Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:28:24 GMT

نخست وزیر جدید عراق با سید عمار حکیم دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۱۶۵۴

نخست وزیر جدید عراق با سید عمار حکیم دیدار کرد

به گزارش دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی، در این دیدار که عصر امروز (۱۸ اردیبهشت) با حضور الکاظمی در دفتر رهبر جریان حکمت ملی انجام شد، حکیم تأکید کرد که رسیدگی به بحران‌های کشور از جمله ویروس کرونا و بحران اقتصادی ناشی از کاهش قیمت نفت، باید در رأس اولویت‌های دولت باشد.

وی همچنین بر ضرورت اجرای برنامه دولت و انتخابات زودهنگام و انحصار سلاح در دست نهادهای حکومتی و فراهم ساختن فضای انتخابات رقابتی با حضور همه گروه‌ها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر جریان حکمت ملی با بیان اینکه عراق نقطه به هم رسیدن منافع است، خواستار پیش گرفتن سیاست خارجی متعادل و همچنین تکمیل هرچه زودتر کابینه شد تا دولت بتواند به ‌صورت موازی و هم‌زمان برای حل مشکلات کشور کوشش کند.

حکیم همچنین از دولت خواست که مطالبات مشروع تظاهرات کنندگان را عملی و با جوانان تماس برقرار کند و سخن آنان را بشنود و با حمایت از بخش خصوصی اقتصاد کشور را به حرکت درآورد.

وی در پایان تأکید کرد که از هر اقدامی در حمایت از تولید داخلی حمایت می‌کند.

پارلمان عراق بامداد پنجشنبه در نشستی جنجالی که چندین ساعت به درازا کشید با حضور ۲۳۳ نماینده از مجموع ۳۲۹ نماینده، به بخشی از وزیران کابینه مصطفی الکاظمی رای اعتماد داد.
نمایندگان حاضر در این نشست از مجموع ۲۲ وزارتخانه به ۱۵ وزیر رای اعتماد دادند و از موافقت با پنچ وزیر پیشنهادی خودداری کردند. 
در این جلسه تصمیم گیری درباره دو وزارتخانه نفت و امور خارجه به دلیل وجود اختلاف ها بر سر وزیران پیشنهادی، به زمان دیگری موکول شد. 
به این ترتیب و با رای اعتماد پارلمان به اکثر وزیران کابینه، الکاظمی به طور رسمی نخست وزیر عراق شد. 
دولت مصطفی الکاظمی جایگزین دولت پیشبرد امور «عادل عبدالمهدی» می شود که در ۲۹ نوامبر سال گذشته (نهم آذرماه ۹۸) به علت اعتراضات خیابانی استعفای خود را اعلام کرد.
دولت الکاظمی در یک مدت یکساله موظف است فضا را برای انتخابات زودهنگام پارلمانی مهیا و عراق را در برابر چالش های بهداشتی ناشی از کرونا و اقتصادی متاثر از سقوط قیمت جهانی نفت، مدیریت کرده و در سریع ترین زمان ممکن بودجه ۲۰۲۰ را به پارلمان ارائه کند.

این دولت، هفتمین دولت از زمان سقوط رژیم صدام در بهار ۲۰۰۳ تاکنون به شمار می رود که از پارلمان رای اعتماد می گیرد.

 به درخواست اکثر فراکسیون های شیعه در پارلمان عراق، رییس جمهوری این کشور در نهم آوریل گذشته (۲۱ فروردین ماه ۹۹) مصطفی الکاظمی را مامور تشکیل دولت جدید کرده بود.

برچسب‌ها سید عمار حکیم پارلمان عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عمار حکیم پارلمان عراق سید عمار حکیم پارلمان عراق رای اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، «سیمون هریس» (Simon Harris) نخست وزیر ایرلند امروز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) بر لزوم به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد.

نخست وزیر ایرلند در این خصوص ادامه داد: ایرلند و اسپانیا خواستار به رسمیت شناختن فلسطین هستند.

«سیمون هریس» در ادامه نوشت: به رسمیت شناختن رسمی فلسطین به عنوان بخشی از اذعان به اینکه راه حل دو دولتی راهی برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه است، مهم به شمار می آید.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه پیشتر اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۵ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۵۲ فلسطینی شهید شده و ۹۰ نفر هم زخمی شدند. شمار شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۸ هزار و ۱۰۸ نفر رسیده است.

کد خبر 6098679

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق