Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@06:13:57 GMT

۴۰ درصد فضای سبز شیروان مکانیزه آبیاری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۱۶۱۹

۴۰ درصد فضای سبز شیروان مکانیزه آبیاری می‌شود

مرتضی رضوانی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آبیاری فضای سبز شامل میادین، بلوارها و پارک ها است که مابقی فضای سبز این شهر با تانکر و شیلنگ آبیاری می شود.

وی تعداد کل پارک های این شهر را ۱۰ پارک عنوان کرد و گفت: مساحت کل فضای سبز شیروان ۱۰۰ هکتار است که برخی از فضاهای سبز شیروان یک روز در میان و درختان هم هفته ای یکبار آبیاری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوانی افزود: از مجموع کل مساحت فضای سبز شیروان، ۴۰ هکتار مربوط به کوهستان پارک شیرکوه است که ۲۰ هکتار آن توسط آبیاری قطره ای انجام می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری شیروان گفت: اینک میانگین سرانه فضای سبز به ازای هر فرد در شیروان ۱۶ متر مربع است که طی سال جاری چند تا پارک در محله های مختلف شیروان به بهره برداری خواهد رسید.

 رضوانی افزود: تغییر نوع گونه‌ها و انتخاب گونه‌های کم‌آب‌بر و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در کاهش مصرف آب بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به اهمیت فضای سبز گفت: توسعه شهرها و ماشینی شدن زندگی شهری عاملی برای بیشتر شدن آلودگی هوا و به خطر افتادن محیط ‌زیست شده است.

وی افزود: کاهش استرس و افزایش روحیه شادابی از دیگر مزایای داشتن فضای سبز خواهد بود.

شهر شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

برچسب‌ها آبیاری پارک شهر شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آبیاری پارک شهر شیروان آبیاری پارک شهر شیروان سبز شیروان فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۱۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان  مدیر جهاد کشاورزی بم گفت: فصل گرده افشانی درختان نخل خرما یکی از مهم ترین و حساس‌ترین عملیات های باغی نخلداران است  وتا دو ماه ادامه دارد. 

محمد علی معقول  تاکید کرد: به همه کشاورزان، باغداران و نخلداران از شیوه گرده افشانی مکانیزه و صنعتی استفاده کنند.

 وی با اعلام مزایای گرده افشانی مکانیزه تصریح کرد: در گرده افشانی مکانیزه و صنعتی راندمان بیشتر و هزینه کمتر و از همه مهمتر خطر های احتمالی از جمله سقوط از نخل  نیست ودر این روش عملیات گرده افشانی با دستگاه مکانیزه از روی زمین انجام می‌شود در صورتی که در روش سنتی با چندین مرتبه حتی تا ۵ مرتبه کار گرده افشانی در بالای درخت و در ارتفاع انجام‌می‌شود. 

 مدیر جهاد کشاوری بم درباره استفاده  نکردن کشاورزان و باغداران از روش مکانیزه و صنعتی را اینگونه بیان کرد: گرده افشانی سنتی در منطقه سال‌های سال انجام می‌شده و در سال‌های اخیر گرایش به سمت گرده افشانی صنعتی بیشتر می‌شود و خود کشاورزان باید استقبال کنند.

وی افزود: کشاورزان نیاز به ترویج و آموزش دارند و جهاد کشاورزی هم کمک‌های لازم را برای استفاده از گرده افشانی مکانیزه و صنعتی به کشاورزان ارائه می‌کند.

 حاصل کار گرده افشانی نخلداران شهرستان بم، تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن خرمای معروف جهان (مضافتی بم) است که سالانه به بیش از ۷۰ کشور جهان صادر می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود