Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@02:48:17 GMT

فرانسه مشتری مهم خاویار پرورشی گیلان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۸۴۹۴

فرانسه مشتری مهم خاویار پرورشی گیلان

به گزارش تابناک، عظیم مدبری در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سالانه بطور میانگین ۳۷۰۰ کیلوگرم خاویار در مزارع پرورش ماهیان خاویاری گیلان تولید می‌شود و دومین استان تولیدکننده خاویار پرورشی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه دوره پرورش ماهیان خاویاری و استحصال خاویار بطور میانگین ۸ ماه طول می کشد، افزود: پارسال ۳۶۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی در استان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۴۱ درصد بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدبری ادامه داد: ۹۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی به ارزش کیلویی ۷۰۰ دلار، پارسال به فرانسه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه صادر شد که ۶۳۰ هزار دلار معادل ۱۰ میلیارد تومان برای کشور ارز آوری داشت.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه ۲۷۰۰ کیلو خاویار پرورشی تولید گیلان هم پارسال بطور میانگین با قیمت کیلویی ۱۰ میلیون تومان به مصرف بازار داخلی رسید، افزود: ارزش این مقدار خاویار هم حدود ۲۷ میلیارد تومان بوده است.

مدبری با اشاره به اینکه ۴۰ درصد مزارع پرورش ماهی خاویاری در گیلان قرار دارد گفت: از ۱۴۰ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور ۵۵ مزرعه در گیلان فعالیت می کند که پیش بینی می شود تا پایان امسال ۴۵۰۰ کیلوگرم خاویار در این مزارع تولید شود.

وی علت افزایش تولید خاویار را تقاضای جهانی و شرایط مطلوب تولید دانست.

مدبری تصریح کرد:شهرستان تالش با تولید سالانه ۲۵۰۰ کیلو گرم خاویار پرورشی رتبه نخست تولید خاویار را در گیلان دارد.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون منابع زنده دریای خزر متشکل از پنج کشور ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان صید تجاری ماهیان خاویاری از این دریا از سال ۲۰۱۲ ممنوع شد.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا صندوق ETF فاسیولا دعای روز سیزدهم رمضان شیلات خاویار گیلان ویروس کرونا صندوق ETF فاسیولا دعای روز سیزدهم رمضان ماهیان خاویاری کیلوگرم خاویار خاویار پرورشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب در دیدار معلمان: تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رهبر انقلاب: باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند (فیلم) رهبر انقلاب: ملت ایران تسلیم زورگویی‌های استکبار نمی‌شود (فیلم) رهبر انقلاب: به ما می‌گویند چرا شما از فلسطین حمایت می‌کنید؛ امروز تمام دنیا از فلسطین حمایت می‌کنند (فیلم) نقض حکم اعدام بابک زنجانی با تائید و موافقت رهبر انقلاب (فیلم)

دیگر خبرها

  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • رهبر انقلاب در دیدار معلمان: تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است (فیلم)
  • رهبر انقلاب: تبیین مصالح بنیادی از وظایف معاونت پرورشی است
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم