Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@04:19:21 GMT

واکنش برنی سندرز به وتوی قطعنامه کاهش اختیارات جنگی ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۰۹۸۵

واکنش برنی سندرز به وتوی قطعنامه کاهش اختیارات جنگی ترامپ

خبرگزاری فارس: «برنی سندرز»، نماینده مجلس سنای آمریکا امروز پنجشنبه به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور در وتوی قطعنامه کاهش اختیارات جنگی علیه ایران واکنش نشان داد.

سندرز با یادآوری یکی از صحبت‌های قبلی ترامپ علیه جنگ که گفته بود «ملت‌های بزرگ وارد جنگ‌های بی‌پایان نمی‌شوند» از او انتقاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجل سنا در توئیتر نوشت: «ترامپ گفت "ملت‌های بزرگ وارد جنگ‌‌های بی‌پایان نمی‌شوند." با وجود او دو قطعنامه کاهش اختیارات جنگی را وتو کرده تا ما را داخل این جنگ‌ها نگاه دارد. کنگره باید به تلاش خود برای مهار این رئیس‌جمهور قانون‌گریز ادامه دهد.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه مصوبه کنگره این کشور که خواستار کاهش اختیارات او برای اقدام نظامی علیه ایران بود را وتو کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای که با لحنی عامیه نگاشته شده نوشته است: «امروز من قطعنامه اس.جی ۶۸ را که قصد داشت مرا به سمت منع استفاده از نیروهای مسلح ایالات متحده هنگام مخاصمه با ایران سوق دهد، وتو کردم. این قطعنامه‌ای بسیار توهین‌آمیز بود که دموکرات‌ها آن را به عنوان بخشی از راهبرد خود جهت ایجاد تفرقه در حزب جمهوری‌خواه و پیروزی در انتخابات ۳ نوامبر تهیه کرده بودند. جمهوری‌خواهان کمی که به این قطعنامه رأی مثبت دادند بازیچه دست آنها شدند.»

ترامپ در ادامه بیانیه مدعی شده کشورش از زور نظامی علیه ایران استفاده نکرده است. او نوشته است: «علاوه بر این، قطعنامه اس.جی ۶۸ بر اساس سوءتعبیر از واقعیت‌ها و قانون بنا شده است. بر خلاف ادعای این قطعنامه، ایالات متحده وارد مقوله استفاده از زور علیه ایران نشده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و پاسخ موشکی ایران به یکی از پایگاه‌های آمریکا در عراق اشاره کرده است.

او پس از بیان این ادعا که هیچ نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران کشته نشده مدعی شده که حمله به سردار سلیمانی طبق قوانین آمریکا مجاز بوده است. ترامپ نوشته این حمله ذیل قطعنامه «مجوز استفاده از زور نظامی علیه عراق، ۲۰۰۲» و ماده ۲ قانون اساسی آمریکا مجاز بوده است.

ترامپ در بند پایانی بیانیه خود تأکید کرده است: «در نهایت اینکه اس‌.جی.۶۸ به توانایی رئیس‌جمهور برای محافظت از ایالات متحده، متحدان و شریکانش لطمه می‌زد. این قطعنامه تلویحاً به معنای آن بود که اختیارات قانونی رئیس‌جمهور برای استفاده از زور نظامی صرفاً به دفاع از ایالات متحده و نیروهایش در برابر حملات قریب‌الوقوع محدود خواهد بود. این صحیح نیست. ما در دنیایی از تهدیدهای رو به رشد زندگی می‌کنیم و قانون اساسی صراحت دارد که رئیس‌جمهور باید قادر به پیش‌بینی حرکات بعدی دشمنان و اتخاد تصمیم‌های سریع و قاطع در پاسخ به آنها باشد. این کاری است که من کردم.»

در حال تکمیل...

منبع: فردا

کلیدواژه: برنی سندرز وتوی مصوبه کنگره کاهش اختیارات جنگی رئیس جمهور آمریکا کاهش اختیارات ایالات متحده رئیس جمهور علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۰۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا

به گزارش «تابانک» به نقل از ایرنا از تاس، زاخارووا تصریح کرد: ما به این دلیل با این پیش‌نویس مخالفت کردیم که آمریکا تلاش کرد در شورای امنیت سازمان ملل تعهدات حقوقی جدیدی درباره امنیت فضا ایجاد کند که فراتر از پیمان‌ها و توافقنامه‌های فعلی است؛ که مهمترین آنها پیمان ماورای جو ۱۹۶۷ است.

روسیه چهارشنبه شب قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن رای مثبت دادند، چین یکی از اعضای دائم شورای امنیت رای ممتنع داد و روسیه دیگر عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مخالف داد و آن را وتو کرد.

شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در واکنش به وتوی قطعنامه کشورش از سوی روسیه گفت که این وتو، نگرانی‌های جدی را در مورد برنامه‌های روسیه برای فضای ماورای جو ایجاد می‌کند.

این رای‌گیری پس از آن صورت گرفت که واشنگتن، مسکو را به ساخت سلاح هسته‌ای برای ارسال به فضا متهم کرد. آمریکا معتقد است که روسیه در حال استقرار یک جنگ‌افزار هسته‌ای ضد ماهواره در فضا است که انفجار آن می‌تواند در همه موضوعات از ارتباطات نظامی تا حتی خدمات مسافربری اینترنتی، خرابکاری ایجاد کند.

مسکو این ادعاها را رد کرده و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است که مسکو مخالف استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا است.

دیگر خبرها

  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا