کنیم و سعی در پیگیری ویژه مشکلات و استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان و ستاد ملی داریم تا چالش ها را رفع کنیم و واحدها همچنان فعال باشند.

انتهای پیام

منبع: فرارو

کلیدواژه: هپکو اراک واگن پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج

تین نیوز

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج اعلام کرد: امسال پنج هزار میلیارد ریال از محل فروش اوراق برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج اختصاص یافته است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خلیل کوزه کنانی گفت: سهم امسال کرج از واگن های در اختیار دولت ۱۳۰ دستگاه تعیین شده که انتظار می رود این واگن ها به کرج واگذار شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت توسعه خط ۲ قطار شهری کرج بیان کرد: با تلاش جهادی به تازگی ایستگاه شهید سلطانی این کلانشهر زودتر از زمان مقرر آماده بهره برداری شده است .

کوزه کنانی گفت : زمان ساخت هر ایستگاه قطار شهری بین ۳۰ تا ۳۲ ماه است که این ایستگاه در مدت زمان ۲۲ زمان تکمیل شد؛ ایستگاه شهید سلطانی کرج تا خرداد ماه امسال به بهره برداری می رسد.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری افزود: اکنون یک رام قطار برای فعالیت در مسیر ۴.۵ کیلومتری چهار راه طالقانی تا ایستگاه شهید سلطانی در کرج موجود است و درصدد هستیم تا یک رام دیگر برای فعالیت درآن خرید کنیم.

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه عملیات ساخت آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شد که تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری شده است.

قطعه نخست این خط به طول ۶.۵ کلیومتر اسفند ماه سال۱۴۰۱ با حضور وزیر کشور بین گلشهر و چهار راه طالقانی کرج بهره برداری شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تساوی 1-1 بارسلونا مقابل چلسی در شب اعتراض شدید بازیکنان چلسی به تصمیمات داوری (6 می 2009)
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • چگونه واگن اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • آنژ پوستکوعلو: باید برخی از بازیکنان تاتنهام را بفروشیم
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند