Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در حوزه ادبیات هفته گذشته روی داد.در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می کنیم:

فروش ۲۶۵ هزار جلدی دختر شینا

کتاب «دختر شینا» خاطرات قدم خیر محمدی کنعان از زندگی مشترک با همسر شهیدش حاج ستار ابراهیمی هژیر همچنان با استقبال مخاطبان روبه‌روست، به طوریکه این روز‌ها چاپ صد و ششم آن روانه بازار کتاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب حکایتی از یک زندگی در پشت صحنه جنگ است؛ خاطرات زنی که در طول هشت سال ازدواجش با یکی از سرداران دفاع‌مقدس، با دشواری‌های دوری همسر و بزرگ کردن فرزندانش، کنار آمد و به تنهایی زندگی‌ را اداره کرد، چهار دختر و یک پسر به دنیا آورد و همسرش فقط موقع به دنیا آمدن یکی‌ از آنها در کنارش بود.

خاکسپاری نجف دریابندری در کنار همسرش

پیکر نجف دریابندری در کنار مزار همسرش فهیمه راستکار (هنرمند فقید) در بهشت سکینه کرج به خاک سپرده می‌شود.طبق اعلام خانواده دریابندری، برگزاری هرگونه مراسم بعد از کرونا انجام می شود.

گفتنی است نجف دریابندری مترجم پیشکسوت کشورمان امروز صبح بر اثر کهولت سن درگذشت.

پیام بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به مناسبت درگذشت نجف دریابندری

بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در پیامی درگذشت «نجف دریابندری» مترجم و نویسنده شهیر کشور را تسلیت گفت.

بررسی ۱۰۶ پرونده در هشتمین کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز اسباب‌بازی

در هشتمین کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز دبیرخانه شورای نظارت که بهمن سال ۱۳۹۸ برگزار شد، ۱۰۶ پرونده مورد بررسی و صدور رأی قرار گرفت که از این میان ۴۷ پرونده مجوز تولید و ۵۵ پرونده مجوز ثبت را به‌دست آورد و ۴ پرونده رای لازم را دریافت نکرد.

پرونده‌های ثبتی از نظر گروه‌بندی اسباب‌بازی‌ها، ۵ پرونده در گروه آموزشی و کمک آموزشی، ۲۰ پرونده در گروه فکری و ۳۰ پرونده در گروه فرهنگی‌هنری قرار دارد.

اجرای طرح «بهارانه کتاب۹۹» با اعتبار۲۰ میلیارد ریالی

نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب با بیان اینکه میزان یارانه اختصاص یافته به طرح «بهارانه کتاب۹۹» ۲۰میلیارد ریال و یارانه خرید کتاب ۲۰درصد است، گفت: با توجه به مضیقه مالی دولت و به تبع آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این میزان یارانه با توجه به دغدغه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره کتابفروشان در نظر گرفته شده است.

نامه‌های برگزیده مسابقه «قهرمان من» در قالب کتاب منتشر خواهد شد

بعد از شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، انتشارات روایت فتح اقدام به برگزاری مسابقه‌ای کرده که در این مسابقه، دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی خطاب به سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نامه نوشتند.

محسن دریالعل مدیر عامل انتشارات روایت فتح در رابطه با مراحل فعلی برگزاری این مسابقه گفت: دبیرخانه مسابقه «قهرمان من» تشکیل شده و در حال بررسی نامه‌های ارسالی خطاب به سپهبد شهید قاسم سلیمانی هستند و مدتی است که تیمی موظف شده تا آثار رسیده به دبیرخانه را دسته بندی کرده و تحویل داوری اولیه بدهند.

«قرآن کتاب زندگی» به چاپ ششم رسید

کتاب «قرآن کتاب زندگی» مشتمل بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص قرآن کریم، در نوبت ششم با اضافات و ویراست جدید منتشر شد.تعداد صفحات این کتاب در نوبت‌های قبلی ۲۸۸ صفحه، ولی در نوبت ششم ۴۵۲ صفحه است که نشان دهنده حجم مطالب جدید اضافه شده به آن است.

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خبر ادبیات ادبیات در هفته انتشارات سوره مهر نجف دریابندری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت

مرتضی امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده نگهداری انواع سیگار خارجی و توتون در شعبه دوم ویژه قاچاق کالا و ارز رشت رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با بررسی پرونده و نداشتن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سیگار قاچاق، متهم را به پرداخت سه میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری، سیگارهای قاچاق را کشف و گزارش تخلف آن را برای رسیدگی به این اداره کل ارسال کردند.

کد خبر 6089458

دیگر خبرها

  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • ادعای دختر پوراحمد درباره مرگ پدرش: نرفته بود که خودکشی کند | می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده است
  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند/او برای برگشت از سفر، چندین قرار کاری گذاشته بود و قول داده بود برای دیدن خواهرش به زاهدان برود
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: «پدرم خودش را نکشت ، می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید»