Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@23:35:13 GMT

استفاده خودروها از شیشه دودی تخلف است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۰۸۲۵

استفاده خودروها از شیشه دودی تخلف است

رئیس پلیس راهور لرستان با اشاره به اینکه استفاده از شیشه دودی تخلف محسوب می‌شود، از اجرای طرح برخورد با خودروهای شیشه دودی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس لرستان، سرهنگ مرتضی چغلوند، با بیان اینکه در فصل گرما برخی از رانندگان برای جلوگیری از تابش نورخورشید به داخل خودورها مبادرت به نصب برچسپ دودی بر روی سطوح داخلی شیشه‌ خودرو می‌کنند، اظهار داشت: این امر علاوه بر اینکه سبب کاهش میدان دید راننده به ویژه در شرایط نامساعد جوی و نیز تاریکی هوا می‌شود، باعث افزایش وقوع تصادفات شده و می‌تواند ناهنجاری‌ها را به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به میزان مجاز شیشه دودی به صورت کمی و درصدی اشاره نشده است، افزود : استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشنان از فاصله 3 متری قابل تشخیص نباشند تخلف است و پلیس خودرو‌های متخلف را اعمال قانون و رانندگان ملزم هستند نسبت به رفع اثر اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور لرستان گفت: مشاهدات میدانی نشان می‌دهد این نوع از تخلفات در حوزه درون شهری رو به افزایش است که به همین علت طرح انضباط اجتماعی برخورد با تخلفات شیشه دودی در دستور کار قرار گرفته است.

چغلوند در پایان با اشاره به اینکه از این به بعد اجرای این طرح به صورت مستمر در استان ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع طرح تاکنون 2 هزار و 110 دستگاه خودرو به علت تخلف استفاده از شیشه دودی اعمال قانون شدند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شیشه دودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ طرز تهیه ماهی دودی؛ چاشنی غذاهای محلی گیلان

امکان ندارد سری به بازارهای محلی شمال زده باشید و ماهی‌ دودی‌های به نخ کشیده و آویزان را ندیده باشید. در استان گیلان این ماهی را به‌عنوان چاشنی در کنار غذاهای محلی سرو می‌کنند، در واقع ماهی دودی نقشی مانند ترشی را در غذاهای گیلانی دارد.

دریافت 54 MB

خبرنگار: یاسین صفری / تصویربردار:‌ پونه نیکوی / تدوینگر: حمیدرضا برزگر
 

دیگر خبرها

  • مراقب باشید! همه خودروها در تابستان سرطان زا می شوند!
  • تشکیل ۲۵ پرونده تخلف برای فروشگاه های لوازم یدکی خودرو در خوزستان+فیلم
  • طراحی داخلی خودرو؛ بررسی خودروهای سدان، SUV و اسپرت
  • تجربه دزد آمریکایی از سرقت خودروهای گران / سرقت در 6 ثانیه، درآمد 50 هزار دلار کمتر از یک ساعت (فیلم)
  • ویدیو/ طرز تهیه ماهی دودی؛ چاشنی غذاهای محلی گیلان
  • ورود دادستانی برای تعیین تکلیف ۳۳۰۰ خودرو خارجی معطل در گمرک شهید باهنر
  • مراقب باشید! همه خودروها در تابستان سرطان‌زا می‌شوند
  • جریمه خودرو‌هایی که شیشه دودی دارند چقدر است؟
  • خودروهایی که شیشه دودی دارند، جریمه می‌شوند
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز