Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@22:10:52 GMT

فعالیت 3 برابری معلمان در شرایط کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۱۴۴۳

فعالیت 3 برابری معلمان در شرایط کرونایی

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی را درباره فعالیت معلمان در شرایط کرونایی ارائه کرد.

 دکتر علی رمضانی اظهار کرد: بیماری منحوس کرونا آسیب‌های جدی را به کشورمان وارد کرد اما فراموش نکنیم که معلمان هم در کنار پزشکان و پرستاران فداکار که آرامش را به جامعه هدیه دادند، در سطح وسیعی نقش آفرینی کردند و بنابراین نباید ایثارگری این قشر زحمتکش جامعه را از یاد ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: با وجود شرایط حاد کنونی و محدودیت زیرساختهای فضای مجازی در ایران اما آموزش و پرورش با راه اندازی شبکه "شاد" فضای جدیدی را برای دانش آموزان ایجاد کرد؛ گرچه مردم مناطق محروم، دور افتاده و کم برخوردار کشورمان به دلیل فقدان امکانات ارتباطی به ویژه تلفن همراه با مشکلاتی در این مورد مواجه شدند.

وی فعالیت فرهنگیان در مناطق محروم را اقدامی حماسی خواند گفت: معمولاً به دلیل روحیه خاص معلمان، اطلاع رسانی و تبلغات درمورد آنها خیلی کمتر است.

این مقام مسئول گفت: ما معلمی را سراغ داریم که در روز ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند تا برای یک نفر از دانش آموزان خود کلاس برگزار کند.

رمضانی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، معلمان را از عناصر تاثیر تاثیرگذار جامعه خواند و تصریح کرد: امروز معلمان ما به جای ۶ ساعت در روز ۱۸ ساعت در فضای مجازی تدریس می کنند و این نشانه تلاش شبانه روزی معلمان است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: خوب است که در هفته بزرگداشت مقام معلم از همه معلمان و شهید آیت الله مطهری و ۴ هزار معلم شهید در راه دفاع مقدس یادی کنیم./ایسنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: نارضایتی معلمان از نحوه افزایش حقوق در رتبه‌بندی

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228269 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود