Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:07:04 GMT

دفاع مقدس گنجینه ای سرشار از ناگفته هاست

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۹۷۸۱

دفاع مقدس گنجینه ای سرشار از ناگفته هاست

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: دفاع مقدس گنجینه ای از ارزش هاست که بسیاری از آنها گفته نشده و امروز باید با کمک محققین و علاقمندان، این ناگفته ها را به نسل جوان منتقل دهیم.

بر اساس اعلام سپاه روح الله، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در ۲۵ مین نشست گام دوم کنگره شهدای استان اظهار کرد: سازوکار اساسی در کنگره های شهدا بازخوانی و تبیین فرهنگ دفاع مقدس است و وقتی می گوییم فرهنگ دفاع مقدس دنیایی از محتوا و فعالیت ها در آن نهفته و هرچقدر در این میدان قدم برداریم هنوز کم گذاشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بازخوانی عملیات های دفاع مقدس که به برکت کنگره شهدای استان انجام شد یک ابتکار در روند تبیین فرهنگ دفاع مقدس بود که خوشبختانه امروز به دستاوردهای بسیار خوبی در این راستا دست پیدا کردیم.

کریمی گفت: با حفظ ساختار و سازمان کنگره، بازخوانی عملیات های دفاع مقدس با قوت ادامه خواهد داشت و از هیچ تلاشی در این عرصه دریغ نخواهیم کرد چراکه این کار یک رسالت بزرگ است که باید انجام شود.

وی اضافه کرد: بازخوانی عملیات های دفاع مقدس در سطح دانشگاه ها و مدارس، امروز یک ضرورت است و برای تبیین روحیه و رشادت های رزمندگان باید از همه توان مان استفاده کنیم.

کریمی با بیان اینکه، محققین و پژوهشگران دفاع مقدس پایه جدیدی را در عرصه تاریخ نویسی بنا نهادند چراکه این محققین جایگاه و روحیات رزمندگان و انسان هایی که در دفاع مقدس مجاهدت کردند را به خوبی نشان می دهند، افزود: امروز حمایت از محققین و پژوهشگران دفاع مقدس یک ضرورت است چراکه اقدامات این عزیزان در آینده برای نسل جوان اثرگذار خواهد بود.

براساس این گزارش، سعید وفایی مسئول کارگروه عملیات کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی نیز در این نشست گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه واقعی پاسدار واقعی و حقیقی اسلام است که عمر خود را در مجاهدت و خدمت به اسلام گذراند و امروز الگوی واقعی فرماندهان، پاسداران و مسئولین کشور باید شهید سلیمانی باشد.

وی افزود: منش و رفتار شهید سلیمانی امروز باید سرلوحه رفتار جوانان قرار گیرد و همه باید در سایر مقاطع و عرصه های خدمتی از این بزرگوار الگوبرداری کرد.

وفایی اظهار کرد: شهید سلیمانی به دلیل گستردگی شخصیتش برای نسل های آینده هم به عنوان الگویی درخشان باقی خواهد ماند. شهید سلیمانی مصداق بارز یک مدیر و فرمانده اسلامی است و امروز همه وظیفه داریم مکتب این بزرگوار را تقویت و تبیین کرده و گسترش دهیم.

وی اظهار کرد: از چندین سال گذشته کار ارزشمند بازخوانی عملیات ها را در ستاد کنگره شهدا شروع کردیم و توانستیم فعالیت های خوبی از نقش استان مرکزی در عملیات های دفاع مقدس به ماندگار بگذاریم.

وفایی گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان سال جهش تولید، این جهش باید در همه زمینه ها رقم بخورد که یکی از این عرصه ها باید جهش در تبیین و بازخوانی فرهنگ دفاع مقدس باشد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت جهادی و جهش گونه برای بازخوانی عملیات های دفاع مقدس برای نسل جوان امروز یک ضرورت محسوب می شود چراکه جوانان و نوجوانان نیازمند این فرهنگ و تفکر غنی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کنگره شهدا استان مرکزی بازخوانی عملیات های دفاع مقدس بازخوانی عملیات ها فرهنگ دفاع مقدس شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۹۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران

رضا علیجانی با اشاره به تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی.ان.ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

 ۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد