Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@20:06:27 GMT

شهردار تبریز: باغ های منطقه چایکنار حفظ و احیا می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۹۵۹۳

شهردار تبریز: باغ های منطقه چایکنار حفظ و احیا می شود

شهردار تبریز با اشاره به سیاست های شهرداری برای تملک و حفظ باغات شهر طی سال ۹۹ گفت: باغ های منطقه چایکنار تبریز حفظ و احیا می شود. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر در بازدید از باغ های سطح حوزه شهرداری منطقه 1 تبریز اظهار داشت: در ادامه اجرای سیاست های شهرداری تبریز در سال 99 برای توسعه فضاهای سبز شهری امروز بازدیدی از باغ های بزرگ شهرداری منطقه 1 در منطقه چایکنار داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تملک باغ های تبریز جزو اولویت های امسال است، ادامه داد: احداث پارک های محله ای و منطقه ای مورد توجه است و در منطقه چایکنار نیز با تملک باغ ها یک پارک احداث می شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه تملک این باغ ها پیشرفت خوبی داشته است، افزود: امیدواریم صاحبان باغ ها نیز همکاری خوبی با شهرداری تبریز داشته باشند تا زمینه احیای این باغ ها که به عنوان تنفس گاه شهر تبریز هستند فراهم شود.

شهین باهر در ادامه ابراز داشت: نباید اجازه دهیم باغ های شهر تبریز از بین برود چراکه تبریز زمانی باغ شهر بوده است و باید این باغ ها تثبیت شوند.

شهردار تبریز در ادامه در حاشیه بازدید از خانه قدیمی باباخان نیز اظهار داشت: بعداز انتشار مطالبی مبنی بر تخریب خانه باباخان در فضای مجازی امروز بازدیدی از این خانه به خاطر حساسیت و اهمیت موضوع داشتیم.

وی با بیان اینکه این خانه فاصله 30 متری از پروژه مسیرگشایی شهرداری دارد، ادامه داد: این خانه های قدیمی هویت و سند شهر تبریز هستند و با تملک آنها زمینه حفظ و احیای این میراث را فراهم خواهیم کرد.

شهردار تبریز:صفه مقبره الشعرا تا پایان سال تکمیل می شودتهران| احیا واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال گامی مؤثر در تحقق «جهش تولید» استگزارش| ‌گردشگری صنعتی پیشرو در ‌‌تحقق "جهش تولید" / حمایت دستگاه قضا‌ از مرمت و احیای میراث فرهنگی + فیلم

شهردار تبریز با اشاره به اینکه باید این خانه تملک شود، گفت: با همکاری و رایزنی هایی که با میراث فرهنگی استان داشتیم مقرر شد در اولین فرصت این خانه توسط شهرداری تملک شده و بازسازی شود و به عنوان سند تاریخی شهر تبریز احیا شده و در معرض دید مردم قرار گیرد.

 شهین باهر در پایان گفت: بازسازی و احیای خانه های قدیمی و تاریخی تبریز همواره یکی از اولویت های شهرداری و شورای شهر بوده و ما در خصوص خانه باباخان نیز این موضوع را پیگیری کرده و آن را احیا می کنیم.

انتهای پیام/115/ ع

R7887/P1494/S6,47/CT12 واژه های کاربردی مرتبط آذربایجان شرقی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی شهردار تبریز شهر تبریز باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است

به نقل از شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در بازدید از پروژه مونوریل و ایستگاه مطهری متروی قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: حضور به همراه استاندار محترم در این پروژه نشان دهنده عزم شهرداری قم برای رفع مشکلات است.

وی افزود: شهرداری قم به وظایف خود در عمل به مصوبات سفر ریاست جمهور در پروژه مونوریل عمل کرده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه اختلافی میان شهرداری و دولت در موضوع مونوریل وجود ندارد اضافه کرد: مباحثی که تا امروز مطرح بوده اختلاف نیست بلکه نگرانی‌های فنی و اقتصادی است که باید برطرف شود.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه بحث‌ها راجع مونوریل تماماً فنی است و سمت و سوی دیگری ندارد گفت: ما می‌خواهیم یک کار با صرفه و صلاح برای مردم قم انجام دهیم.

وی افزود: در جلسه‌ای که در دفتر معاونت اجرای ریاست جمهور برگزار شد، موانع اجرای مونوریل دسته بندی شد و برای رفع این موانع برنامه‌ریزی صورت گرفت.

شهردار قم با اشاره به تصمیمات مشترک دولت و مدیریت شهری برای منوریل اضافه کرد: در فاز نخست، ۴.۷ پروژه مونوریل به بهره برداری خواهد رسید و در فاز دوم ۶.۸ این پروژه به اتمام می‌رسد.

سقائیان نژاد معتقد است که ادامه این پروژه پس از ۶.۸ کیلومتر یعنی از پارک سوار شمالی تا مصلی نیازمند اقدامات کارشناسی و مطالعاتی برای یک تصمیم به صرفه است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با اجرای مونوریل، خط B متروی قم حذف خواهد شد گفت: به هیچ وجه نمی‌خواهیم یک پروژه راه بیفتد و یک پروژه تعطیل شود.

شهردار قم اظهار کرد: خط A و B مترو جز لاینفک حمل و نقل ریلی در شهر قم است که در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم نیز به آنها تاکید شده و قطعاً استاندار محترم برای حفظ این خط همراه مردم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • صادق خان شهردار لندن شد
  • صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد
  • صادق خان برای سومین بار شهردار لندن شد
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • تجلیل کارگران شهرداری بخش رضویه
  • استقلال بعد از ۱۴۵ روز خارج از خانه گل‌ نزد!
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • آسفالت معابر کرمان شتاب می‌گیرد/ آغاز به کار طرح «جهاد آسفالت»
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است